MojAndroid

Uiiiiiiiiiii :) Do Barcelony som sa tešila už mesiac vopred. Na výstave IFA v Berlíne som bola dvakrát, na žiadnom inom podobnom “festivale”, ako to ja osobne familiárne nazývam, som ešte nebola. Kongres v Barci mal byť teda mojím ďalším rozšírením obzorov, náhľad na najväčšie okamihy súčasných mobilných technológií naživo, nie len sprostredkovane. Zo Slovenska som letela v nedeľu ráno sama – šéfko Michal už bol v Barcelone od soboty a mal na starosti zachytiť predstavenie Alcatelu, HuaweiLG G5, kolega Ondrej tam letel pár hodín predomnou. Cesta prebehla hladko, kufor na letisku vážil iba 14,4 kg. Ako žena to považujem za nesmierny úspech – ak vezmem do úvahy, že som išla do Barcelony až na 5 dní a v kufri som mala aj statív a nejakú techniku :D

MWC_blog

Priamy let z Viedne bol pohodlný až na fakt, že sa v lietadle nemôžem nikdy nejak poriadne “poskladať”. Ako vždy na firemných cestách nosím so sebou nášho maskota Androidka. Urobila som mu teda pár selfie s typickým výhľadom na obláčiky. Myslím, že bol šťastný, i keď výraz tváre nezmenil.

Na letisku ma čakal šofér s čiernym Meďákom a tabuľkou s mojím menom, ktorý ma mal doviezť do hotela. Potešilo ho, že rozprávam plynule po španielsky, lebo jeho angličtina ho trochu vytrápila. Ľahko sme sa teda dohodli, že najskôr by som si mala vyzdvihnúť preukaz, teda dokončiť akreditáciu na MWC. Neskôr už na to totiž nebude poriadny čas. Bola to svätá pravda, aj keď ma srdce zabolelo pri pohľade na nekonečnú radu. Po hodine som bola vybavená a natočila som si prvé krátke video.

Šofér ma potom odviezol na jednu z najrušnejších ulíc La Rambla, kde sme bývali v hoteli Petit Palace Boqueria Garden. Čiapku som vymenila za niečo slušnejšie a bežala som rovno na predstavenie Samsung Galaxy S7. Čo povedať, samsungácke unpacked eventy mám veľmi rada, bývajú živé a podobné poriadnym show. Niektoré väčšie eventy bývajú mimo výstaviska Fira Barcelona a tak aj tento raz, Samsung “nesklamal” a bolo to niekde dosť ďaleko :) Musela som si zobrať taxík, inak by som to nestihla. Na preplnenej La Ramble som naskočila do auta a kým som si dávala bezpečnostný pás, taxikár chvíľu nadával na zápchy kvôli sk***enému kongresu a až potom sa ma spýtal, kam to bude. Povedala som mu španielsky, že práve na ten na sk***ený kongres, na čo sa mi začal ospravedlňovať. To už som sa ale celkom úprimne kosila a kým som o 20 minút vystúpila, boli sme kamoši a dostala som aj pozvanie do Kolumbie, kde má rodinu. Michal s Ondrejom ma už čakali na mieste aj so špeciálnym bedžom, s ktorým vpúšťali dnu.

Vošli sme do super vyzerajúcej sály, kde už sedeli stovky novinárov. V strede bola obrovská “kocka” postavená zo 4 veľkých obrazoviek a my sme sedeli dookola. Na stoličkách nás všetkých čakali samsungácke Gear VR s virtuálnou realitou, ktoré boli súčasť programu. Musím sa priznať, že ma na sekundu napadlo – oukej, a kde je pódium? Nezdalo sa mi, že by sa či už DJ Koh alebo celkovo niekto s novo predstavenými vlajkovými loďami nechal “iba” premietať na plátno a neboli by priamo prítomní. Pri predošlých eventoch sme totiž videli aktérov naživo. Môj “šiesty syseľ” sa nemýlil a po napínavom odpočítavaní a začiatku show sa začali panely obrazoviek dvíhať a odhalili pódium. To, čo nasledovalo už viete – predstavili sa novinky Samsung Galaxy S7 a S7 edge. Nám odporučili dať si na oči Gear VR, kde sme si smartfón prezreli vo virtuálnom priestore. Bol to zaujímavý zážitok, no vzhľadom na to, že som videožurnalista, som nemohla točiť video :)

