MojAndroid

Každý používateľ Android smartfónu v ňom už minimálne raz navštívil oficiálny obchod s aplikáciami. Málokto z nich ale pozná jeho pôvodný názov Android Market. Vôbec netušia, že dlhý čas nebolo na našom trhu možné ani nakupovať platené aplikácie a Slováci si museli vystačiť s tými bezplatnými. Ich ponuka bola oproti konkurenčnému App Store dlhú dobu zlomková. Obchod Google Play si ale za tie roky prešiel dlhú cestu ako po grafickej stránke, tak aj z pohľadu ergonómie a funkcií. Množstvo aplikácií a hier je dnes rovnaké ako u App Store. Čím je ale obchod Google Play pozadu, sú príjmy z predaných aplikácií.

V tých roky dominuje App Store a neinak tomu bolo podľa prieskumu Sensor Tower aj v prvom štvrťroku tohto roku. Prieskum sa zameral na 100 najpredávanejších aplikácií a hier v oboch obchodoch. Zatiaľ čo v obchode Google Play utŕžili za 3 mesiace 51 miliónov dolárov, tak v konkurenčnom App Store to bolo 84 miliónov. To je až o 65 % vyššia suma. Podobne to bolo rok predtým, keď bol rozdiel 67 %. Najmenší rozdiel bol v Q1 2015, kedy to bolo zhruba 15 %. Ešte väčší rozdiel je v rebríčku, kde sú započítané len čisto aplikácie bez hier a rozdiel medzi obidvoma obchodmi je až 232 %.

 

21.6.2019
Zdroj: PhoneArena

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+