MojAndroid

Vianočné sviatky sú čas, kedy väčšina ľudí utráca peniaze za darčeky, ktorými by potešila svojich blízkych. Pre obchodníkov je to asi to najlepšie v obdobie v roku. Ľudia ale v tomto čase neutrácajú nadpriemerne len za fyzické darčeky, ale aj softvér. V prípade smartfónov za mobilné aplikácie. Podľa portálu AndroidAuthority za mobilné aplikácie minuli len na Prvý sviatok vianočný 407,6 miliónov dolárov.

 

Rekordný rok z pohľadu utratených peňazí za aplikácie

Štatistiku priniesla analytická spoločnosť Sensor Tower Store Intelligence. Minutých 407,6 miliónov počas sviatku Christmas Day (Prvý sviatok vianočný) je súčtom nákupov v obchodoch Google Play a App Store. Oproti rovnakému dňu v minulom roku to je nárast až o 34,5 %.

Za obdobie od 1. decembra do 27. decembra, kedy majitelia smartfónov minuli 9 miliárd dolárov celosvetovo, to tvorí podiel až 4,5 %. Od začiatku roka do konca novembra sa pritom v obchodoch minulo viac ako 100 miliárd dolárov, čo značí najúspešnejší rok v histórii.

Najpredávanejšími sú mobilné hry

Najviac peňazí počas tohto sviatku bolo zaplatených za mobilné hry a platby v aplikáciách. Celkovo až 295,6 miliónov dolárov, čo je o 27 % viac než minulý rok. Najúspešnejšou mobilnou hrou bol titul Honor of Kings  od čínskeho softvérového giganta Tencent.

Za klasické aplikácie minuli majitelia smartfónov 112 miliónov dolárov. To je o 59 % viac než minulý rok. Najúspešnejšou aplikáciou bola sociálna služba TikTok a najúspešnejšou kategóriou bola Zábava(Entertainment). V kategórii sociálne média/ zdieľanie videí sa účet vyšplhal na 4,7 milióna dolárov.

Najviac sa míňa v USA a v obchode App Store

Najviac samozrejme minuli Američania, a to až 130 miliónov dolárov.. V ich prípade to bol oproti minulému roku nárast až o 38,7 %. Práve americkí zákazníci v tento deň rozbaľujú vianočné darčeky. Najsťahovanejšou mobilnou hrou v USA bol Roblox a aplikáciou nová streamovacia služba Disney+, ktorá by mala byť na Slovensku dostupná až budúci rok.

Opäť sa potvrdzuje, že pre vývojári majú najväčší príjem z obchodu App Store. Konkrétne 278,6 miliónov dolárov oproti 129 miliónom dolárom v obchode Google Play. Potvrdzuje sa, že vlastníci Android zariadení sú menej ochotní platiť za aplikácie než vlastníci iOS zaradení. A to napriek tomu, že je ich niekoľkonásobne viac.

Náš tip
Najčítanejšie články za rok 2020 na MôjAndroid.sk
1.1.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+