MojAndroid

Ešte v apríli tohto roka sme vás informovali o tom, že Google plánuje vložiť priamo do svojho prehliadača Chrome vlastný ad-block systém, teda systém na blokovanie otravných reklám. Stane sa tak na začiatku budúceho roka a Google už dnes varuje majiteľov webstránok, aby sa na to pripravili.

Náš tip
Google plánuje svoje vlastné Ad-Block rozšírenie pre prehliadač Chrome

Google nehovorí o “ad-blockeri”, ale skôr o filtri, ktorý nebude zobrazovať príliš otravné reklamy a tie reklamy, ktoré nespĺňajú jeho základné pravidlá (napríklad zobrazovanie na celej obrazovke a podobne). Filter bude fungovať na desktope, ale aj na mobilných zariadeniach. Google je však natoľko ochotný, že vydal nový nástroj, ktorým si vydavatelia môžu otestovať svoje webstránky. Nástroj im následne ukáže, ktoré reklamy sa po novom jednoducho v Chrome nezobrazia. Podmienky pre “nevhodné reklamy” vytvorila Koalícia pre lepšie reklamy (angl. Coalition for Better Ads), ktorú tvoria spoločnosti ako Google, Facebook, News Corp či členovia The Washington Post.

Zaujímavou správou je, že filter nebude prehliadať ani Google reklamy. Spoločnosť, ktorej 89% príjmov tvoria práve tržby z reklám, si tak bude musieť dávať pozor na ich nasadenie. Je jasné, že cieľom je vytvoriť web, ktorý bude prívetivejší pre používateľa, no v konečnom dôsledku na tom stratia práve vydavatelia. Niektoré z ich reklám totižto nebudú schválené, a tak budú musieť nájsť inú cestu, ako reklamu na svojom webe zobraziť. Google však hovorí, že z tejto zmeny budú profitovať všetci. Bodajby to tak bolo…

Zdroj: TheVerge

2.6.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

8 odpovedí na “Chrome bude obsahovať vlastný ad-blocker od začiatku roku 2018”

  1. toto je podla mna velmi zly krok. Google zneuziva dominantne postavenie na trhu prehliadacov aby zvyhodnil tie reklamne sluzby, ktore mu vyhovuju. Samozrejme svoje vlastne reklamne sluzby nijako neopvlyvni (aj ked tvrdia, ze ano, ale to je blbost). Tym znevyhodnuje konkurenciu. Dufam, ze urady toto zastavia, ved to je uplne blatantne zneuzivanie monopolu!

      • to je taka naivita verit tomu, ze Google to nezneuzije ze az. Este stale mame v zivej pamati ako bol Google usvedceny zo znevyhodnovania konkurencie vo vysledkoch vyhladavania.

        Je to mechanizmus ktory je lahko zneuzitelny a je naivne domnievat sa, ze zneuzity nebude. Akakolvek firma vyuzije vsetky svoje mozne prostriedky ako zvysit svoje zisky a znizit zisky konkurencie. Google to robi neustale a toto je len dalsia forma ako sa o to snazia. Urcite sa nejedna o ziadnu charitu z ich strany.

        EDIT: To ze tie pravidla netvoril len Google znamena, ze je viac firiem, ktore nebudu znevyhodnovane tymi pravidlami, ale to je cele. Firmy mimo tej koalicie pre lepsie reklamy su v riziku znevyhodnovania len preto, ze nevyhovuju ekonomickym zaujmom tej koalicie.

        • Tak snáď to nebude ako popisuješ. Rád by som mal nejaký filter na reklamy, ktorý mi normálne reklamy zobrazí a také otravné vypne. Adblock vypína všetko a nemusel by to robiť. Viem, že je naivné si myslieť, že to robia z dobrej vôle ale snáď to spraví reklamy aspoň trošku menej otravné.

      • no zialbohu, Google sa musi podriadovat, tak ako aj ine firmy, statnym regulaciam. Takmer v kazdej krajine na svete existuju protimonopolne urady, rovnako tak v Europskej unii existuju mechanizmy boja proti zneuzivaniu monopolu.

        Na prvy pohlad je tvoja reakcia logicka, ale ta filozofia prinasa iste problemy, ktore sa rozhodlo vacsina krajin riesit prave protimonopolnymi uradmi. Ten princip je cca ten isty ako za tzv. Net Neutrality (za ktoru napriklad Google bojuje, kedze aj im to ohrozuje zaujmy, aj ked vyrazne menej ako niektorym inym firmam). Ide o to, ze takto si Google moze zabetonovat svoju poziciu v prakticky akomkolvek odvetvi biznisu uplne systematickou likvidaciou konkurencie cez zneuzivanie dominantneho postavenia svojich sluzieb.

        Keby chcela vzniknut napriklad lepsia varianta ku google mapam a google by danu stranku blokoval alebo odmietal zobrazovat vo vysledkoch svojho vyhladavania, vyrazne tym blokuje moznosti vzniku konkurencie. Konkurencia je pre trh a pre spotrebitelov ale preukazatelne dobra, takze krajiny sa snazia podporovat konkurenciu na trhu.

        V neposlednom rade, ako som uz spominal, je mozne opriet sa o predosle rozhodnutie Europskej komisie, ktora uz raz Google obvinila zo zneuzivania dominantneho postavenia na trhu znevyhodnovanim konkurencie umiestnenim na menej lukrativne pozicie vo vysledkoch vyhladavania a Google sa musel Europskej komisii podriadit pod hrozbou vysokej pokuty.

Pridaj komentár

+