Hry, Multimédiá a Systém: Takto sa to má robiť

Dostal som sa k najdôležitejšiemu odseku z celej recenzie a k podstate, prečo bol vlastne tento telefón vyrobený. Je to hranie. Každý jeden detail je prispôsobený tomu, aby mal používateľ čo najlepší herný zážitok. Na smartfóne som vyskúšal hrať mnohé hry a pri žiadnej som nepocítil nedostatok výkonu. Navyše, 90 Hz displej dodáva hrám druhý “dych”. Všetko je akési plynulejšie a krajšie.

V systéme sa nachádza množstvo funkcií, ktoré s hraním priamo súvisia. V centre hier sa dozviete úplne všetko podstatné, dokonca si veľa vecí môžete nastaviť podľa seba. V tejto aplikácii hneď na úvodnej obrazovke prehľadne vidíte teplotu a aktuálnu frekvenciu procesora a grafiky. Nechýba údaj o voľnej operačnej pamäti a voľnom mieste v úložisku. V herných profiloch si môžete jednoducho nastaviť správanie telefónu počas hrania konkrétnej hry. Napríklad keď hráte PUBG, nechcete, aby sa vám niekto dovolal – žiadny problém. Nastaviť si tu môžete maximálnu frekvenciu procesora, taktiež pre konkrétnu hru. Tá môže byť v rozmedzí od 2,09 do 2,96 GHz. Okrem toho, že obnovovaciu frekvenciu displeja viete nastaviť pre celý systém a vybrať si zo 60 alebo 90 Hz, môžete si frekvenciu zvoliť aj pre konkrétnu hru.

Po pripojení dodávaného ventilátora budú dostupné aj možnosti na jeho ovládanie. Môžete si nastaviť jeho rýchlosť a to buď manuálne alebo nechať to na automatike.

K Asusu ROG Phone si môžete zakúpiť zaujímavé herné príslušenstvo v podobe rôznych dokov, ktoré dokážu prenášať obraz priamo na monitor, no najzaujímavejším príslušenstvom je asi akýsi joystick. Ten sa skladá z dvoch častí a k smartfónu sa jednoducho pripojí. Získate tým úplne nové možnosti ovládania hier. Bohužiaľ, ani jedno z tohto príslušenstva nemáme možnosť otestovať. Herné príslušenstvo je presne to, čo odlišuje nový ROG Phone od konkurencie.

Zdroj: Asus

V centre hier sa však nachádzajú ďalšie zaujímavé funkcie. Jednou z nich je aj tá s názvom AirTriggers. Jedná sa o akúsi obnož Side Sense od spoločnosti HTC. Funguje to tak, že zatlačením bokov zariadenia spustíte vami vybranú aplikáciu. Tú si môžete zvoliť pre krátke aj dlhé stlačenie, ale aj v prípade, keď je smartfón zablokovaný. Nápad výborný, ale reálna využiteľnosť nie je najlepšia. Telefón treba stlačiť naozaj dosť silno, aby zareagoval. Silu zatlačenia si môžete nastaviť, čo je veľké plus, no ani pri najnižšej sa mi s touto funkciou nepracovalo ľahko. Tu sa však nachádza ešte jedno dôležité nastavenie – dvoch senzorových tlačidiel na pravej strane zariadenia. Tie fungujú vynikajúco a taktiež je možné zvoliť si ich citlivosť.

Herný džin umožňuje napríklad nahrávanie hry v HD alebo FullHD rozlíšení. Dokáže sledovať teplotu procesora, grafiky či systému, ale aj fps v hrách. Nahrávané video dokonca zvládne aj streamovať v reálnom čase buď na YouTube alebo Twich.

Ovládanie operačného systému Android vo verzii 8.1 Oreo prebieha štandardne, pomocou troch tlačidiel na to určených. V nastaveniach si môžete prehodiť poradie medzi tlačidlom späť a naposledy spustenými aplikáciami. Mimochodom, podržaním tlačidla multitaskingu jednoducho urobíte snímku obrazovky. Funguje aj štandardné zosnímanie obrazovky stlačením a podržaním tlačidla hlasitosti nadol a tlačidla zapnutia/vypnutia.

Okrem štandardného ovládania si výrobca pripravil aj ovládanie gestami. Nejedná sa však o nič prevratné. Ak si zvolíte práve túto metódu ovládania, stačí potiahnuť prstom zo spodnej časti obrazovky nahor. Podľa toho, v ktorej časti tak učiníte, dostanete sa buď na domovskú obrazovku, o krok späť alebo do menu naposledy spustených aplikácií.

Zaujímavou aplikáciou v je Správca systému. Jedná sa o akýsi jednoduchý čistič, ktorý dokáže zanalyzovať problémy a nadbytočné megabajty, ktoré môžete jedným kliknutím odstrániť. Vyčistíte pomocou neho aj operačnú pamäť. V tejto aplikácii tiež získate prehľad o spotrebe dát.

Multimediálnu súčasť telefónu tvoria dva veľmi kvalitné a hlasné reproduktory, ktoré sú umiestnené ideálne – vpredu. Priamo nad a pod displejom. Kvalita zvuku sa neznižuje ani pri maximálnej hlasitosti. Ich prejav je čistý a kvalitný. Dokonca je počuť aj náznak hlbších tónov. Slúchadlá k zariadeniu pripojíte jednoducho pomocou 3,5 mm audio konektora. Musím povedať, že tie v balení vôbec nie sú na zahodenie.

10.12.2018