Navigačný softvér Waze si vďaka online zdieľaniu aktuálnych dopravných situácií medzi používateľmi našiel obľubu aj na slovenských cestách. Informácie, ktoré si medzi sebou používatelia zdieľajú, sú pre Waze taktiež veľmi dobrým zdrojom štatistík.
Služba, ktorá od roku 2013 patrí americkému internetovému gigantovi menom Google, teraz na svojich Facebook stránkach zverejnila jednú zaujímavú štatistiku. Pre Slovenskú republiku ale nie je práve lichotivá. V rebríčku európskych metropol s najhoršou dopravou sa na prvom mieste umiestnilo hlavné mesto SR – Bratislava.
Bratislava na nelichotivom mieste
Rebríček bol zostavený podľa toho, akú dlhú dobu trvá vodičom kilometer jazdy. V prípade Bratislavy je to až 2 a pol minúty. Na druhom mieste sa umiestnilo hlavne mesto Litvy, Vilnius. Rumunská Bukurešť obsadila tretie miesto. Napríklad 12 miliónová Moskva sa umiestnila až na 8. meste. Nelichotivú dopravnú situáciu v našom hlavnom meste odzrkadľuje aj vyjadrenie investičného šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Jiřího Hájka, ktorý odporúča vodičom v Bratislave zvážiť na najbližšie dva roky MHD alebo bicykel.
Lebo tu zúri kapitalizmus, ktorý zničil poslednú nádej na podzemnú dráhu a zastaval aj posledné pozemky vyhradené pre jej stanice.
Inak to ani nebude kedze posledne roky sa v Bratislave vystavalo kopec budov (nezvisi od typu ci to je nakupne stredisko, bytovka alebo dom), ale cesty zostali tie iste. Napr. prejst po Einsteinovej na pristavny most po obede da zabrat ak to spravite za hodinu mozte si zagratulovat. Potom pristavny most tiez katastrofa ked sa do 2 prudov pripaja 6 dalsich ciest a kazdy mesiac tam stoja cestari aby na dilatacku naliali kopec asfaltu.
Problém nie je že cesty ostali rovnaké, problém je že dopravná obslužnosť je stále riešená iba automobilmi a problém je to že Slovák pôjde autom aj keby mal 2 hodiny sedieť v zápche. Už by bolo načase aby sa prestali veľké projekty v mestách stavať so stovkami podzemných garáží, ktoré aj tak využije iba minimum nájomníkov. A hlavne treba doriešiť parkovaciu politiku, tak aby autá parkovali iba na parkovacích miestach a nie kade tade nadivoko. Potom sa zníži počet automobilov a ľudia konečne začnú využívať iné formy dopravy – MHD, bicykel, kolobežka, nohy…
Nie problem je nedostatok ciest a parkovanie na velkych sidliskach. Auto je omnoho lepsie lebo fakt nie je nic krajsie ako ked sa mozes tlacit v tichto horucavach v preplnenej MHDcke, kde prva vlna potu ta zavali uz pri otvoreni dveri. Avsak take metro by vyrazne zlepsilo dopravnu situaciu no toto nemame a okrem toho by to chcelo aj nejaku disciplinu na cestach lebo je mi zle z tych kktov co maju BL spztku a myslia si ze ked maju BMW a Mercedes tak my sa z nich pototo a objehaju cez pripajacie pruhy, benzinky, odstavny pruh, atd… By ma zaujimali kde su vtedy policajti kedze tymi manevrami casto ohrozuju vsetkych naokolo a myslia si ako nad ostatnymi vyhrali lebo ich predbehli.
Viac ciest = viac áut = väčšia premávka = väčšie zápchy. Ale gratulujem ti, si typický nerozmýšľajúci Slovák, ktorí radšej bude 2 hodiny v aute v zápche ako by mal využiť alternatívu. Ale asi nemáš nič lepšie na práci 🙂. Ja sa takým iba smejem keď prechádzam okolo nich pešo alebo na bicykli 😀. A pamätaj na to že aj ty si tá zapcha, keď budeš na budúce nadávať v zápche na to že stojís v zápche 😉.
Tak sa na tom bicykli smej dalej. Ja odmietam co i len vkrocit do MHD kedze ta stoji v tej istej zapche ale okrem mna sa v tom istom buse tlaci dalsich 100 ludi co daleko prekracuje kapacitu busu a klima v buse absolutne nestiha a o tom fajnovom vydychanom vzduchu ani nehovorim. Mal by si si skusit behat v obleku alebo aspon v koseli a dlhych gatiach je to fakt parada ked sa mas potom niekde tvarit seriozne. Navyse ani len nebyvam v BA takze ako by som podla teba mal ist ? Jedine vrtulnikom lebo v blav nema nikde vybudovane paekovisko kde by sa dalo zaparkovat a dalej pouzivat vyhradne MHD
Mal by si niekedy skúsiť tú MHD, ja ňou chodím pravidelne a vôbec to nie je zlé. Striedam to aj s bicyklom a áno aj v obleku nemám problém. Dokonca všade vo svete nemajú problém chodiť manažéri do práce na bicykloch. Lebo pochopili že v hustej mestskej doprave je to najrýchlejší spôsob dopravy. A ano mám aj auto, avšak moj čas je drahocenný a nebudem ho tráviť denne v zápche x hodín. Keďže ty asi nemáš nič lepšie na práci ako sedieť v zápche, tak ti želám veľa pevných nervov, od septembra keď bude doprava kolabovat ich budeš potrebovať 😀😀.
Problém nevyužívania MHD nie je problém nátury Slovákov, ale problém absolútne neschopne koncipovanej MHD v Bratislave. 1) Väčšinu spojov tvoria autobusy a trolejbusy, teda dopravné prostriedky stojace v zápche rovnako ako autá. Namiesto toho by sa mala, keďže metro je definitívne odpísané, intenzívne rozvíjať električková sieť. Električky idú po vlastnej dráhe, mimo áut a zápchy. Prečo sa za 30 rokov nedokázala vybudovať ani len trasa Trnavské mýto – Letisko?!?! Uzol je vybudovaný, v strede Trnavskej je dostatočne široký pruh vyschnutej trávy. Rakúšania by tam dokázali postaviť trať za dva mesiace… 2) Aj existujúce spoje chodia v neskutočne dlhých intervaloch. Napr. extrémne vyťažený spoj 39, spájajúci internáty, centrum a Ružinov chodí cez pracovné dni, mimo prázdnin a v čase špičky (testované medzi 7:00 – 8:00) 3x za hodinu!!! Bývam na opačnej strane mesta, ako pracujem a stratiť dve hodiny denne v preplnenej a páchnucej MHD, kde mi je zle od žalúdka, odmietam!!!