Virtuálna realita nie je len na hry alebo sledovanie obsahu pre dospelých. Dnes existuje pre pomerne nové odvetvie IT sektoru hneď niekoľko ďalších, praktických využití. Napríklad dizajnovanie produktov. Presne na tento účel využíva nový VR headset spoločnosť BMW, ktorá vo virtuálnej realite navrhuje svoje nové automobily. Nový rozmer pozorovania má pre vývojárov a dizajnérov spoločnosti veľký prínos v tom, že vidia, ako navrhované prvky reálne na automobile vyzerajú.
BMW hovorí o tom, že okrem jednoduchšieho návrhu nových automobilov šetrí virtuálnou realitou aj náklady na výrobu plastových prototypov a modelov. HTC Vive dizajnérom navyše ponúka aj nástroje, ktoré inak vo svojom počítači nenájdu. Najväčším prínosom je ale to, že sa do ešte neexistujúceho auta môžu posadiť a pozrieť sa, ako v skutočnosti bude vyzerať volant automobilu alebo aký bude výhľad z miesta vodiča. BMW ide príkladom iným automobilkám a veríme, že pomôže s ďalším vývojom virtuálnej reality. O pojme VR budeme v tomto roku počuť ešte naozaj veľa…
Zdroj: BMW