MojAndroid

Súčasťou nášho webu je aj špecializované Android fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také. Nie vždy sa ale nájde niekto, kto by vám dokázal pomôcť, a tak sme sa rozhodli, že vám pravidelne budeme pomáhať s riešením vašich problémov. Dnes sme sa rozhodli pomôcť používateľovi s prezývkou Huďo, ktorý má skúsenosť s poškodením smartfónu počas reklamácie.

Používateľ Huďo sa pýta:

Zdravím mám problém s mojou xperiou. Telefón mám už asi rok a do minulého mesiaca a ním nebol žiadny problem. Avšak jedného krásneho dňa sa mi na jeho obrazovke začali objavovať zvislé farebné pásiky. Tak som ho bol zaniesť do orangeu na reklamáciu z kadiaľ putoval do ESC servisu v BA. Vrátili mi ho po mesiaci a vymenený LCD displayom. Keď som ho preberal zdal sa mi úplne v poriadku. Na druhý deň som si všimol že nejde LTE sieť aj keď som všetko nastavil ako mal a neskôr som si všimol že je telefón prehnutý čo pred tým určite nebol. Ešte v ten deň som ho zaniesol naspäť do orangeu kde keď som vysvetlil čo sa telefónom je tak slečna za pultom poznamenala že sa ani nečuduje že prišiel telefón zo servisu ohnutý. Včera som si ho bol vyzdvihnúť a bolo mi povedané že sa žiadne vady na zariadení pri testovaní v servise neprejavili. Mobil som teda zobral domov kde som ho vyskúšal 4g nejde furt sim kartu som odskúšal aj v bratovom mobile (tiež m4 aqua) a tam 4g išlo mobil je prehnutý furt a myslím že to spôsobili v servise pri výmene toho LCD. Takže sa pýtam ako postupovať ?? Lebo ak ho tam pošlem zase budem bez mobilu a tuším že mi ho vrátia v tomto istom stave. Za odpovede vopred ďakujem.

Odpoveď od Stano36

Poslať naspäť na reklamáciu môžeš kvôli pripojeniu LTE. Stým ohnutým displejom si nemal mobil prevziať. Viem, že si si to vtedy nevšimol, ale teraz nevieš dokázať že sa to stalo v servise.

Odpoveď z MôjAndroid.sk

Ahoj Huďo. V tomto prípade je postup naozaj zložitý. Jediné, čo môžeš urobiť, je v Orange-i podať sťažnosť na reklamáciu tvojho zariadenia, ktorého poškodenie je ale v tomto prípade ťažko dokázateľné. Ako písal Stano, mal si si zariadenie poriadne skontrolovať po príchode z reklamácie a neprebrať ho v prípade, že bolo poškodené. Musíš chápať, že by sa to dalo otočiť aj na druhú stranu – niekto by si mohol hneď po reklamácii inak poškodiť svoj smartfón a mohol by sa pokúsiť zhodiť to na reklamačného technika. Čo môže hrať v tvoj prospech, je reklamačný protokol, ktorý si vypĺňal pred odovzdaním zariadenia na reklamáciu. Ak v ňom nie je napísané, že zariadenie bolo viditeľne ohnuté, tak môžeš žiadať nápravu do pôvodného stavu – tzn. do stavu, ktorý je uvedený v protokole pri odovzdaní zariadenia, ktoré podľa neho nebolo ohnuté.

Náš tip
AndroidForum.sk: Ako upraviť tlačidlá notifikačnej lišty v HTC 10 #22

Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vašim mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my, alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!

11.12.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

12 odpovedí na “AndroidForum.sk: Ako postupovať pri poškodení zariadenia počas reklamácie #23”

  1. V servisoch dnes robia samí ťuťkovia, ktorí sú radi, že telefón vedia zapnúť. Častokrát nemajú k dispozícii ani servisné manuály a mnohí si ani len nepozrú tutoriál na YouTube. A to ani nehovorím o absencii prvkov ESD ochrany (rukavice, topánky, pracovná podložka, “uzemnenie osoby”, pokrývka hlavy, …). Ja si vždy na predajni dôkladne zariadenie odfotím, každý jeden detail a do reklamačného protokolu vždy uvediem, že na predajni bola vyhotovená detailná fotodokumentácia zariadenia. Takže okrem fotiek mám aj podpis pracovníka, že k takému úkonu na predajni došlo a pajáci zo servisu sa nemajú veľmi na čo vyhovárať :)

  2. Tiež som mal podobný problém. Ono človek je konečne rád že dostane nazad mobil, tak si ho zbežne pozrie, sadne do auta a ide domov.. Ja som to tiež spravil a až po ceste domov som si všimol, že sú na mobile škrabance (predtým bol bez), tak som sa vrátil, že čo to. Po 2 týždňoch mi napísali, že mi to môžu vymeniť za 150eur. Tak po nejakej diskusii atď mi to po asi mesiaci vymenili ale dali tam nejaký “fejk” displej, ktorý nemal nad obrazovkou logo Sony a po pár dňoch sa už nedal používať, lebo to reagovalo na všetko ako odtlačky atď. Takže znovu reklamovať, reklamáciu zase po týždni neuznali ale keď som si ho prišiel prebrať tak displej bol už iný (so Sony logom).

