V prvej časti nášho seriálu App Store Optimalization sme si vysvetlili, čo je to ASO a prečo je dôležité. V tejto časti si zase predstavíme faktory, ktoré ovplyvňujú zobrazovanie vašej aplikácie a ktoré viete priamo ovplyvniť.
On-page optimalizácia
Názov aplikácie
Názov aplikácie je rovnako dôležitý ako titulok na webových stránkach. Vytvárame ho podľa týchto zásad:
- Názov by mal byť popisný a obsahovať najrelevantnejšie kľúčové slová.
- Nepoužívajte špeciálne znaky a symboly.
- Snažte sa názov udržať čo najkratší a neumiestňujte do neho umelé kľúčové slová.
- Mal by mať maximálne 30 znakov.
- Názov aplikácie je možné prispôsobiť lokálnemu trhu (napr. preložením do lokálneho jazyku).
- Názov nesmie niesť slovo Android. Google povoľuje len spojenie “na Android” alebo “pre Android”. Napríklad “Navigácia pre Android”
Pri výbere kĺúčových slov do názvu aplikácie hodnotíme náročnosť, objem vyhľadávania a relevantnosť.
Popis aplikácie
Aj tu vidíme podobnosť s webovými stránkami. Popis aplikácie je rovnako dôležitý ako meta description na webových stránkach.
- Popis môže mať maximálne 4000 znakov.
- Mal by jasne popisovať aplikáciu, jej hlavné funkcie a výhody.
- Do textu môžeme prirodzene vložiť relevantné kľúčové slová Dajte si na texte záležať, umiestnite do neho recenzie, ohlasy užívateľov a podobne.
- Aj popis aplikácie je možné preložiť do lokálneho jazyku.
- Nikdy nepoužívajte na prekladanie Google Translate a podobné automatizované nástroje.
Ikona aplikácie
Ikona je to prvé, čo užívatelia uvidia a s čím si budú spájať vašu aplikáciu. Neprofesionálne alebo zle nadizajnované logo môže znížiť mieru prekliku a počet inštalácií.
- Ikona by mala byť jednoduchá, ale dbajte pri tvorbe na detaily.
- Jej dizajn by mal byť konzistetný s dizajnom celej aplikácie.
- Nekopírujte známe ikony, budujte si vlastnú značku.
- Ikonu ukladáme vo formáte 512x512px, 32 bitové PNG, aj transparentné.
- Nezabúdame na nepovinné Feature Graphic, ktoré ukladáme ako JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG vo veľkosti 1024x500px
- Okrem toho môžeme pridať aj Promo Graphic, ktoré ukladáme ako JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG vo veľkosti 180x120px
Screenshoty
Spolu s ikonou a videom je to jeden z vizuálnych prvkov, ktorý má presvedčiť užívateľov, aby si vašu aplikáciu nainštalovali. Dobrý dizajn tu teda tiež rozhoduje. Velmi dôležité sú screenshoty hlavne pri vyhľadávaní v Apple App Store, kde sa zobrazuje vždy prvý screenshot vo výsledkoch vyhľadávania.
- Použite všetky dostupné možnosti na počet screenshotov.
- Tie najlepšie dajte na začiatok.
- Preložte ich do lokálneho jazyka.
- Pridajte k nim vysvetlenie, ak nie je jasné, čo na nich je.
- Pre každú podporovanú platformu zariadení (telefón, 7-palcový tabliet a 10palcový tabliet) môžete nahrať až 8 snímok obrazovky.
- JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG.
- minimálna veľkosť 320px, maximálna 3840px.
Produktové video
Videá k aplikáciám môžete v súčasnosti pridávať len v Google Play obchode. Videá by mali byť krátke (30 sekúnd až 2 minuty) a malo by v nich byť to najzaujímavejšie, čo vaša aplikácia poskytuje.
Vydarené video má slovenská aplikácia HOPIN TAXI. Behom jednej minuty sa zoznámite s konceptom celej aplikácie a so všetkými doležitými funkciami.
Kategória
Uistite sa, že je vaša aplikácia v najrelevantnejšej kategórii.
Toto sú všetky on-page faktory, ktoré sú doležité v obchode Google Play Store. V ďalšom článku sa pozrieme na off-page faktory, ktoré dokážeme ovplyvniť len nepriamo.
Seriál vznikol v spolupráci s agentúrou Visibility.
Len pre upresnenie. Kategória buď relevantná je, alebo nie. Výraz relevantný je podobný výrazu “optimálny”. Ak je raz niečo optimálne tak to už viac alebo menej optimálne nebude.