MojAndroid

Včera sme vás informovali o tom, že O2 a Tatra Banka pripravujú spoluprácu za účelom rozšírenia platieb pomocou technológie NFC. Dnes už máme oficiálne potvrdenie o tom, že služba s názvom O2 Karty prináša možnosť platenia pomocou mobilného telefónu. Vďaka spojeniu mobilného operátora a banky sa tak mobilný telefón stáva platobnou kartou.

Klienti môžu platiť telefónom v prevádzkach označených symbolom bezkontaktnej platby. Nová služba zákazníkom umožní platiť priamo svojim mobilným telefónom bezpečne, ľahko a rýchlo.

„Spoločne s Tatra bankou prinášame pre zákazníkov technologickú novinku v podobe platobnej karty v mobilnom telefóne. Pre našich zákazníkov to bude predstavovať bezpečnú a pohodlnú platbu za nákupy a nebudú k tomu potrebovať peňaženku, jednoducho zaplatia prostredníctvom mobilu. Ten musí podporovať technológiu NFC, na našich predajniach môžu zákazníci získať hneď niekoľko typov zariadení, ktoré túto technológiu podporujú. Malé nákupy tak môžu zrealizovať veľmi rýchlo a to tak, že mobilný telefón len priložia k terminálu namiesto platobnej karty,“ uviedol Tomáš Masár, riaditeľ pre stratégiu a rozvoj obchodu, O2.

Platby prostredníctvom mobilného telefónu prebiehajú pomocou platobnej karty Tatra banky uloženej v kompatibilnej SIM karte, ktorá pomocou vhodného telefónu (podporujúceho technológiu NFC) umožňuje bezkontaktne zaplatiť na už existujúcich bezkontaktných platobných termináloch, z ktorých na Slovensku len Tatra banka poskytuje takmer 7 000. A každým dňom ich počet stúpa. Zoznam predajných miest s platobnými terminálmi Tatra banky nájdu zákazníci na www.kartyvmobile.o2.sk alebo na stránkach Tatra banky www.bezkontaktnaplatba.sk

Zákazníci si môžu zvoliť režim platieb na automatický alebo manuálny. Pri automatickej platbe do výšky 20 € prebehne platba po priložení smartfónu k platobnému terminálu automaticky. Pri platbe nad 20 € sa na obrazovke telefónu zobrazí výzva na zadanie PIN kódu, po ktorého zadaní zákazník opäť priloží telefón k terminálu. Pri režime manuálnej platby zákazník zadáva PIN kód pred každou platbou.

Službu O2 Karty v mobile si môžu aktivovať všetci zákazníci O2 a Tatra banky. Jej zriadenie je veľmi jednoduché. K prevádzke služby je potrebná špeciálna NFC SIM karta od O2 a mobilný telefón podporujúci technológiu NFC (napríklad Samsung Galaxy S III, Samsung Mini 2). Klienti Tatra banky len navštívia prevádzku O2, kde im už so spustením služby pomôžu O2 Guruovia a následne si aktivujú produkt Mobilné platby prostredníctvom DIALOGu alebo v pobočke Tatra banky. K správnej funkcii platieb  prostredníctvom mobilného telefónu budete potrebovať mať nainštalovanú aj aplikáciu O2 Karty v mobile.

Neklienti Tatra banky si službu zriadia v dvoch krokoch – návštevou prevádzky O2, založením účtu a aktiváciou produktu Mobilné platby v Tatra banke. Navyše, v rámci uvádzania tejto služby Tatra banka odpúšťa jednorazový aktivačný poplatok. Neskôr tak pri spustení služby zaplatíte banke 10 eurový poplatok.

Zdroj: O2

14.1.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+