MojAndroid

Globálne sťahovanie mobilných aplikácií a spotrebiteľské výdavky v aplikáciách mali za sebou ďalší rekordný štvrťrok, podľa novej správy od AppAnnie. V prvom štvrťroku 2018 sa v porovnaní s prvým štvrťrokom 2017 počet stiahnutí aplikácií v službách App Store a Google Play zvýšil o 10 % – konkrétne je to až 27,5 miliárd stiahnutí – čo je doposiaľ najvyššia hodnota. Okrem toho, spotrebiteľské výdavky na App Store a Google Play vzrástli medziročne o 22 % a dosiahli 18,4 miliárd dolárov – čo je taktiež rekordným číslom.

Dokonca ešte viac stiahnutí a viac spotrebiteľských výdavkov

Údaj o počte stiahnutí je obzvlášť zaujímavý, pretože AppAnnie nezahrnula do štatistiky aktualizácie aplikácií či ich znovu-nainštalovanie. To znamená, že ak si používateľ znovu stiahol aplikáciu na svoj nový telefón, toto stiahnutie do údaju nebolo započítané. Počítali sa iba nové inštalácie aplikácií.

Celková čiastka 18,4 miliárd dolárov taktiež nebude tak úplne konečná, pretože AppAnnie zohľadňuje iba platené aplikácie, mikrotransakcie a mesačné poplatky za používanie aplikácie. Neboli sem zarátané  výnosy za reklamy umiestňované priamo v aplikáciách, či peniaze zarobené treťo-strannými Android app-obchodmi po celom svete.

Tento rok poukázal na značný vplyv Indie, Indonézie a Brazílie na medziročný nárast stiahnutí v službe Google Play a vplyv USA, Ruska a Turecka na rast sťahovania v App Store. Pozoruhodné je aj to, že Google Play dosiahlo svoj rekord v množstve spotrebiteľských výdavkov za prvý kvartál 2018 aj vďaka USA, nasledovaným Japonskom a Filipínami.

 

Čo sa v tomto kvartáli najviac sťahovalo?

Najviac spotrebiteľských výdavkov na Google Play bolo v tomto kvartáli minutých za hudbu a zvuk, čo sa pripisuje nárastu počtu predplatených hudobných aplikácií. Na App Store bolo zas v tomto kvartáli najviac výdavkov za predplatené aplikácie z oblasti zdravia a fitness (zrejme spôsobené novoročnými predsavzatiami). Nákupné aplikácie tiež zaznamenali výrazný nárast.

Spoločnosti Google Play a App Store ponúkli v tomto kvartáli dokopy 6.2 milióna aplikácií, z toho najsťahovanejšie boli samozrejme hry – obzvlášť PUBG Mobile a Fortnite.

V širšom slova zmysle je tento report ďalším príkladom toho, akú veľkú rolu hrá trh v súvislosti so sťahovaním aplikácií a “ekonómia aplikácií”. Tento trend, hoci stále pozoruhodný, nie je však ničím novým.

12.4.2018
Zdroj: TechCrunch

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+