  3. Na Orange pozor ked podpisujete ten protokol o prevzati smartfonu a odoslanie do servisu.
    Je tam nieco ako stav telefonu a radi tam pisu ze drobne skrabance atd.aby bol servis kryty.A j ked mate uplny fungel.
    V takom pripade im to nepodpisat a ziadat aby tam bolo napisane bez akychkolvek poskodeni.

  4. Ja som dal Samsung note do značkového servisu, ze mi nefunguje power tlacitko. Vratili mu ho s tym, ze reklamacia sa neda uznat, ze bol namoceny. (co je pravda). Tak som ich poziadal, aby vymenili len tu pokazenu suciastku, na to mi oznamili, ze musia vymenit celu dosku za 350€. To som samozrejme odmietol. Po servisnom zasahu, telefon vypadaval zo siete a stracal signal. Kedze som servisu mal plne zuby, tak som si cez ebay objednal tlacitko za 0.75 cen. Sucastou tlacitka je aj vibracny motorcek. Kedze je telefon mimo zaruky, tak som ho rozobral sam, ze si ho vymenim. Na moje prekvapenie som zistil, ze vibracny motorcek je cely zlomeny a rozpadnuty a ze neni pripojena antena kablikom. Vypinac s motorcekom som vymenil, kablik pripojil a mobil funguje ako novy. Znackovy servis asi nabuduce vynecham a ak existuje worldwide zaruka na samsung, odnesiem ho do servisu v rakusku. Aby som si fotil mobil, alebo sa doprosoval, ked nejaky “technik” znici telefon za 800€, tak na to naozaj nemam cas. Amaterizmus !

  5. Ja som mal toto iste so Samsung s5mini. Neustale sa mi znecistoval a zanasal mikrofon a druha strana ma nikdy nepocula. Telefon som mal 3x v oprave s tym, ze zarucna oprava nebola uznana, nakolko museli vzdy len precistovat mikrofon (a nie menit suciastky) a posledny 3. krat som mal vyjadrenie od arogantneho mechanika nieco v zmysle, ze nemam telefon pouzivat v prasnom prostredi. Tak kde som mal ten udajne prachuvzdorny a vodeodolny IP67 telefon pouzivat? Vo vakuu? Prach je vsade. Tak mi dosla trpezlivost a telefon som vyhodil.

    • Akože nebola uznaná? Veď museli vykonať servisný úkon a vyčistiť mikrofón, to znamená, že chyba sa prejavila. A vzhľadom na to, že telefón má spĺňať IP67, nemalo k tomu vôbec dôjsť.
      Už ďalšia vec je tá, že Samsung nikdy nespĺňal udávané IP krytie.
      Osobne si myslím, že treba vo veľkom písať sťažnosti na tých neschopných servisákov a to priamo vedeniu servisu a taktiež výrobcovi telefónu, aby vedeli akých babrákov si zazmluvnili :)

    • IP67 znamena, ze je odolny a nedostane sa dovnutra a neposkodi telefon, ale do dierky mikrofonu sa prach dostane, je to neuznana reklamacia, lebo clovek si to vie doma sam spravit a nieje to vada vyrobku

  6. To je realita najlepsie je kupit a dufat ze nebude treba reklamacku. Mne po 4 reklamacke vratili peniaze a po roku som si kupil znova ten isty fon ale nastastie tentokrat ide :-) Kamoske zamietly reklamacku ze vraj rozobrala fon a postracala dake skrutky a ona ani nevie ako sa skrutkovac pouziva :-D

  7. Samozrejme som tu napisal svoju strasne zlu skusenost zo servisom orange a aj ich akoze “poistenim pred poskodenim” ale mi to nezverejnili!!! Takze v skratke nikdy si nedavajte reklamovat u operatora,lebo napr v pripade IPhone nema ani jeden autorizovany servis Apple!!!!! Takisto servis pre Huawei posiela do Madarska skade sa smartfon vratil a vsetko bolo v madarcine a nebyt toho,ze sa fakt vyznam v smartfonoch kde to hladat v nastaveniach tak bezny uzivatel nema sancu tam nastavit slovencinu no neslychane a co sa tyka ich poistenia na poskodenie o tom ani nevravim len zavadzaju a klamu ale ked realne dojde na opravu drzo neopravia a este aj zrusia zaruku!! Mam na Orange vobec posledny rok strasne nervy a len co skonci viazanost odchadzame od nich!!!

  8. Tak dnes mi prišla SMS od Orangeu že reklamácia nebola uznaná z dôvodu neprejavenia sa závady. Nechápem to keď tam bolo napísané že telefón je krivý a naozaj krivý aj je tak potom akože sa neprejavila …. V Orangei som dostal ešte ponuku že si za telefón môžem doplatiť a tým zrušiť viazanosť a zobrať si druhý mobil + samozrejme nová viazanosť čo mi príde dosť nevýhodné.

Pridaj komentár

+