BMW spúšťa pilotný program s 3D rozšírenou realitou a poskytuje svojim zákazníkom možnosť interaktívneho zážitku s produktmi. Zákazníci si interaktívnym spôsobom môžu vytvoriť svoje ideálne modely BMW i3 alebo i8. Využíva sa pritom technológia Tango pre mobilné zariadenia, ktorú vyvinula spoločnosť Google. BMW i je prvou automobilovou značkou, ktorá ponúka zákazníkom prostredníctvom technológie Tango nevšedný zážitok.
„BMW i je v rámci spoločnosti BMW Group priekopníkom v oblasti inovácií, preto bolo jasné, že bude aj prvou značkou, ktorá začne využívať tento prevratný predajný nástroj,” povedal Stefan Biermann, vedúci inovatívneho predaja v BMW Group, BMW i.
Aplikácia BMW i Visualiser je najnovšou inováciou v portfóliu budúceho predaja BMW Group. Začal sa používať pred troma rokmi a úplne zmenil zážitok klienta pri kúpe vozidla. Pri predaji vozidiel sa stali nové nástroje ako Product Genius či Virtual Product Presenter novými meradlami.
Táto možnosť bude k dispozícii najprv v dvojcifernom počte predajných miest a záujemcovia ju môžu používať na mobilných telefónoch, ktoré podporujú technológiu Tango. Vďaka nej sa záujemcovia prostredníctvom vizualizácie a rozšírenej reality zoznámia s produktmi BMW i. Vytvoria si 3D obraz, v ktorom sa môžu interaktívne pohybovať: otvoriť dvere alebo kapotu či sadnúť si do vozidla, spoznať interiér, zapnúť svetlá. Farby interiéru a exteriéru či kolesá sa dajú meniť dotykom obrazovky.
Eric Johnsen, riaditeľ vývoja rozšírenej reality v Google, vraví: „Výhodou technológie Tango je reálne vnímanie okolitého priestoru. Kolesá sú naozaj na podlahe, čo vytvára oveľa realistickejší zážitok.”
Kvalita vytvoreného obrazu je naozaj mimoriadne realistická. „Počas prvých testov sme videli, ako sa ľudia pri vstupe do vozidla zohýnali, aby si neudreli hlavu do strechy,” spomína Andrea Castronovo. „Pridanou hodnotou technológie je vysoká úroveň detailného zobrazenia,” dopĺňa.
Aplikáciu BMW i Visualiser navrhla a vyvinula spoločnosť Accenture, ktorá zozbierala obrazové dáta z vozidiel BMW i a spracovala ich pomocou technológie Tango. Popravde, aplikácia je skôr vizualizáciou než plnohodnotným konfigurátorom, no je to z toho dôvodu, aby bol používateľský zážitok intuitívnejší a čo najjednoduchší. Keď je vizualizácia hotová, zákazník si môže výsledok uložiť, alebo sa s ním podeliť s ostatnými, vrátane predajcov BMW i. A to cez sociálne médiá či QR kód.
Aplikácia zatiaľ nie je dostupná v obchode Google Play, no stane sa tak po ukončení pilotnej fázy. Záujemcovia si ju budú môcť stiahnuť a kedykoľvek používať na zariadeniach, ktoré spĺňajú nároky aplikácie Tango.
„Veríme, že v priebehu pár rokov bude väčšina prémiových zariadení so systémom Android schopných zvládať aplikáciu Tango,” vraví Eric Johnsen. „Rozšírená realita má veľký potenciál pri podpore predaja a my sme ešte stále iba na začiatku,” dodáva.
O prvkoch rozšírenej reality v aplikáciách BMW sme vás už informovali aj v našom VIDEOblogu s luxusným BMW radu 7:
Zdroj: Tlačová správa