MojAndroid

Apple voči neautorizovaným zásahom na jeho hardvéri bojuje pomerne drsným spôsobom. Najnovší update pre iOS 9 totižto znefunkční tie iPhony, ktoré neboli opravené v jeho vlastnej réžii. Používatelia, ktorí si nechali opraviť niektoré časti mobilného telefónu po aktualizácii hlásia chybu “error 53”. Tá zariadenie úplne znefunkční, pričom nie je možné z neho obnoviť už žiadne dáta.

Problém nastáva v prípade výmeny tlačidla HOME alebo káblu,” hovorí technik Kyle Wiens, vlastník stránky iFixit. “Po update telefón skontroluje, či stále používa originálne komponenty, a ak nie, tak jednoducho telefón uzamkne. Neexistuje žiadne varovanie a žiadny spôsob, o ktorom by som vedel, ktorý by ho priviedol späť k životu.

Niektorí sa domnievajú, že Apple chce takýmto spôsobom odstaviť alternatívne servisy, ktoré rozbité či inak pokazené home tlačidlo vedia vymeniť oveľa lacnejšie. V servisných strediskách cupertínskej spoločnosti vyjde jeho oprava až na 200 dolárov. Existujú teda obavy, že Apple podkopáva pravidlá konkurenčného súťaženia. Len si predstavte, že výrobca vášho automobilu by si nárokoval, aby jeho auto bolo opravované len v jeho servisoch, inak vám ho na diaľku znefunkční.

Celá záležitosť je ešte vážnejšia v tom, že “error 53” sa zatiaľ nepodarilo nijako opraviť. Jediným riešením je údajne kúpa nového mobilného telefónu, a to je niečo, čo podľa nás Apple už trochu prehnal. Zámerné “ničenie” iPhonov používateľov by mohlo znamenať, že veľká časť jeho verných zákazníkov prejde ku konkurencii. A nemali by sme im to vôbec za zlé. Aj keď úmysly výrobcu nie sú zlé (viď. vyjadrenie Apple nižšie), znefunkčnenie celého zariadenia je trochu tvrdým krokom.

Celá vec je nezvyčajná,” hovorí Olmos, zákazník, ktorý po výmene home tlačidla v obchode v Macedónsku ostal po update tiež s nefunkčným iPhonom. “Ako môže spoločnosť úmyselne znefunkčniť ich vlastné produkty a svojich zákazníkov o tom ani neinformovať? Mimo veľké industriálne oblasti sú obchody Apple Store pomerne ďaleko od seba a poškodené zariadenia vie opraviť len niekoľko servisov tretích strán. Nie som si celkom istý ani tým, či tieto servisy vôbec vedia o tom, že výmena komponentov môže byť potenciálnym problémom.” dodáva Olmos.

Apple o tomto probléme vie a vysvetľuje ho nasledovne:

Chránime údaje o odtlačkoch prstov pomocou zabezpečeného enklávu, ktorý je unikátne spárovaný so snímačom Touch ID. Ak je iPhone opravovaný v autorizovanom servise alebo v Apple Store a dôjde k výmene dotykového senzora  Touch ID, odtlačok sa znovu spáruje. Táto činnosť zaisťuje, že zariadenie a funkcie iOS týkajúce sa Touch ID ostávajú v bezpečí. Bez tejto jedinečnej kontroly, môže akákoľvek náhrada za Touch ID predstavovať pre používateľa nebezpečenstvo a neautorizované osoby môžu získať prístup k zabezpečeným dátam používateľa.  Update prináša dodatočnú kontrolu a ak jej výsledky zistia prítomnosť neoriginálneho Touch ID tlačidla, zariadenie zobrazí chybu 53. Ak sa zákazník stretne s touto neopraviteľnou chybou, odporúčame mu kontaktovať podporu Apple.” Podpora Apple vám však podľa všetkého povie len toľko, že si máte od nich kúpiť nové zariadenie.

Zdroj: androidauthority

6.2.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+