MojAndroid

V prvej časti nášho seriálu App Store Optimalization sme si vysvetlili, čo je to ASO a prečo je dôležité. V tejto časti si zase predstavíme faktory, ktoré ovplyvňujú zobrazovanie vašej aplikácie a ktoré viete priamo ovplyvniť.

On-page optimalizácia

Názov aplikácie

Názov aplikácie je rovnako dôležitý ako titulok na webových stránkach. Vytvárame ho podľa týchto zásad:

  • Názov by mal byť popisný a obsahovať najrelevantnejšie kľúčové slová.
  • Nepoužívajte špeciálne znaky a symboly.
  • Snažte sa názov udržať čo najkratší a neumiestňujte do neho umelé kľúčové slová.
  • Mal by mať maximálne 30 znakov.
  • Názov aplikácie je možné prispôsobiť lokálnemu trhu (napr. preložením do lokálneho jazyku).
  • Názov nesmie niesť slovo Android. Google povoľuje len spojenie “na Android” alebo “pre Android”. Napríklad “Navigácia pre Android”

Pri výbere kĺúčových slov do názvu aplikácie hodnotíme náročnosť, objem vyhľadávania a relevantnosť.

Popis aplikácie

Aj tu vidíme podobnosť s webovými stránkami. Popis aplikácie je rovnako dôležitý ako meta description na webových stránkach.

  • Popis môže mať maximálne 4000 znakov.
  • Mal by jasne popisovať aplikáciu, jej hlavné funkcie a výhody.
  • Do textu môžeme prirodzene vložiť relevantné kľúčové slová Dajte si na texte záležať, umiestnite do neho recenzie, ohlasy užívateľov a podobne.
  • Aj popis aplikácie je možné preložiť do lokálneho jazyku.
  • Nikdy nepoužívajte na prekladanie Google Translate a podobné automatizované nástroje.
Any.do-popis
Ako to nerobiť nám ukazuje aplikácia Any.do, ktorá má popis automaticky preložený.

Ikona aplikácie

Ikona je to prvé, čo užívatelia uvidia a s čím si budú spájať vašu aplikáciu. Neprofesionálne alebo zle nadizajnované logo môže znížiť mieru prekliku a počet inštalácií.

  • Ikona by mala byť jednoduchá, ale dbajte pri tvorbe na detaily.
  • Jej dizajn by mal byť konzistetný s dizajnom celej aplikácie.
  • Nekopírujte známe ikony, budujte si vlastnú značku.
  • Ikonu ukladáme vo formáte 512x512px, 32 bitové PNG, aj transparentné.
  • Nezabúdame na nepovinné Feature Graphic, ktoré ukladáme ako JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG vo veľkosti 1024x500px
  • Okrem toho môžeme pridať aj Promo Graphic, ktoré ukladáme ako JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG vo veľkosti 180x120px

 

Každá správna to-do aplikácia musí mať v logu fajku. Dá sa to robiť aj inak, dôkazom je aj asi najznámejšia aplikácia tohoto druhu Wunderlist.
Každá správna to-do aplikácia musí mať v logu fajku. Dá sa to robiť aj inak, dôkazom je aj asi najznámejšia aplikácia tohoto druhu Wunderlist.

 

Featured Graphic v kategórii Výber redakcie.
Featured Graphic v kategórii Výber redakcie.

Screenshoty

Spolu s ikonou a videom je to jeden z vizuálnych prvkov, ktorý má presvedčiť užívateľov, aby si vašu aplikáciu nainštalovali. Dobrý dizajn tu teda tiež rozhoduje. Velmi dôležité sú screenshoty hlavne pri vyhľadávaní v Apple App Store, kde sa zobrazuje vždy prvý screenshot vo výsledkoch vyhľadávania.

  • Použite všetky dostupné možnosti na počet screenshotov.
  • Tie najlepšie dajte na začiatok.
  • Preložte ich do lokálneho jazyka.
  • Pridajte k nim vysvetlenie, ak nie je jasné, čo na nich je.
  • Pre každú podporovanú platformu zariadení (telefón, 7-palcový tabliet a 10palcový tabliet) môžete nahrať až 8 snímok obrazovky.
  • JPG alebo 24 bitové netransparentné PNG.
  • minimálna veľkosť 320px, maximálna 3840px.
Dobrý príklad popisného screenshotu od tvorcov aplikácie Pocket. Namiesto štandardného screenshotu s prostredia aplikácie tu nájdeme aj informácie o tom, že aplikácia je dostupná aj na iných zariadeniach a na prezeranie obrázkov nie je potrebné byť pripojený na internet.
Dobrý príklad popisného screenshotu od tvorcov aplikácie Pocket. Namiesto štandardného screenshotu s prostredia aplikácie tu nájdeme aj informácie o tom, že aplikácia je dostupná aj na iných zariadeniach a na prezeranie obrázkov nie je potrebné byť pripojený na internet.

Produktové video

Videá k aplikáciám môžete v súčasnosti pridávať len v Google Play obchode. Videá by mali byť krátke (30 sekúnd až 2 minuty) a malo by v nich byť to najzaujímavejšie, čo vaša aplikácia poskytuje.

Vydarené video má slovenská aplikácia HOPIN TAXI. Behom jednej minuty sa zoznámite s konceptom celej aplikácie a so všetkými doležitými funkciami.

Kategória

Uistite sa, že je vaša aplikácia v najrelevantnejšej kategórii.

Toto sú všetky on-page faktory, ktoré sú doležité v obchode Google Play Store. V ďalšom článku sa pozrieme na off-page faktory, ktoré dokážeme ovplyvniť len nepriamo.

Náš tip
App Store Optimization – optimalizujeme aplikácie v Google Play obchode – I. časť

Seriál vznikol v spolupráci s agentúrou Visibility.

10.10.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Jedna odpoveď na “App Store Optimization – optimalizujeme aplikácie v Google Play obchode – II. časť”

  1. Len pre upresnenie. Kategória buď relevantná je, alebo nie. Výraz relevantný je podobný výrazu “optimálny”. Ak je raz niečo optimálne tak to už viac alebo menej optimálne nebude.

+