MojAndroid

Jedným z najväčších obmedzení súčasných smartfónov je nepochybne ich výdrž. Výrobcovia neustále prichádzajú s novými a výkonnejšími zariadeniami, no technológia batérií ostáva v podstate stále rovnaká. Je pravda, že spoločnosti ako NVIDIA, Qualcomm, Samsung alebo Texas Instruments sa snažia o vývoj čoraz menej energeticky náročných procesorov a displejov, ale to jednoducho nestačí. Kedy sa konečne dočkáme smartfónu, ktorý vydrží aspoň dva dni intenzívneho používania, to nevieme povedať. Japonský operátor NTT DoCoMo ale možno prišiel s iným riešením.

Namiesto toho, aby vylepšil životnosť chodu na batériu, rozhodol sa skrátiť čas jej nabíjania. Namiesto dlhých hodín vyčkávania na dobitie batérie, tak budete s novou technológiou potrebovať už len zlomok tohto času – konkrétne 10 minút na úplné nabitie! Toto síce nie je úplná novinka, no NTT DoCoMo predviedol funkčný prototyp, ktorý narozdiel od iných výrobcov vyzerá, že je skoro pripravený na komerčné využitie. Finálny produkt žiaľ u nás pravdepodobne tak skoro neuvidíme.

Ako sa vám takéto riešenie pozdáva? Vyriešilo by to aspoň sčasti problém s krátkou výdržou práve vášho smartfónu?

Zdroj: phandroid.com

4.10.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

11 odpovedí na “Batéria smartfónu nabitá za 10 minút? Žiadny problém”

  1. Dat sa to da, len musia dako vyriesit to SW kontrolovanie napatia,lebo baterka ma prirodzene cim vacsi nabijaci prud, tym vacsie napatie, ale po nabijani to potom opadne, preto pri nabijani lipoliek alebo lioniek moze byt vacsi prud ktorym sa nabija konstantne do cca 85% kapacity, ale potom nasleduje ta dlha cast kedy sa to dobija malym prudom do 100%. Takze bud to dako zazracne vyriesili, alebo sa bude baterka nabijat do tych 80-90%. A urcite to pojde na ukor dlohodobej vydrze baterky, tak ze za rok-dva bude kaput.

      • Myslel som napr.: ked nabijas 1A tak napatie je v danom okamziku povedzme 3,7V ale ked nabijas 2A tak bude v danom okamziku vyssie, takze sa tahsie odhaduje kolko bude mat baterka v klude, takze mozu mat daky SW ktory bude podla dodavaneho prudu ovplyvnovat vysku ukoncovacieho napatia. ked do toho budu rvat 10A tak to nevypne pri 4.2V ale pri 4.4V a ono to potom opadne na tych pozadovanych 4.1-4V. Ale je to dost riskantna metoda.

        • Napätie na baterke nieje také aké na nabíjacom prúde…stačí merať priamo na batérií a aj pri pripojený 4,2V bude vybitá baterka pomali s napätím klesať…Čím väčšie nabíjacie napätie tým väčší rozdiel napätí a tým väčší prúd… To by musela byť hodne sofistikovaná nabka aby si to vedela ustrážiť…

  2. spis si myslim, ze se jedna o vyuziti baterie typu Li-Fe (A123), kde dobijeci proudy jsou opravdu obrovske a baterce to necini zadny problem…

    Modelari je pouziva uz docela davno..

    Nevyhoda tech baterii je, ze jsou tezsi oproti  Li-Pol…

    • To si nemyslim, lebo aj lipolky dokazu zniest 10C nabijanie a ako si hovoril su lahsie. Ale bezohladu ci je to lipolka, Lifecka alebo lionka, aj tak musi k 100% nabitiu sa posledne percenta plandat v hodnotach niekolko mAh aby to nabijacka nepresvihla, potom by to mohlo aj vybuchnut

Pridaj komentár

+