MojAndroid

Do rúk sa mi dostal najnovší CAT S62 Pro, ktorý sa chváli odolným telom, dobrou výdržou a špeciálnou termokamerou. Tak prečo ho nezobrať na víkend do Tatier? Presne to som urobil a v tomto článku zhrniem svoje pocity z toho, ako sa mi s ním počas víkendu žilo.

Časti článku:

V slovenských obchodoch si môžete tento smartfón kúpiť za cenu od približne 610 do 660 eur. Vzhľadom na cenu sa zdá hardvérová výbava slabá. To aj je, ale v tomto prípade na tom až tak nezáleží. Toto nie je smartfón pre masy, cestu k nemu si nájdu len určité skupiny ľudí.

datart affiliate CAT S62 Pro
alza affiliate CAT S62 Pro

Deň 1 | Bratislava – Starý Smokovec – Hrebienok – Bilíkova chata – Rainerova chata

Naša cesta začala v Bratislave. Do Tatier sme išli autom. CAT S62 som v tomto prípade využil na navigovanie s navigáciou Waze, ktorá je moja obľúbená. Našou prvou a jedinou zastávkou počas cesty bol salaš Krajinka v Ružomberku. Cesta bola dlhá 274 kilometrov a trvala približne 3 hodiny. Išli sme smerom na Banskú Bystricu a odtiaľ cez Donovaly. Po približne troch hodinách navigovania z batérie smartfónu ubudlo rovných 30 percent.

Navigovanie s CAT S62 Pro je radosťou

Na salaši sme sa dobre najedli a vytvorili niekoľko fotografií. Potom sme pokračovali do Tatier. V Starom Smokovci mi smartfón ukázal 42 percent batérie. Navigovanie bolo po celú dobu bezproblémové, nezaznamenal som žiadnu stratu signálu a žiadne nežiadúce správanie. Čo sa týka výdrže batérie, bolo tiež všetko v najlepšom poriadku.

CAT S62 Pro

Prvý deň sme si dali menšiu prechádzku zo Starého Smokovca smerom na Hrebienok, Bilíkovu chatu a Rainerovu chatu. Počas tejto “túry” som vytvoril niekoľko desiatok fotografií používal turistickú navigáciu Mapy.cz, ktorú osobne odporúčam a nedám na ňu dopustiť.

Dobrá čitateľnosť  displeja na Slnku

Potešil som sa čitateľnosti displeja na priamom Slnku, ktorá je celkom dobrá. Displej je samozrejme chránený odolným sklom Gorilla Glass 6. Rám okolo  neho jemne vystupuje, čo mu poskytuje ešte väčšiu ochranu. Keďže je displej rovný, problémom nebude ani aplikácia nejakého kvalitného ochranného skla. Veď ochrany nikdy nie je dosť.

Fotoaparát nesklame

Aplikácia fotoaparátu je veľmi jednoduchá, avšak ponúka všetko podstatné. Nechýba napríklad ani portrétový režim. Nastavení veľa nie je. Denné fotografie sú celkom pekné a ostré. Na fotografovanie horských túr určite stačia a v noci sa po horách predsa nechodí.

Počasie bolo veľmi vrtkavé, najskôr svietilo Slnko, bolo teplo, neskôr sa to otočilo a zrazu poriadna zima. O CAT S62 Pro som sa ale nebál, bol presne na takéto podmienky navrhnutý. Okrem vodoodolnosti IP68 nechýba ani certifikácia MIL-STD-810. To znamená, že je zariadenie odolné voči nárazom, pádom a podobne. Problém nemá ani s rýchlou zmenou teploty.

Termokamera je skvelá zábavka, ale aj užitočný pomocník

Pri vodopádoch Studeného potoka som prvýkrát vyskúšal termokameru. Teplota vody bola približne 0,8 – 2 stupne. Škoda, že je zakázané sa v potokoch v Tatrách kúpať :)

Termokamera (Flir) funguje výborne, aj keď trochu pomalšie. Možností je tu viacero. Môžete si nechať zobraziť teplotu objektu, na ktorý namierite. Prípadne si zvoliť oblasť fotografie a zariadenie vám ukáže priemernú teplotu. Pre mňa skvelá hračka, pre niektoré profesie perfektný pomocník.

Deň 2 | Ždiar – Vyšné Kopské sedlo – Veľké Biele pleso – Zelené pleso – Tatranské Matliare

Na sobotu sme mali naplánovanú túru s dĺžkou približne 25 kilometrov. CAT S62 Pro som preto v noci nabil na 100 % a ráno o 6:00 sme vyrazili zo Ždiaru. Práve prvá časť túry bola tá najťažšia, keďže prevýšenie je v tomto úseku cez 1000 metrov. Po ceste som opäť urobil niekoľko fotografií a celý čas som používal Mapy.cz, aby som vedel, kde sa nachádzame.

Spoľahlivý snímač odtlačkov prstov

Telefón som odblokoval niekoľko desiatok krát. A tak som sa potešil spoľahlivému skeneru odtlačkov prstov. Nie, nepatrí medzi najrýchlejšie, ale neúspešné odomknutie som nezaregistroval ani raz. Zariadenie aj napriek svojej veľkosti celkom dobre padlo do ruky. Najlepší pocit som mal celý čas z toho, že som sa nemusel obávať či sa mu niečo nestane.

CAT S62 Pro

Užitočné tlačidlo na boku

Potešili ma aj veľké hardvérové tlačidlá, s ktorými sa pracuje výborne. Skvelé je programovateľné tlačidlo na ľavom boku. Na jeho dlhé stlačenie som si nastavil aktivovanie prisvetlenia, nastaviť sa dá aj akcia po jeho dvojitom stlačení.

