Displej: Bez výrezu to proste nejde

• uhlopriečka 6,26″
  • rozlíšenie 2280 x 1080 pixelov
  • pomer strán 19:9
  • slušný jas aj farebné podanie

Asus Zenfone Max Pro ponúka IPS displej s uhlopriečkou 6,26″, ktorý obsahuje výrez v hornej časti. Displej zaberá takmer celú prednú plochu zariadenia. Jeho rozlíšenie je 2280 x 1080 pixelov a pomer strán 19:9. Hustota pixelov sa zastavila na hodnote 403 ppi, čo je plne postačujúce. Dosť bolo hardvérových špecifikácií, dôležitejšie je, ako displej vyzerá naživo. Začnem od pozorovacích uhlov. Tie sú vynikajúce, čo platí u všetkých IPS displejov. Je úplne jedno, z akej strany alebo uhla sa na displej pozeráte, stále vyzerá rovnako. Výborný je tiež jas, ktorého maximálna hodnota je plne dostačujúca a prevyšuje aj niektoré omnoho drahšie modely. Ruka v ruke s jasom ide aj čitateľnosť na priamom slnku, ktorá patrí medzi tie lepšie. Jednoducho povedané, displej nebudete na slnku musieť zakrývať, aby ste videli, čo sa na ňom nachádza. Displej chráni krycie sklíčko Gorilla Glass 6. generácie.

Farebné podanie je slušné, aj keď v porovnaní s drahšími zariadeniami je vidieť určité nedostatky. Chcelo by to trochu zvýšiť kontrast, niekedy mi príde displej jemne vyblednutý. Keďže výrobca vsadil na čistý operačný systém Android, veľa nastavení displeja tu nenájdeme. Niektoré sa predsa len nájdu. Môžete si v niekoľkých krokoch upraviť jeho teplotu, avšak nastavenia kontrastu chýba. Smartfón taktiež podporuje ambientné zobrazenie, avšak displej nesvieti stále. To od neho ani nežiadame, keďže by to malo zlý vplyv na batériu. Pri upozornení sa dokáže rozsvietiť a vy tak ihneď vidíte, že ste dostali nejakú notifikáciu.

Úroveň jeho jasu je, samozrejme, možné upravovať priamo v notifikačnej lište. Privítal by som ešte možnosť zaškrtnúť automatický jas. Tá tu nie je, takže kvôli automatickému jasu budete musieť navštíviť nastavenia displeja. Nechýba nočný režim, ktorý obmedzí modrú farbu a tým “chráni” vaše oči. Režim je možné načasovať a jeho intenzitu si nastaviť podľa seba. Telefón dokáže rozpoznať to, či sa naň pozeráte a nezamkne sa. Túto funkciu stačí zapnúť v nastaveniach.

Možnosti odomykania: Smartfón odomknete prstom, ale aj tvárou

Nachádza sa na zadnej strane prístroja. Po uchopení telefónu vám naň automaticky skĺzne ukazovák, takže jeho nahmatanie je bezproblémové. Pridanie nového odtlačku prsta je otázkou pár sekúnd. Zaujímavosťou je, že jeden prst môžete pridať niekoľkokrát, smartfón vás neupozorní na to, že prst už bol pridaný. Či je to dobré alebo zlé, neviem. V každom prípade, niektorí používatelia si jeden prst pridajú viackrát v domnienke, že ho bude telefón registrovať lepšie a rýchlejšie. Ja som žiadne zmeny v tomto smere nezaznamenal a rýchlosť odomknutia je dostatočná, rovnako aj spoľahlivosť. Je síce pravdou, že niekedy môj prst nebol rozoznaný na prvýkrát, ale stávalo sa to len v prípadoch, keď bol mokrý a podobne.

Ako každý moderný smartfón, aj Asus Zenfone Max Pro môžete odomknúť aj pomocou tváre. Svoju tvár pridáte veľmi jednoducho v nastaveniach a následne je všetko pripravené. Spoľahlivosť hodnotím veľmi dobre a s odomykaním týmto spôsobom som nemal žiadny problém. Treba mať na pamäti, že sa jedná o menej bezpečný spôsob ako v prípade odtlačku prsta. Všimol som si aj to, že ak chcete telefón odomknúť tvárou a máte zatvorené oči, neodomkne sa. Oči musia byť otvorené. Tým sa zamedzí možnosť odomknutia v spánku.

Výkon a pamäť: Všetko zvláda s ľahkosťou

Použitým procesorom v novom Zenfone Max Pro je Qualcomm Snapdragon 660. Jedná sa o procesor strednej triedy, vyrobený 14 nm technológiou. Ponúka 8 jadier, z ktorého sú 4 taktované na frekvenciu 2,2 GHz a zvyšné štyri bežia na frekvencii 1,8 GHz. Obsahuje v sebe grafický čip Adreno 512. Jeho výkon je plne dostačujúci na všetky základné úkony, ktoré s telefónom robíte. S behom samotného operačného systému nemá žiadny problém a vôbec nie je cítiť nejaký nedostatok výkonu. Podobné je to aj s hrami. Zvládne aj náročnejšie tituly, no tu sa musíte pripraviť na menej fps. Predsa len jedná sa o smartfón strednej triedy a procesor nie je taký silný, aby zvládal najnáročnejšie hry na maximum. To vám ale vôbec nebude brániť v tom, aby ste si takéto hry zahrali. Vyskúšal som, samozrejme, PUBG a hrateľnosť bola celkom dobrá. Je však potrebné nastaviť rozumnú úroveň grafiky. Na telefóne som vyskúšal známe benchmarky AnTuTu, Geekbench a 3DMark. Výsledky z nich si môžete pozrieť na screenshotoch nižšie.

Ani počas dlhšieho hrania či inej činnosti s telefónom som nemal pocit, že by sa nejako nadmerne zahrieval. Samozrejme, pri hraní hry bol teplejší, ale všetko bolo v úplnej norme.

Vnútorné úložisko ponúka kapacitu 64 GB, z ktorých je pre používateľa k dispozícii približne 52 GB. Pokiaľ by vám bolo málo, môžete sa spoľahnúť aj na podporu pamäťových kariet microSD do maximálnej kapacity 512 GB. Veľkou výhodou je to, že slot na pamäťovú kartu nie je zdieľaný so slotom na SIM kartu, takže môžete používať dve SIM karty a pamäťovú kartu súčasne. Výrobca bol štedrý aj z pohľadu operačnej pamäte a tomuto telefónu nadelil rovných 6 GB RAM. Táto hodnota je v tejto triede nadpriemerná a nehanbili by sa za ňu ani niektoré vlajkové lode iných výrobcov. Zaručuje dostatok priestoru na beh viacerých aplikácií naraz a bezproblémové prepínanie medzi nimi. Telefón mi priemerne ukazoval približne 3,5 GB voľnej RAM.

28.1.2019