Multimédiá: Dva reproduktory

Asus ZenFone 4 prekvapí prítomnosťou stereoreproduktorov, ktoré nie sú štandardom ani pri drahších zariadeniach. Ani konkurencia v podobnej cenovej kategórii dvojicu reproduktorov väčšinou neponúka. Aj preto nás ich prítomnosť veľmi potešila. Navyše, ich prítomnosť nie je určite zbytočná. Reproduktory totižto spolu tvoria veľmi dobre zohraný celok. Ponúkajú nadpriemerne vysokú hlasitosť, ako aj kvalitný zvukový prednes. Bonusom je podpora prehrávania zvuku vo vysokom rozlíšení (24bit/192KHz), ako aj ďalších zvukových efektov vrátane DTS. Tie je možné ale aktivovať iba pri použití externých slúchadiel pripojených cez 3,5 mm audio jack.

Na prítomnosť vlastných multimediálnych aplikácií dnes výrobcovia smartfónov už nekladú taký veľký dôraz. Čoraz viac sa totižto začínajú spoliehať na aplikácie spoločnosti Google. Výnimkou nie je ani Asus ZenFone 4, v ktorom nájdete predinštalovaných niekoľko takýchto aplikácií. Je to napríklad prehrávač hudby Hudba Play, prípadne galéria Google Fotky. Tu ale dopĺňa aj vlastná galéria, ktorá ponúka pekne používateľské prostredie, niekoľko možností úprav fotografií, a tiež integráciu albumov z webových služieb ako sú Google Fotky a Facebook.

Operačný systém: Zatiaľ bez Oreo

Asus ako obyvkle použil vo svojom smartfóne Android s používateľskou nadstavbou Asus UI. Tá sa od čistého Androidu 7 odlišuje vo viacerých smeroch, a to nielen po funkčnej, ale aj dizajnovej stránke. Nájdete tu v podstate úplne iný launcher, niekoľko nových aplikácií a nastavenia, ktoré by ste v Androide od Google hľadali márne.

Nadstavba systému zaujme pomerne bohatými možnosťami úprav. Podporované je ovládanie gestami aj motívy a samotný launcher sa dá prispôsobiť aj pomocou viacerých nastavení a efektov. Notifikačný panel je centrom pre rýchle ovládanie viacerých funkcií, ako aj nastavenie jasu či správu upozornení.

Asus pridáva tiež niekoľko zabezpečovacích funkcií. K dispozícii je tzv. Strážca ZenUI, ktorý dokáže v prípade potreby vyslať núdzovú správu alebo zavolať na vybrané číslo. Okrem toho dokáže s vašimi blízkymi zdieľať vašu aktuálnu polohu.

Launcher dopĺňajú ďalšie režimy, ktoré ocenia najmä rodičia a starší používatelia. V prvom prípade ide o režim určený pre deti. V ňom rodičia môžu svojim ratolestiam povoliť prácu len s niektorými aplikáciami a hrami, prípadne zakázať prijímať hovory a obmedziť čas používania. V tomto móde navyše nie je možné telefonovať ani posielať SMS. Starší ľudia ocenia zas launcher s jednoduchým používateľským rozhraním, ktorý používa mriežku s veľkými ikonami.

Tu však zoznam funkcií nekončí. Asus ZenFone 4 vo svojej softvérovej nastavbe ponúka ešte ďalšie benefity. K dispozícii je napríklad Twin Apps pre prácu v kompatibilných aplikáciách s dvoma rôznymi kontami. Herný džin za poteší hráčov, ktorí chcú priebeh hry streamovať na Youtube alebo Twitchi, alebo chcú naprogramovať určité pohyby, ktoré sa môžu opakovať.

22.10.2017