Keď nás teda vyzvali druhý raz, aby sme si dali okuliare, že nám predstavia ešte niečo, obetovala som virtuálnu realitu a vzala som len foťák a začala točiť novinárov “v Matrixe”, ktorí sa obzerali v okuliaroch. Potom som natočila foťák na pódium, a myslela som si, že v náhľade zle vidím. Predomnou bol Mark Zuckerberg. Otočila som sa na Ondreja s Michalom, či vidia to isté čo ja, no tí vo svojej virtuálnej realite ešte niečo pozerali, úplne iným smerom. O pár sekúnd si Gear VR začali ostatní dávať z hláv dolu a zažili rovnaký šok ako ja. Neskôr sme sa dozvedeli, že to bola fakt extra tajná infoška a vedelo to iba pár ľudí, že sa tu má Zucki objaviť. Neviem, ako ste vnímali celú tú následnú “katastrofickú víziovú” vlnu vy, no mne to vtedy ako účastníkovi prišlo ako fajn vtip, proste sa im podarilo prepašovať ho na pódium bez toho, že by mu cestu zatarasili desiatky novinárov. To sa totiž približne následne aj stalo, keď si všetci naplno uvedomili, že stojí pred nami. V tej chvíli išla trošku aj jeho reč bokom a všetci cvakali fotoaparátom.

Po predstavení sme sa hneď pobrali do showroomu, kde už bolo pár desiatok Galaxy S7 prichystaných na ohmatávačky. Nafotili sme ho pre vás, natočili sme krátke video, alebo našu “shortku” na Facebook a letela som na večeru s Lenovom. Bol to totiž uvítací večer. Lenovo si z novinárov vybralo 7-člennú medzinárodnú posádku, takže sme sa stretli v peknej reštaurácii v zastúpení z Maďarska, Česka, Slovinska, Srbska, Chorvátska, Rumunska a Slovenska. Kontaktná osoba bola pre nás Antonia, nesmierne energická žena so schopnosťou vybaviť, čo treba! Pokecala som s ňou aj s chalanmi, trochu sme sa spoznali, prešli si program na ďalší deň a okolo jedenástej sa išlo na hotel. Dala som nabíjať batérie do foťáku, zvukové zariadenie, laptop, smartfóny, hodinky… a išla som spať :)

Ráno nás čakal autobus, ktorý nás ôsmich priviezol na výstavisko pred deviatou. Padlo to vhod, pretože práve štrajkovalo metro a doprava bola trochu, ehm, ochromená. Pre mňa osobne bola novinka, že sme mali niečo ako “Lenovo deň”, pretože zvyčajne mávame vlastný program. Antonia nám však zaistila krátke brífingy s rôznymi lenováckymi hlavami, ktorí nám podrobnejšie rozprávali o Lenovo K5 a K5 Plus, o rade zariadení ThinkPad X1 s Windowsom, ale aj o tabletoch Yoga Tab 3 Pro a podobne. Na 15 či 20 minút som tak po troche stretla všetkých hlavných zástupcov tejto spoločnosti.

MWC_blog_4

Sedeli sme okolo 3-uholníkového stola a postupne nám odpovedali na naše zvedavé otázky týkajúce sa všetkého možného… Za najväčšiu zaujímavosť považujem asi to, že v Číne sa vraj preto neuvádza názov Vibe, lebo ho nedokážu vysloviť :) Reč bola aj o Projekte Tango, ktorý bol, de facto, dosť horúcou témou. Poobede nás totiž vzali exkluzívne cca 100 ľudí na predstavovačku Google Projektu Tango, kde sa má Lenovo stať poskytovateľom hardvéru s natívnou podporou pre Google Tango. Zatiaľ sme ale ukážku videli len na tabletoch NVIDIA Tegra K1. Na pár slov o mojich dojmoch si ma do oficiálneho videa pozval pred kameru dokonca Google :)

MWC_blog_5

Predvádzačka sa konala v barcelonskom múzeu, vyzeralo to fakt super a viac sa o tom dozviete vo Feriho článku a čoskoro aj vo videu. V krátkosti len toľko, že ukážka bola naozaj výborne fungujúca, celá technológia pracovala bez zaváhania, funkcionalita indoor navigácie či označovanie ďalších ľudí s projektom Tango s fotografiami nad hlavami tiež ani raz nezaváhala.