Trochu mi chýbal ultra-širokouhlý snímač fotoaparátu. Ten sa pri fotení krásnych tatranských štítov doslova ponúka. Hudbu som síce počas túry nepočúval, no kvalitu reproduktora som samozrejme otestoval a výstup určite neurazí.

Atraktívny dizajn a kvalitná konštrukcia

CAT S62 Pro som si v Tatrách aj vyfotil. Takže v tejto časti sa trochu povenujem konštrukcii. Trendy tu išli úplne bokom. Rámiky okolo displeja sú veľké a displej je rovný. Všetko toto má svoje logické odôvodnenie – odolnosť. Čím tenší je rám okolo displeja, tým je displej náchylnejší na rozbitie. Zadná strana sa mi celkom páči. Je pogumovaná a hlavne nie lesklá, takže nezachytáva odtlačky prstov.

Strieborný kovový rám okolo celého smartfónu mu pridáva na elegancii. Už to nie je starý odolný CAT, ktorý dizajn neriešil takmer vôbec. Celkovo sa mi nový CAT S62 Pro dizajnovo páči. Skrutky v ráme plnia pravdepodobne len estetickú funkciu a nie sú reálne.

Čistý Android 10

Pomaly sme zišli k Veľkému bielemu plesu, odkiaľ sme pokračovali na Zelené pleso. Áno, bolo tam poriadne plno. A tak sme si našli voľné miesto mimo ľudí, kde sme mali pokoj. Opäť som vytvoril niekoľko fotografií a trochu som sa pohral so systémom, o ktorom sa v tejto časti rozpíšem trochu viac. Vlastne menej.

Ak ste už niekedy videli čistý Android 10, tak práve toto nájdete aj v najnovšom smartfóne od CAT. Osobne mi to vyhovuje, čistý Android mám rád. Nechýba tu ovládanie gestami, no ja som radšej zostal pri klasike v podobe troch softvérových tlačidiel. Neviem prečo, ale k tomuto modelu sa mi to jednoducho hodí viac.

Predinštalované aplikácie

Všetky potrebné aplikácie si jednoducho doinštalujem. Ale predsa tu nejaké navyše sú. Prvou je aplikácia s názvom Cat Phones. Vlastne, nie je to aplikácia, po kliknutí na ikonu sa otvorí webový prehliadač a presmeruje vás na domovskú stránku spoločnosť CAT. Nechýba vlastná galéria fotografií vytvorených pomocou termokamery. Predinštalovaná je aplikácia OfficeSuite a Program zvyšovania spokojnosti priamo od CAT. Ešte je tu Toolbox, ktorý vás presunie do obchodu s aplikáciami, ktoré by mohli byť užitočné.

Systém je svižný

Systém je aj vzhľadom na slabší výkon procesora celkom svižný. Treba si uvedomiť, že toto nie je zariadenie na hranie a tomu zodpovedá aj hrubý výkon. Aj napriek tomu sa ale zahrať môžete.

Pomaly, vlastne rýchlo, schádzame zo Zeleného plesa. Približne 8-kilometrová cesta je poriadne zdĺhavá, no aspoň nenáročná. Celý čas idete mierne dole. Po približne 8 hodinách sme sa konečne dostali do nášho cieľa – Tatranské Matliare, kde na nás čakal odvoz.

Po túre som mal stále vyše 50 percent batérie, čo je vzhľadom na časté používanie máp, hľadanie mobilného signálu a fotografovanie veľmi dobrá hodnota.

Deň 3 | Štrbské pleso – Popradské pleso – Poprad – Bratislava

Tretí deň sme chceli už len oddychovať, no nepodarilo sa. Ešte sme sa rozhodli do programu zaradiť prechádzku na Popradské pleso. A neoľutovali sme, počasie nám vyšlo. CAT S62 Pro ale tentokrát zostal v hoteli, takže fotografie z tejto cesty nemám. Jednoducho som ho zabudol..

Rýchlosť nabíjania nenadchne

Výdrž batérie chválim, no pozrime sa na rýchlosť nabíjania. Zariadenie je dodávané s 18 W adaptérom a káblom s USB-C konektorom na jednej strane a klasickým USB na strane druhej. Nameral som tieto hodnoty:

• 15 min: 17 %
  • 30 min: 35 %
  • 45 min: 51 %
  • 60 min: 66 %
  • Celkové nabitie: 2:14 hod.

Parametre:

Selfie fotoaparát 8 MP
3,5 mm jack nie
Batéria 4000 mAh

Záverečné hodnotenie: Len pre určitú skupinu ľudí

CAT S62 Pro nie je pre každého. A ani nechce byť. Predstaviť by som si ho vedel v rukách aktívnych ľudí, prípadne môže byť skvelým pomocníkom pre tých, ktorí pracujú napríklad v prašnom prostredí alebo pre svoju prácu využijú termokameru.

datart affiliate CAT S62 Pro
alza affiliate CAT S62 Pro

Spoľahnúť sa môžete na to, že ho len tak ľahko nerozbijete, nezľakne sa tepla, chladu, vody, ničoho. A to sa určite hodí. Dobrá je aj výdrž batérie, páčia sa mi veľké hardvérové tlačidlá a to programovacie na ľavej strane je jednoducho skvelé. Ak takýto typ smartfónu potrebujete, CAT S62 Pro vám bude robiť spoľahlivého spoločníka.

14.10.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.