Úspešnú a veľmi návykovú hru Candy Crush Saga hrajú stovky miliónov ľudí po celom svete už niekoľko rokov. Hra je dostupná zadarmo na rôznych platformách a aj napriek tomu zarobila svojim autorom celkom 1,33 miliardy dolárov len v minulom roku. Všetky peniaze pritom putujú z vnútroherných nákupov, pomocou ktorých si za reálne peniaze môžete priamo v hre kupovať napríklad špeciálne vylepšenia, ďalšie životy a podobne. Candy Crush Saga sa tak stáva ukážkovým príkladom freemium modelu.
Minuloročný výnos sa zdá byť poriadne vysoký, no čísla z predaja sa v skutočnosti zmenšujú. Napríklad, len v posledných 6 mesiacoch roku 2013 zarobila hra celkom 1,04 miliardy dolárov, pričom autorom sa podarilo vrchol dosiahnuť v 3Q, kedy výnos z vnútroherných nákupov predstavoval 551 miliónov dolárov. Od tohto bodu začali výnosy z hry klesať každý kvartál (posledné štyri kvartály to bolo 429,5 mil. dolárov, 360,5 mil. dolárov, 277,4 mil. dolárov a 263.8 mil. dolárov).
Za vnútroherné nákupy pritom platí len 2,3% všetkých hráčov. Zvyšných 97,7% využíva bezplatný model hry a snažia sa napredovať bez dodatočných vylepšení. Pre autorov hry, spoločnosť King, to však začína byť veľkým problémom, takže v budúcnosti môžeme čakať nejakú formu náhrady stratených ziskov. Či však bude hra zobrazovať reklamu zatiaľ nie je jednoznačné.