MojAndroid

Ešte v apríli tohto roka sme vás informovali o tom, že Google plánuje vložiť priamo do svojho prehliadača Chrome vlastný ad-block systém, teda systém na blokovanie otravných reklám. Stane sa tak na začiatku budúceho roka a Google už dnes varuje majiteľov webstránok, aby sa na to pripravili.

Náš tip
Google plánuje svoje vlastné Ad-Block rozšírenie pre prehliadač Chrome

Google nehovorí o “ad-blockeri”, ale skôr o filtri, ktorý nebude zobrazovať príliš otravné reklamy a tie reklamy, ktoré nespĺňajú jeho základné pravidlá (napríklad zobrazovanie na celej obrazovke a podobne). Filter bude fungovať na desktope, ale aj na mobilných zariadeniach. Google je však natoľko ochotný, že vydal nový nástroj, ktorým si vydavatelia môžu otestovať svoje webstránky. Nástroj im následne ukáže, ktoré reklamy sa po novom jednoducho v Chrome nezobrazia. Podmienky pre “nevhodné reklamy” vytvorila Koalícia pre lepšie reklamy (angl. Coalition for Better Ads), ktorú tvoria spoločnosti ako Google, Facebook, News Corp či členovia The Washington Post.

Zaujímavou správou je, že filter nebude prehliadať ani Google reklamy. Spoločnosť, ktorej 89% príjmov tvoria práve tržby z reklám, si tak bude musieť dávať pozor na ich nasadenie. Je jasné, že cieľom je vytvoriť web, ktorý bude prívetivejší pre používateľa, no v konečnom dôsledku na tom stratia práve vydavatelia. Niektoré z ich reklám totižto nebudú schválené, a tak budú musieť nájsť inú cestu, ako reklamu na svojom webe zobraziť. Google však hovorí, že z tejto zmeny budú profitovať všetci. Bodajby to tak bolo…

Zdroj: TheVerge

2.6.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+