MojAndroid

Pred nedávnom sme vás informovali o tom, že vyhľadávací gigant plánuje odkúpiť populárnu službu WhatsApp za 1 miliardu dolárov. Hoci sa správa ukázala ako nepravdivá, záujem obrovských korporácií by vzhľadom na nárast počtu používateľov služby nebol až taký prekvapivý. Jan Koum, výkonný riaditeľ spoločnosti WhatsApp len nedávno uviedol, že používateľská základňa služby je momentálne väčšia než tá, ktorou disponuje sociálna sieť Twitter. Pre mobilných operátorov sú tieto správy akoby nočnou morou, pretože vďaka podobným riešeniam strácajú zisky na zastaralých SMS správach, ktoré častokrát bývajú veľmi predražené. Aby toho nebolo málo, výskum vypracovaný na podnet Financial Times ukazuje, že chatovacie aplikácie dokonca predstihli tradičné SMS správy, pokiaľ ide o objem.

chatovacie aplikacie predstihli SMS

Výskum ukázal, že koncom roka 2012 bolo odoslaných viac správ využitím služieb ako WhatsApp, Kik alebo iMessage, ako klasickým spôsobom prostredníctvom SMS. Premietnuté v číslach, 19 miliárd správ bolo odoslaných za pomoci týchto aplikácií každý deň, v porovnaní so 17,6 miliardami SMS správ. Hoci počet používateľov SMS správ je ďaleko vyšší než u ostatných službách, sú to veľmi znepokojivé údaje pre mobilných operátorov, ktorí budú nakoniec nútení spoplatniť využitie služieb tretích strán. Ako príklad môžeme uviesť hong-kongského operátora 3 HK, ktorý spoplatnil službu WhatsApp. Účastníci tejto siete platia za túto komunikáciu 0,8 € mesačne, čo je v porovnaní s cenami za SMS veľmi nízka suma.

V aktuálnom roku sa predpokladá, že počet odoslaných správ využitím spomínaných aplikácií narastie až na hodnotu 41 miliárd správ za deň (dvojnásobok než v minulom roku). Podľa niektorých údajov, aplikácia WhatsApp už teraz spracováva 18 miliárd správ denne, takže tieto predpoklady rozhodne nie sú ďaleko od skutočnosti.

Zdroj: theverge, financial times  foto: esoftload

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+