Hoci minulý rok priniesol veľa noviniek na trhu so smartfónmi, na popredných pozíciách v predajnosti ostali dve najznámejšie mená. Samsung znovu ovládol celý rok, no v posledných mesiacoch sa karta obrátila.
V poslednom štvrťroku spoločnosť Apple predala 78,3 milióna smartfónov, čo stačilo na tesný triumf nad Samsungom, ktorému sa podarilo predať 77,5 milióna smartfónov v rovnakom časovom období. V relatívnom pomere to znamená 17,8% trhový podiel pre Apple a 17,7% podiel pre Samsung.
Čísla za celý rok ale hovoria niečo iné- Samsung predal 309,4 milióna smartfónov a stačilo to na 20,8% trhový podiel. Apple vlani predal 215,4 milióna smartfónov a ovládol tak 14,5 % trhu.
Hoci tieto čísla pôsobia skutočne monštruózne, v skutočnosti šlo o mierny pokles oproti roku 2015. Samsung predal o 10,3 milióna smartfónov menej ako v roku 2015 a Apple predal o 16,1 milióna smartfónov menej ako v predchádzajúcom roku.
Do pätice najlepších sa dostali aj tri čínske spoločnosti. Huawei obsadil jasné tretie miesto s 8,1% podielom a 32,6 miliónmi predaných smartfónov. Spoločnosť OPPO predala 14,8 milióna smartfónov, čo stačilo na 3,7% podiel na trhu. Na piatom mieste je spoločnosť Vivo s 3,3% podielom a počtom predaných kusov na úrovni 13,3 milióna. Celkové predaje smartfónov vzrástli medziročne o asi 3 %, keď sa ich vo svete predalo 1 a pol miliardy.
Zdroj: Strategy Analytics via GizmoChina
LG, Sony aj HTC nič. Kiež by tieto spoločnosti chytili druhý dych v mobilnom segmente…
pravda. omnoho lepsie spolocnosti nez huawei oopo vivo atd..
Xiaomi… – 22% sen pomaly končí
podla ineho zdroja samsung predal 90 milionov mobilov
https://www.mojandroid.sk/samsung-ma-za-sebou-vydareny-stvrtrok-predal-90-milionov-smartfonov/
Podľa mňa za tento skreslený stav trhu mobilných zariadení môžu predovšetkým operátori. Takmer vo všetkých reklamných kampaniach sa to vždy točí len okolo známych značiek – Apple, Samsung, Huawei, občas LG, SONY. Potom sú ľudia nútení si vybrať len to, čo je dotované a teda tá možnosť voľby je značne obmedzená len na známe značky…
Všetko je to o marketingu, pokiaľ do neho firmy nebudú investovať, nebudú mať úspech. Vzhľadom na technické možnosti, ktoré nám súčasná doba ponúka je technická gramotnosť ľudí na bode mrazu a nič nenasvedčuje tomu, že sa to v blízkej budúcnosti zmení. A vďaka sladkej ľudskej nevedomosti ľudia kúpia to, čo vidia v reklame alebo čo im povie podobne technicky negramotná predavačka u operátora či v elektre :)