Autobusový a vlakový prepravca RegioJet, začal vo väčšom premávať už aj na Slovensku a najnovšie sa s jeho vlakmi zveziete aj z Bratislavy do Košíc, prípadne naopak z Košíc do Bratislavy. Cestovné lístky už však nekúpite iba priamo na stanici alebo cez internet, ale aj pomocou aplikácie, ktorá je dostupná pre obidve najväčšie mobilné platformy Android a iOS. Čo všetko ponúka a ako vám môže uľahčiť život?
Aplikácia Cestovné lístky od Student Agency prichádza vo vyhotovení farieb spoločnosti, a teda v žltej a modrej. Na úvod je potrebné prihlásenie, ktoré sa realizuje jednorázovo za účelom kúpy lístka alebo prostredníctvom už vami vytvoreného konta, ktoré je vhodné pri častejších nákupoch. Prepravca pri registrovaní sľubuje tiež ďalšie výhody, ako napríklad pohodlnejšie platenie dobitým kreditom alebo lacnejšie cestovné lístky.
Po prihlásení je pre používateľa k dispozícii prehľadné vyhľadávanie spojov, pričom je možné zvoliť jednosmernú alebo spiatočnú jazdu, počet cestujúcich (maximálne 6), či dátum odjazdu. Pri výbere cestujúcich je samozrejmosťou tiež možnosť voľby tarify, takže lístok sa bude spoplatňovať platným cenníkom pre dospelú osobu, študenta, mládežníka, dieťa, ZŤP a podobne, podľa výberu používateľa. Nastaviť sa dá aj trieda (Štandard, Relax alebo Bussines), prípadne ešte zmeniť sedadlo, kde budete sedieť. Potvrdením výberu a stlačením tlačidla rezervovať a uhradiť, sa registrovanému používateľovi potrebná čiastka stiahne z kreditu alebo ju zaplatí online pomocou platobnej karty či internet bankingu.
Kredit je pritom možné dobíjať niekoľkými spôsobmi. Využiť môžete dobíjanie priamo na predajnom mieste (minimálny vklad 10 eur), prípadne cez internet platobnou kartou alebo prevodom na účet. Na váš nabitý Kreditový cestovný lístok môžete prostredníctvom Internetu alebo sms rezervovať cesty na všetkých vnútroštátnych a medzinárodných linkách, ktoré sú ponúkané v predajnom systéme.
Zakúpené lístky sa dajú v aplikácií tiež spravovať. Nájdete tu zoznam zaplatených lístkov a rezervácií, ktoré je možné v prípade záujmu stornovať. RegioJet zvykne rezerváciu podržať po dobu asi 30 minút, počas ktorých je potrebné lístok uhradiť. Ak platba neprebehne, bude tento lístok uvoľnený pre ďalších cestujúcich.
Na záver už môžeme len povedať, že RegioJet je prvým prepravcom na Slovensku, ktorý takúto aplikáciu vôbec ponúka. Hoci aplikácia Cestovné Lístky nie je vybavená práve najmodernejším používateľským rozhraním a chýbajú jej niektoré funkcie, ako napríklad informácie o meškaní vlakov, či možnosť výberu z používateľom preddefinovaných trás, tak spoločnosť musíme pochváliť za to, že vôbec takúto aplikáciu má. Do budúcnosti ju bude ešte určite vylepšovať a dúfame, že sa ňou inšpirujú aj ďalší prepravcovia na Slovensku.