MojAndroid

Súčasťou nášho webu je aj špecializované Android fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také. Nie vždy sa ale nájde niekto, kto by vám dokázal pomôcť, a tak sme sa rozhodli, že vám pravidelne budeme pomáhať s riešením vašich problémov. Dnes sme sa rozhodli pomôcť používateľovi s prezývkou shiro,ktorý má pernamentne zapnuté WiFi, aj keď je vypnuté.

Shiro sa pýta:

Čaute,

všetko fičalo bez problémov, no posledne dva-tri dni si však všímam nízku výdrž batérie. Zistil som, že to robí permanentne zapnuté wifi, pričom v “odkazoch” (ta lišta čo sa vysunie prstom zhora displeja) a aj v nastaveniach mam všade wifi vypnuté. No keď si dám podrobnosti batérie, tak vidím že wifi je stále zapnutá a telefón preto neprejde do deep sleepu (odsledované cez CPU Spy Plus…telefón býval tak na 95% v deep sleep, teraz je jeho CPU na 90% na 208Mhz…čiže žiadny deep sleep. Za noc to stiahne batériu aj o 30%.

Ma niekto podobný problém a ako to riešiť? Skúšal som manuálne vyp./zap wifi, či ju to vypne, no beží stále. Keď ju potrebujem a zapnem ju, tak sa normálne pripojí a všetko funguje ako ma. Ako je možné, že systém si takto zrazu zo dňa na deň robí čo sa mu zachce a ignoruje vyp/zap wifi? Reštart telefónu tiež nepomohol.

V telefóne nie je nič, je to pracovný fón, sú tam len maily cez exchange a par bežných appiek (acrobat reader, WPS office, atd.) Žiadny Facebook, ani nič podobne. Dúfam že kvôli android bordelu nebudem musieť znova robiť factory reset, posledný som robil par mesiacov dozadu po update na B595 firmware.

…ešte update, telefón mi ponúkol update na nový B597, no nič sa nezmenilo. Nahodil som si appku DS battery saver, ktorá núti fón prejsť na deepsleep vždy keď je vypnutá obrazovka. A prebudí ho raz za 1hod na 1 minútu. Aby zbehlo synchro a tak. No aj s ňou mi za noc stiahne batériu z 94% na 63%, čo je samozrejme zle.

Odpoveď od Comentorr:

Skús vymazať cache z recvovery, ak nepomôže tak sprav factory reset. Po updatoch sa odporúča vždy urobiť FR pre správne fungovanie systému. Rovnako aj battery savery neprospievajú systému.

Odpoveď z redakcie MôjAndroid.sk:

Ahoj Shiro. Vyzerá to tak, že ten factory reset budeš musieť urobiť tak či onak. Ak nepomôže ani to, tak zariadenie pošli len do servisu. Môže byť, že je poškodená matičná doska, prípadne Wi-Fi modul, takže to treba dať na diagnostiku. Skús ešte prelustrovať aj nastavenia sietí, či tam náhodou nemáš niekde zvolené, aby bola Wi-Fi neustále zapnutá (niektoré zariadenia majú aj takúto možnosť).

Náš tip
AndroidForum.sk: Machuľa na všetkých fotografiách #45

Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vašim mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my, alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!

28.5.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • bubo

    Velmi specificky problem, ktory v konecnom dosledku neponuka ani riesenie. Len posuva uzivatela blizsie k cielu, aby identifikoval, co je zdrojom jeho problemu. Trocha postradam vyznam toho, aku cielovu skupinu chcel tento clanok oslovit. Asi skor len do poctu.

  • Zdeno

    Síce píšem neskoro ale hádam pomôže. Ak máš apku Viber tak v nastavení/vseobecné/wifi politika uspania nastav použit nastavenia telefónu ;-)

+