V súčasnej technologickej dobe sa stále viac mladých ľudí obracia po možnosti pracovať práve v technologickej a IT sfére. Niet sa čomu čudovať, veď tento priemysel napreduje veľmi rýchlym tempom a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa to v budúcnosti malo zmeniť. Práve naopak, vznikajú rôzne nové odvetvia a sféry technologického priemyslu, o ktorých sme pred pár rokmi ešte ani netušili. To znamená ešte väčší dopyt po inteligentných mladých ľuďoch, ktorí chcú pracovať s technológiami. Tento trend sa odráža aj v hodnotení zamestnávateľov, kde sa medzi najväčšími lákadlami pre mladých ľudí nachádzajú často práve firmy z tohto prostredia. Spoločnosť Apple pritom nie je výnimkou, no jeden z bývalých zamestnancov odhalil, že práca v tejto firme nemusí byť vôbec “prácou snov”.
Ben Farrell sa o práci v Apple rozpísal rozsiahlou formou vo svojom blogu, kde opätovne upozorňuje najmä na neľudské správanie v spoločnosti. Podľa Farrella je tu 16-hodinová pracovná doba na dennom poriadku, pričom väčšinu z tohto času zaberajú rôzne stretnutia a porady. Na rozdiel od iných spoločností, tu sú mítingy často zamerané na upozorňovanie na chyby jednotlivcov či podpichovanie nižšie postavených. Okrem toho je zmyslom nekonečných porád často aj naučenie toho, ako prezentovať agendy tak, aby poslucháč pochopil informáciu takým spôsobom, ako to prezentujúci zamýšľa.
Farrell tiež popisuje jeden konkrétny deň v práci, keď ho prišla navštíviť rodina a s ktorou mal stráviť celý jeden deň. Napriek tomu prisľúbil, že bude viesť jedno stretnutie, kde sa mali dostaviť akýsi dôležití hostia. Tí ale neprišli, no Farrell musel napriek tomu predniesť svoju prednášku úplne zbytočne a hodinu a pol sa venoval fiktívnemu publiku. Farrell tiež poukázal na to, že v Apple sa neberie žiaden dôraz na rodinný a osobný život. Popisuje situáciu, keď jeho tehotná manželka spadla zo schodov a musela byť hospitalizovaná. V čase tohto úrazu ale Farrell nestihol jedno stretnutie, čo bolo neskôr vyzdvihnuté pri konfrontácii s vedúcim manažérom, pričom Farrellovo meškanie bolo označené za “výkonnostný problém”.
Farrell vo svojom blogu popisuje ďalšie podobné situácie, keď manažment zveličoval danú situáciu a prekrúcal fakty. V čase, keď bol Farrell na pokraji odchodu z firmy, sa jeho vedúci snažili nájsť na ňom všetky možné chyby. Okrem iného mu vyčítali jeho nedochvíľnosť, ktorá mala byť podložená presunutými termínmi a meškaním na schôdze. Ako Farrell uvádza, tieto termíny boli vždy dopredu prediskutované a odsúhlasené manažmentom. Čo sa týka meškania na schôdze, Farrell zasa uvádza situáciu, keď meškal na stretnutie jednu minútu, no manažéri zo Singapuru to označili za klasické austrálske správanie (Farrell je z Austrálie), pričom ďalej poznamenali, že Austrálčania neradi spolupracujú s nikým iným, okrem ďalších Austrálčanov.
Všetko toto bolo na Farrella už príliš veľa a svoju púť v jednej z najhodnotnejších spoločností na svete ukončil. Samozrejme, firme Apple nemôžeme uprieť to, že ide o jednu z najprevratnejších spoločností tejto doby. Otázne ale je, či všetky tie úspechy a technologické novinky stoja za to, aby sa tam zamestnanci mali cítiť tak, ako Farrell. Tiež je ale možné, že toto je ojedinelý prípad, resp. za tým stoja nejaké ďalšie nedorozumenia. Je ťažké zhodnotiť situáciu, keď máme k dispozícii výpoveď iba jednej strany. V každom prípade popisuje tento bývalý zamestnanec praktiky v spoločnosti pomerne detailne a ak sú čo i len niektoré z nich pravdivé, tak by si mali budúci inžinieri zrejme dvakrát premyslieť, kde chcú pracovať.
Zdroj: Ben Farrell via etrend