Ak ste boli súčasťou Black Friday-ovského ošiaľu na svojom smartfóne, neboli ste jediní. Analytici z Adobe zistili, že až cca 33.5 % Black Friday online nákupov bolo vykonaných cez smartfón. Minulý rok to bolo 29.1 %, takže tu vidíme nárast. Viac ako 2.1 miliárd dolárov bolo utratených cez smartfón nákupy počas Cyber Monday (“modernejšia” verzia Black Friday je dňom výpredajov a zliav na internete, pozn. red.).
Najviac kupované produkty z tech oblasti
Počas Black Friday bolo takto minutých okolo 6.22 milárd dolárov, čo robí až 23.6 percentný nárast oproti minulému roku. Nie je veľmi prekvapujúce, že najviac boli kupované produkty z tech oblasti – notebooky, Let´s Go Pikachu/Eevee a God of War boli najväčšími hitmi počas Black Friday. Deň predtým však ľudia najviac siahali po Nintendo Switch, slúchadlách Beats a Red Dead Redemption 2.
Nie je jasné, prečo tak zrazu narástol počet online nakupujúcich cez smartfóny, ale Taylor Schreiner z Adobe to pripisuje “zlepšeným mobilným zážitkom” zo strany obchodov. Taktiež smartfóny samotné určite poskytujú lepší nákupný zážitok práve vďaka ich väčším obrazovkám.