MojAndroid

Prišlo leto aj s prázdninami a ja som sa rozhodol odcestovať za prácou do Anglicka, kde som mal možnosť vyskúšať Android Pay priamo na svojom smartfóne. Nebudem klamať, veľmi som sa tešil na pohodlné platenie priložením smartfónu, avšak cesta k aktivácii nebola taká jednoduchá, ako som sa pôvodne domnieval.

Náročné zakladanie účtu

Pri výbere banky bol Android Pay mojou hlavnou podmienkou, keďže príliš veľa toho nevyžadujem. Môže sa to zdať neuveriteľné, ale vo Veľkej Británií tak ľahko účet neotvoríte. Navštívil som takmer všetky banky zo zoznamu, ktoré majú pobočku v meste, kde som býval, a v každej som sa hneď pri vstupe spýtal otázku “What do I need to open a bank account?” Niektoré vyžadovali NINo (Lloyds, Natwest), ktoré som vtedy ešte nemal, avšak ako občan EÚ som nemal problém použiť občiansky pre overenie identity. Problémy nastali až pri dokazovaní britskej adresy. Takmer žiadna banka (Barclays, Metro, Halifax, Nationwide) mi neschválila kontrakt s agentúrou a nestačilo ani potvrdenie od zamestnávateľa. Šťastie sa na mňa usmialo až v HSBC, kde stačilo len potvrdenie od zamestnávateľa, a ja som mal už po niekoľkých dňoch založený bežný účet.

Tŕnistá cesta za NFC platbami

Debetná karta a PIN kód mi prišli do dvoch, resp. štyroch dní. Síce nie bezkontaktná, ale to mi nevadilo, keďže som chcel platiť len smartfónom. Ako prvé som si musel pridať novú debetku do môjho Google Play účtu a zmeniť adresu bydliska, keďže aplikácia Android Pay nie je dostupná na Slovensku. V Google Wallet som si musel najprv vytvoriť nový profil a vymazať starý, následne mi banka zavolala, či sa snažím aktivovať moju novú kartu a musel som im povedať pár bezpečnostných informácií, aby ju aktivovali. Potom už len stačilo vymazať dáta a cache obchodu Play a užívať si britské služby (napr. hardvérová sekcia s Google Pixel alebo Home).

Úspešne som si nainštaloval Android Pay a zadal číslo karty, ktorú som následne musel overiť, aby som mohol pokračovať. Pre HSBC bola jediná možnosť zavolať (niektoré banky ponúkajú poslanie overovacieho kódu cez SMS), tak som sa snažil mojou lámavou angličtinou vysvetliť, že sa snažím aktivovať Android Pay. Prvýkrát neúspešne, druhýkrát už bola pri telefóne skúsenejšia zamestnankyňa a tá mi kartu overila.

Android Pay v praxi

Všetko aktivované, treba to ísť okamžite otestovať v teréne. Napriek tomu, že som o štvrtej ráno vstával do práce, aj tak som večer okolo deviatej hodine išiel do Tesca otestovať NFC platby. Keď došlo k plateniu, priložil som smartfón k terminálu a pocítil som v ruke krátke vibrácie, ktoré signalizujú úspešnosť platby. Zostal som nadšený a zagratuloval som si, keďže cesta k NFC platbám nebola ľahká.

Na moje prekvapenie ďalšie platby fungovali bez problémov, či už som nakupoval v Aldi, Lidli, Morrisone alebo aj platil za lístok na autobus, jedlo v reštaurácii, prípadne oblečenie. V podstate môžete s Android Pay platiť všade, kde sa dá aj s bezkontaktnou kartou. Od tej doby som využíval len svoj smartfón pri platení a so sebou som nosil len minimálnu hotovosť v prípade, ak by ma v daný okamžik Android Pay sklamal. Aplikácia funguje bez nutnosti Internetu a pri platení stačí len rozsvietiť displej. Navyše nespornou výhodou je, že aplikácia využíva virtuálne číslo karty, takže oproti platbe kartou je menšia šanca, že vaše údaje budú zneužité.

NFC platby v Čechách a na Slovensku

Android Pay v súčasnosti nie je dostupný na Slovensku, ale naši bratia v Českej Republike už začali túto službu testovať a dočkať by sa jej mali buď koncom tohto roka alebo začiatkom budúceho roka. Z tohto dôvodu je možné, že pár mesiacov po nich sa začne Android Pay aj u nás testovať, avšak zatiaľ sú to len dohady. Dovtedy môžu u nás využívať NFC platby len zákazníci Tatra Banky a VÚB banky. Síce sa nejedná o centralizovaný systém, ako ponúka Google, keďže obidve banky využívajú vlastnú aplikáciu. Na druhej strane aplikácie ponúkajú viac funkcií a zákazník, ktorý požaduje platby smartfónom, má aspoň možnosť zmeniť banku.

3.10.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+