Plní dojmov sme valili do hotela odložiť techniku a išli sme na večeru do známeho hotela W. Ďalší deň, teda v utorok, som sa už pripojila k Ondrejovi a Michalovi. Metro fungovalo a na výstavisko som sa dostavila včas, aj keď s pár minútovým oneskorením. Dlhá rada ľudí čakajúcich na prestup v metre sa totiž prestala hýbať a väčšina z prítomných idúcich na kongres zrejme nehovorila po španielsky. Nevedeli sme, čo sa deje. Po asi 10 minútach som sa išla spýtať a tam mi jeden z dobrovoľníkov povedal, že to zistí. O pár minút prišiel so zásadnou informáciou – že sa NIEČO stalo… :)) Poďakovala som mu a túto “dôvernú” informáciu som podala v angličtine ďalej. Ľudia sa pobavili a naštastie, o chvíľu sa všetko pohlo a išlo sa ďalším metrom na výstavisko. Stretla som sa s chalanmi a pokračovali sme podľa MojAndroid-plánov s krátkymi vstupmi, reportážami a rozhovormi s MasterCard, ESET, Anasoft, Honor či Lenovo. Nabehali sme v priemere asi 20 km denne, ako nám ukazovali naše inteligentné hodinky.Výstavy sú celé o tom, že si nachvíľočku pre seba “ukradnete” nové zariadenia, točíte a fotíte ho, spravíte nejaký vstup či prípadne krátky rozhovor – a bežíte ďalej. V podstate sme boli celý deň na nohách, odskočili sme si len na vymoženosť v podobe obedu do Press centra a tiež sme si dovolili aj kávičkovú pauzu na neuveriteľných 10 minút. Michal medzitým odišiel na Slovensko.

Utorok večer patril v rámci Lenova zaujímavej akcii – pozvali nás do jednej z najznámejších diskoték Pacha, kde sme sa stretli opäť s rôznymi zaujímavými ľuďmi – tento raz aj priamo z Googlu. Tí tu boli pozvaní kvôli projektu Tango.

Pacha_Barcelona

(zdroj: Pacha Barcelona Official)

V stredu ráno sme sa sťahovali do apartmánu, pretože sa končili naše pobyty s Lenovom a v Ondrejovom prípade s Orangeom. Ďalej nás vzal pod seba MasterCard a my sme sa tak ocitli o pár blokov ďalej. Metro opäť štrajkovalo a na výstavisko sme sa odviezli autobusom. Dotočili a nafotili sme zvyšné produkty, absolvovali nejaké stretnutia, ktoré sú zatiaľ prísne tajné, no časom sa o nich dozviete – a večer sme nakrútili už len posledný vstup. Bolo to mierne utrpenie, pretože nám popred kameru prechádzali ľudia, prípadne kývali do kamery. Výstavu MWC 2016 sme ukončili poriadnou večerou v jednom z miestnych podnikov. Jedlo si zo zásady nefotím, takže nič neuvidíte – ale aspoň nie je čo závidieť :)  Na ďalší deň sme sa už len pobrali späť na rodnú hrudu.

MWC_blog_22

V porovnaní s IFA Berlín to síce bolo možno o niečo “monotónnejšie” – teda výhradne o mobilných záležitostiach. Zo strany organizátorov sa mi však v prípade MWC páčil darček v podobe voľného celo-pobytového cestovného lístka na autobus či metro a tiež možnosť ísť na obed v Press centre. Všetky produkty nášho záujmu sa zároveň nachádzali v rámci asi 3 hál, čo je o niečo výhodnejšie ako behať po výstavisku v Berlíne, ktoré je trochu inak stavané. Berlín má však širší záber a je trošku zaujímavejší. V každom prípade – MWC 2016 Barcelona ma neskutočne prekvapilo super organizovanosťou, výbornou starostlivosťou zo strán sponzorov nášho výletu a tiež klapaním celého programu. Bol to pre mňa obrovský zážitok a dodalo mi to energiu na poriadne dlhý čas :)

Za pozvanie na MWC 2016 ďakujeme psoločnostiam Lenovo, Samsung, Orange a MasterCard.

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.