MojAndroid

Pozrime sa na jednoduchú matematiku: USA – 100 najlepších, platených aplikácií v Android Markete stojí 374,37 dolárov, zatiaľ čo  v Apple App Store je to len 147 dolárov. Takto sa začína porovnanie a odpoveď na otázku, prečo „ajfónisti“ nakupujú viac aplikácií, ako „androiďáci“. Odpoveď je jasná: všetko je o cenách.

Všeobecne sa traduje dogma, že používatelia Apple iPhone nakupujú viac aplikácií, resp. sú viac naklonení platiť za aplikácie, ako majitelia smartfónov od spoločnosti Google s platformou Android. Podľa prieskumu spoločnosti Canalys, náklady používateľov Android smartfónov sú dva a pol násobne vyššie ako používateľov iPhone.

Canalys pripisuje cenové rozdiely dvom základným faktorom:

  • Apple je zrelší, riadený maloobchodným prostredím, ktoré umožňuje nakupovanie a cenovú konkurencieschopnosť aplikácií
  • V Android Markete je menej ľudí ochotných platiť za aplikácie, preto vývojári sa snažia vyššími cenami si udržať zisky

“Predávať viac aplikácií, za vyššie ceny, je Svätým Grálom pre vývojárov,“ hovorí Rachel Lashford zo spoločnosti Canalys “, ale dosiahnutie väčšieho množstva platených aplikácií v Android Markete nie je malá výzva. Čím agresívnejšia bude cenová konkurencia aplikácií v Android Markete, tým skôr budú spotrebitelia povzbudení k tomu, aby si objednali svoju prvú platenú aplikáciu, zvýšili objem sťahovaní a je to dobré aj pre dynamickosť prostredia.“

Pri prvej stovke najobľúbenejších platených aplikácií je len málo tých, ktoré sa zhodujú v oboch rebríčkoch, v Android Markete aj App Store. Celkovo je ich len 19-násť. No pri porovnaní cien sú evidentné rozdiely. Za všetky len jeden príklad: Monopoly od Electronic Arts (EA) stojí 4,99 dolárov v Android Markete, zatiaľ čo pre iPhone je to len 0,99 dolárov…

Koľko ste ochotní investovať do Android aplikácie?

Zdroj, foto: tech.fortune.cnn.com

24.2.2012

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+