MojAndroid

Medzi smartfónmi s operačným systémom Android a smartfónmi od spoločnosti Apple je niekoľko významných rozdielov. Jedným z nich je najmä to, že zatiaľ čo Apple ponúka výlučne prémiové produkty za prémiovú cenu, zariadenia s Androidom pokrývajú všetky cenové hladiny. Vďaka tomu sa Android dostal medzi neporovnateľne väčšie množstvo užívateľov. Táto situácia má ale aj druhú stranu mince. Apple si totiž môže za svoje prémiové iPhony vypýtať sumu, za ktorú si bežný užívateľ Androidu kúpi aj dva či tri telefóny.

To sa následne odrazí aj na celkových príjmoch. Je všeobecne známe, že výrobcovia zarábajú na lacných zariadeniach s Androidom iba minimum a oveľa väčší podiel na ziskoch dosahujú vďaka vlajkovým lodiam. Iba veľmi málo štúdií ale berie do úvahy porovnanie medzi počtom predaných iPhonov a počtom predaných vlajkových lodí v rovnakej cenovej hladine. Väčšinou sa porovnáva celkový počet iPhonov a celkový počet Androidov, kde má zelený robot niekoľkonásobnú prevahu. Keď sa ale pozrieme na zisky z predajov týchto zariadení, dostaneme úplne iné výsledky.

apple-zisk-

V poslednom štvrťroku minulého roku totiž zaznamenal Apple významný rekord. Spoločnosť za predaje svojich iPhonov získala 88,7 % príjmov zo všetkých predaných smartfónov v tomto období. Čo to v preklade znamená? Iba to, že napriek oveľa menšiemu počtu predaných kusov zinkasoval Apple za predaj smartfónov niekoľkonásobne viac, ako všetci výrobcovia zariadení s Androidom dokopy. V absolútnej hodnote to vyzerá ešte hrozivejšie. Apple zarobil za predaj smartfónov 18,8 miliardy dolárov a ostatní výrobcova Android zariadení si rozdelili 2,4 miliardy. V tabuľkách sú zahrnuté aj operačné systémy Windows Phone, Blackberry a ostatné, no ich podiely na predajoch sú také malé, že nedosiahli ani jednu desatinu percenta v celkových predajoch.

apple-zisk-absolut

Zdroj: Strategy Analytics via GSMarena

27.2.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+