MojAndroid

Android Market je miesto,  kde si môžete vybrať z množstva aplikácií, hier či tapiet pre váš telefón s Androidom.  Ako všade, aj na Markete sa môžete stretnúť s rôznou kvalitou a podporou od výrobcu, no všeobecne platí, že tento obchod s aplikáciami ponúka kvalitné kúsky a dokonca aj od slovenských vývojárov.

Poďme sa teda na Market pozrieť detailnejšie:

1. Ako si nainštalujem aplikáciu?

Aplikácie sa inštalujú veľmi jednoducho. Máte dve možnosti. Buď si vo svojom telefóne otvoríte aplikáciu Market a vyhľadáte danú aplikáciu tam, alebo to isté urobíte na webe. Stačí navšíviť adresu market.android.com a ocitnete sa v obchode. Nájdete tam všetko to, čo vo vašom mobile a aplikácie si nainštalujete kliknutím na Inštalovať, vyberiete zariadenie a ak je váš mobil pripojený na internet, inštalácia sa spustí automaticky bez vášho zásahu.

Pri platených aplikáciach je nutné si najprv vytvoriť účet Google  Chceckout, zadať parametre a typ vašej kreditnej karty, vaše osobné údaje a až potom sa môžete pustiť do nakupovania.

Pred inštaláciou ale určite odporúčam prečítať si recenzie danej aplikácie a jej hodnotenie. Samozrejme, toto nepraktizujem pre aplikáciách odporúčaných samotným Googlom, alebo pri známych značkách, ako Skype, Angry Birds, alebo Dropbox či iných…

2. Platené aplikácie

Niektoré aplikácie na Markete sú platené, no väčšinou pre ich kvalitu, nadštandartné funkcie, alebo len kvôli nezobrazovaniu reklamy. Samozrejme, nájdu sa aj výnimky, kde je platená aplikácia nekvalitná a určite by sa našla oveľa lepšia a hlavne zdarma. Ako som už napísal, pred zakúpením aplikácie určite odporúčam prečítať jej recenzie, ktoré môžu veľmi pomôcť pri výbere.  Mnohé aplikácie majú aj takzvanú “Lite” verziu, ktorá je zdarma a buď obsahuje menej funkcií, alebo sa líši len pridanou reklamou. Samozrejme, po zaplatení cez Google Checkout  vám prde potvrdzujúci email s podrobnosťami platby.

 

3. Vrátenie peňazí do 15 minút

Ak sa rozhodnete nainštalovať platenú aplikáciu a po inštalácii zistíte, že vám nevyhovuje, nezúfajte. Market ponúka možnosť vrátenia peňazí za nákup do 15 minút od jeho uskutočnenia. Samozrejme až po odinštalácii danej aplikácie. Opäť vám príde potvrdzujúci email o zrušení objednávky a vrátení zaplatenej sumy na účet.

 

4. Aktualizujeme

Aktualizácie aplikácií sú veľmi dôležité a mnohí vývojári ich vydávajú celkom často. Prichádzajú s nimi vylepšenia výkonu, stability, nové funkcie, alebo len rôzne drobnosti. Aktualizovať odporúčam vždy a aplikácia Market nám v tom rada pomôže.  Ak sa objaví aktualizácia aplikácie, v oznamovacej oblasti a v roletke sa zobrazí upozornenie na počet nájdených aktualizácií a po kliknutí na upozornenie sa premiestnite rovno do položky “Moje aplikácie” v Markete. Potom stači len potvrdiť a je to. Ak ste ale pohodlní a chcete, aby ste mali najnovšiu verziu stále po ruke, môžete si povoliť automatické aktualizácie aplikácií. Buď všetkých, alebo si ich vyberiete ručne. Odteraz sa už o updaty starať nemusíte.

 

19.12.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

13 odpovedí na “Android začiatočník: čo je Android Market (11.časť)”

  1. 4.aktualizujeme
    neodporucam aktualizovat vzdy, ale pred tym si precitat  commenty.
    vela krat sa stava, ze “vylepsenim”aplikaciu pokazia, alebo chcu prava navyse, alebo sa stane spoplatnenou atd

  2. Ano, to sa stalo aj s celym povodnym marketom. Vylepsenie vsetko pokazilo, tymto dakujeme

  3. Zdravím, chcel som si kúpiť aplikáciu z marketu a po zadaní údajov z kreditnej karty mi napísalo hlásenie “Chyba: pri vytváraní objednávky sa vyskytla chyba”  peniaze z účtu mi odišli a aplikáciu ssom nedostal. Vedel by mi niekto poradiť ako to reklamovať? Ďakujem

    • U mňa to isté. Kolega hovoril že chyba je v kreditnej karte, konkrétne od SLSP. Akú máš ty ?

  4. Asi budem za idiota, ale s Androidom zacinam… Ako mozem pisat recenzie k jednotlivym aplikaciam na Markete?

  5. Ja ked idem na play.google.com a chcem si nainštalovať niaku hru tak mi vypisuje že
    Nemáte žádná zařízení. to prečo? odpište mi prosim

  6. Ja mám tiež problém so sťahovaním aplikácií z marketu… Na telefóne mi píše že downloadovanie bolo neúspešné a na play.google.com že som nezískal prístup pomocou emailového účtu. Vie mi niekto poradiť? Môže to byť aj tým, že na net zatiaľ chodím len cez wifi, keďže predplatené MB od operátora mi spustia až v ďalšom účtovacom období?

    • tak sťahovať cez mobil mi už ide, ale mám podobný problém ako Cheese997, že cez play.google.com mi vypisuje stále nejaké problémy s emailovým kontom… riešim to zatiaľ tak, že si nájdem aplikáciu cez market a priamo v mobile si ju stiahnem

  7. Zdravim ja ked chcem stiahnut hru z android marketu tak mi napise ze prebieha preberenia a po chvilke mi napise chyba pri preberani suboru kod 495 neviete mi niekto poradit co mam robit

    • ja mam presne ten isty problem,ak niekto ma riesenie, tak ho posunte

      dakujem

  8. Zdravim, mam jednu otazku. Mozem mat pod jednym uctom na Android Markete viac zariadeni? MT a tablet. Alebo musim zalozit novy ucet pre tablet? Dakujem.

+