Aplikácie a hry pre mobilné zariadenia dnes už u nás nie sú takou fascinujúcou doménou ako pred niekoľkými rokmi. Ľudia v rozvinutých krajinách ich berú ako samozrejmosť a čoraz viac sa aplikácie a hry dostávajú aj do rozvojových krajín. Používatelia v západných krajinách síce už nesťahujú také množstvo nových aplikácií ako kedysi, no naučili sa za softvér platiť a míňajú tak v obchodoch s aplikáciami viac peňazí. Rok 2016 bol tak pre niektorých vývojárov skutočne veľmi prospešný.
Nasýtené trhy v roku 2016 prestali vykazovať veľký nárast počtu stiahnutých aplikácií a vývojári sa upriamili na množstvo času, ktorý trávime používaním aplikácie. V konečnom dôsledku ale narástli oba dôležité ukazovatele – ako počet stiahnutých aplikácií, tak aj čas strávený v nich. Celkovo bolo v roku 2016 stiahnutých 90 miliárd aplikácií, čo predstavuje 15% nárast oproti predchádzajúcemu roku.
Narástol aj zárobok vývojárov v dvoch najväčších obchodoch s aplikáciami – Google Play a AppStore. Dokopy bol nárast v zárobkoch o 40 % vyšší ako v roku 2015. Oba obchody vygenerovali tržby na úrovni 35 miliárd dolárov a ak započítame aj obchody tretích strán a príjmy z in-app nákupov, tržby sa dostanú na úroveň 89 miliárd dolárov. Až 90 % príjmov v obchode Play pochádza z hier, kým v AppStore je táto hodnota na úrovni 75 %.
Jednou z najväčšmi rastúcich kategórií v minulom roku boli aplikácie na streamovanie videa. Tie na troch najväčších trhoch rástli skutočne rapídne. V USA to bol 250% nárast, v Číne až 370% a vo Veľkej Británii až 420%. Okrem toho sa darilo aj obchodníkom, keď čoraz viac ľudí trávi veľa času v aplikáciách e-shopov a online predajcov. Darilo sa aj finančným aplikáciám, ktoré sú stále populárnejšie. Nižšie si ešte môžete pozrieť zoznam aplikácií, s najväčším počtom aktívnych používateľov na dvoch najväčších platformách. Ďalšie štatistiky nájdete na odkazoch pod článkom.
Zdroj: App Annie via Android Authority