Autopilot Tesly má na svedomí prvú autonehodu, pri ktorej vodič utrpel zranenia nezlúčiteľné so životom. Informovala o tom spoločnosť na svojom blogu, pričom o incidente informovala aj americký úrad National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA), ktorý sa zaoberá bezpečnosťou a všeobecne dopravou ako takou. Obeťou sa stal pritom rovnaký vodič, ktorého autopilot Tesly prednedávnom zachránil pred inou nehodou. Natočené video s vyhnutím sa zrážke sa stalo virálne a vzbudilo obdiv a dôveru v autopilota spoločnosti.
K nehode došlo už 7. mája na rýchloceste v centrálnej Floride, kde nákladný automobil prechádzal cez kolmú križovatku. Autopilot pre nepriaznivé svetelné podmienky (silné protisvetlo) a polohe nákladného automobilu, zle vyhodnotil situáciu a nespustil brzdy (Tesla Model S považoval nákladiak za dopravné značenie). Ako Elon Musk podotkol, za riadenie automobilu je ale aj pri spustenom autopilotovi stále zodpovedný vodič, ktorý musí dávať pozor na cestu a v prípade podobných situácií reagovať. Informuje o tom aj v podmienkach používania autopilota, s ktorými musia súhlasiť všetci vodiči ešte predtým, ako dôjde k aktivácii autopilota.
Napriek tomuto incidentu ide ale podľa štatistík stále o bezpečný systém. Autopilot Tesly najazdil doteraz spolu už viac ako 209 miliónov kilometrov, pričom v priemere nastane na amerických cestách nehoda každých 151 miliónov kilometrov. Viaceré automobilky kritizovali Teslu za “skoré” uvedenie autopilota, ktorý vzhľadom na svojú autonómnosť zvádza vodičov na to, aby mu plne dôverovali. Tesla Model S s autopilotom dokáže zvládnuť väčšinu dopravných situácií na cestách, ako sa teraz ale ukázalo, tiež nie je dokonalý, na čo doplatil aj 40 ročný Joshua Brown.
Zdroj: theverge
“…Napriek tomuto incidentu ide ale podľa štatistík stále o bezpečný
systém. Autopilot Tesly najazdil doteraz spolu už viac ako 209 miliónov
kilometrov, pričom v priemere nastane na amerických cestách nehoda
každých 151 miliónov kilometrov…”
Tak to je dedukcia jaxvina! Neuvazuje totiz, kolkym dalsim nehodam autopilota stihol zabranit vodic…
tie statistiky ti fakt pomozu ked ta ten autopilot zabije
Nezabije ta autopilot ale tvoja vlastna nepozornost….pri aktivacii musis potvrdit ze je to na vlastne riziko a ze budes aj pocas autopilota pozorne sledovat cestnu premavku….
“Autopilot Tesly má na svedomí prvú autonehodu” … toto sa nikde v nepise v povodnom vyjadreni. pricina sa stale vysetruje. nepredbiehajme v honbe za super titulkami!
Ze na svedomi… System ma svedomie??
Prizanm sa ze som tak trochu na strane tesly… vzdy ked o zavedeni autopilota hovori tak zdoraznovali ze je to na vlastne riziko a vodic je stale zodpovedny… je smutne za sa to stalo ale teslu podla mna vinit nikto nemoze…
V tom pripade naco tam ten autopilot je? Ak je to len vo faze testovania, malo by to byt deaktivovane (resp. zablokovane). Ak je to ponukane ako realna funkcia, tak to musi fungovat!
To je jak predavat auto s tym, ze majitel by predsa len mal radsej chodit na bicykli. Sice to auto funguje aj jazdi, ale vyrobca za to neruci, lebo motor sa moze hocikedy pokazit…
Autopilot tam je na to aby riadil auto ale ako všetko aj toto musí mať poistku a tou poistkou má byť vodič :). Nemôžeš predsa chcieť aby sa za pár rokov čo je veľmi málo vytvoril prakticky z ničoho autopilot ktorý dokáže predvídať všetky situácie na cestách.
Autopilota v teslach by si mal skor brat ako beta verziu nejakej aplikacie… a tym aj presne je, nova funkia softveru auta ktora je v ovorenom beta teste…
Stale sa ani o tesle nemoze rovno povedat ze maju funkcneho autopilota ale to ani netvrdia a na to maju prihliadat aj zakaznici, ja si ties nestahujem kazdu betaverziu nejakeho softveru o ktory mam zaujem, radsej si pockam na plnu verziu…
ale ak niekto chce tak nech skusa ale musi pocitat ze je to vo vyvoji, mozu nastat chyby
ano ale ked kupujes auto a vyrobca ruci za jeho funkcnost tak tiez za nejakych podmienok. Napriklad servisne prehliadky, sledovanie hladiny oleja, kontrola bezpecnostnych prvkov pred jazdou.
ESP sa montuje do aut uz dlhsiu dobu a napriek tomu nedokaze zabranit smyku vzdy. Statistiky ukazuju, ze autopilot funguje dostatocne dobre a ze je priestor na zlepsovanie neznamena, ze je tento system zly. Proste narazil na svoje limity, podobne ako sa to stava ABS, ESP alebo inym systemom.
To je tak prij…baný argument jak poďme na jahody. Aj lietadlo má autopilota, ale nikde nie je napísané že nemôže zlyhať!!!! Tak isto je za pilotáž lietadla aj kontrolu autopilota zodpovedný človek.
Na guardian som cital, ze chlapik isiel velmi rychlo…a pozeral harryho pottera :)
Nie Tesla autopilot spôsobuje nehody ale sprostosť šoférov, ktorý nerešpektujú základnú vec a to že zodpovednosť je stále na nich. Však pokiaľ viem tak dokonca na prístrojovke aj pri zapnutom AP píše, že nemá šofér púšťať ruky z volantu…