Internetovú službu Amazon.com využíva nespočetné množstvo ľudí po celom svete. V Spojených štátoch amerických a ďalších krajinách sa napríklad nachádzajú oficiálne sklady tovaru. Avšak nie každá krajina má takýto systém. Preto mnohým zákazníkom zostáva ako jediná možnosť dovoz tovaru, ktorý si objednajú online. Aké sú však poplatky za dovoz? Bude možné legálne dopraviť tovar do každej krajiny?
Možnosti dovozu ihneď k dispozícii
Nový prvok aplikácie by mal zabezpečiť, že každý zákazník bude vopred informovaný, či môže byť ním vybraný tovar zo zahraničia do jeho krajiny. Takisto mu bude predom určený lokalizovaný poplatok či odhad výšky cla.
Aplikácia by mala využiť lokalitu používateľa na to, aby automaticky zapla túto novú funkciu. Zapnúť by sa ale mala dať aj manuálne, rovnako ako prispôsobenie používanej meny alebo jazyka.
Podpora jazykov a mien
Nová funkcia by mala podporovať (zatiaľ iba) päť jazykov (angličtina, nemčina, brazílska portugalčina, zjednodušená čínština a španielčina) a 25 peňažných mien. Stránka bude schopná zabezpečiť doručenie objednávok do 100 krajín v rámci sveta. Amazon navyše sľúbil, že už tohto roku by sa mal zoznam podporovaných mien a jazykov rozšíriť.
Spoločnosť sa zmienila, že sa pri uvedení tejto funkcie zamerala hlavne na štáty Čile, Kolumbia, Kostarika, Hong Kong. Ďalej aj Indonézia, Malajzia, Filipíny, Peru, Thajsko a Uruguaj. V týchto krajinách boli predtým objednávky z Amazonu tak trochu raritou.
Hoci v niektorých krajinách sa pravdepodobne nikdy nebude nachádzať kamenná predajňa Amazonu alebo veľkosklad, je aj takáto funkcia prínosom do predajných čísel či všeobecného pokrytia spoločnosti. Využiť ju navyše môže aj bežný používateľ, ktorý sa chce vopred informovať o výške poplatkov.