V posledných rokoch sa pojem “mikrotransakcia” alebo “in-app nákup” stal úplne bežnou súčasťou správ o nových aplikáciách. Vývojári, najmä na platforme Android, prešli z bežného modelu s reklamami či jednorázovým poplatkom na model s mikrotransakciami. Tento model nepotešil určite rodičov, ktorých deti utrácali za zlepšenia v hrách množstvo peňazí bez ich vedomia. Možno ich ale poteší spoločnosť Amazon, ktorá sa chystá veľkú časť takto utratených peňazí vrátiť.
Vracali aj Google a Apple
Podobný osud stretol aj ďalších dvoch prevádzkovateľov veľkých obchodov s aplikáciami. Google a Apple v roku 2014 museli zákazníkom vrátiť spolu 51 miliónov dolárov. Amazon teraz ešte iba zisťuje, ktorí používatelia majú nárok na vrátenie a koľko tak bude musieť vrátiť, no táto suma by sa podľa predbežných odhadov mohla vyšplhať až na 70 miliónov dolárov.
Dnes je riziko menšie
Aktuálna situácia sa predovšetkým vzťahuje na obdobie do roku 2016. Vlani si už všetci veľkí prevádzkovatelia obchodov s aplikáciami začali uvedomovať problém s takto nakupovanými mikrotransakciami a pri nákupe v aplikácii sa začala objavovať potreba zadať heslo alebo iný ochranný prvok.
Dnes už je situácia oveľa lepšia a poučili sa prevádzkovatelia obchodov, ako aj rodičia. Vzhľadom na často nevyspytateľnú detskú náturu ale neboli výnimkou ani účty vo výške niekoľkých stoviek eur iba za mikrotransakcie, a tak je logické, že rodičia chcú spravodlivé vysporiadanie. Zdá sa, že teraz ho konečne získajú aj od posledného veľkého obchodu s aplikáciami.
Zdroj: PC World