MojAndroid

Zákazníci poisťovne Allianz môžu už rok a pol nahlásiť všetky poistné udalosti online. Takto nahlasujú už každú piatu škodu.

„Klienti si na online hlásenia postupne zvykajú a dnes nám už každá piata poistná udalosť prichádza v online podobe,“ konštatuje viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP Viktor Cingel. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najpreferovanejší pri hláseniach je aj naďalej papier, ktorým prichádza až 35 % hlásení a telefón, cez ktorý klienti nahlasujú 34 % škôd. „Online hlásenie klienti najviac uprednostňujú pri škodách v rámci povinného zmluvného poistenia vozidiel. Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, zas klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zas prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje V. Cingel.  „Systém online hlásení neustále zlepšujeme a dopĺňame na základe potrieb aj spätnej väzby od našich klientov,“  upresňuje riaditeľ odboru rozvoja informačných systémov  Allianz – SP Milan Belica.

Online zadáte zmeny na zmluvách a vybavíte aj platby

Ak potrebujete zmeniť nejaké údaje na poistnej zmluve, môžete tak spraviť bez problémov online. Komunikácia tiež môže prebiehať mailom. „Ide o bezplatnú službu, vďaka ktorej je klientom všetka korešpondencia k jeho poistným zmluvám a poistným udalostiam zasielaná mailom. Takýto ekologický spôsob komunikácie šetrí čas, peniaze a tiež životné prostredie,“ vysvetľuje M. Belica. Cez internet je možné aj platiť poistné, a to prostredníctvom IB vybraných bánk, službou Pay by Square či inkasom z účtu.

Meteo výstrahy formou SMS

Allianz tento rok spustil novinku, vďaka ktorej sú poistenci vždy informovaní o meteorologických výstrahách. Týka sa to výstrah 3. stupňa, ako krupobitie, víchrica či búrka, na ktoré sú klienti upozornení SMS správou. Systém poisťovne posiela správu klientom, ktorí majú v danej lokalite napríklad majetkové poistenie domu či inej budovy alebo havarijné poistenie vozidla, a tak by sa im takéto informácie mohli zísť.

Príklad varovnej SMS

„Vážený klient, v okrese Nitra sa v čase od 7. 7. 2017 16:00 do 7. 7. 2017 23:00 očakáva výskyt nebezpečného krupobitia. Allianz – SP. Zdroj: www.shmu.sk

„Pred nedávnou extrémnou víchricou, ktorá zasiahla Slovensko v poslednú októbrovú nedeľu, sme našim klientom poslali viac ako 40-tisíc varovných SMS správ. Od začiatku roka sme už takto klientom zaslali 160-tisíc varovných informácií. Touto výstrahou chceme prispieť k prevencii vzniku škôd a ochrane majetku našich klientov,“ hovorí V. Cingel.

Bezproblémová digitálna komunikácia

Ak klient chce, s poisťovňou môže komunikovať výlučne digitálne. Vďaka službe Allianz Konto je to úplne bezproblémové a klient má k dispozícii aj personalizovaný profil, na základe ktorého sú mu k dispozícii služby presne pre neho.

Ďalšou novinkou je Allianz Club – vernostný program, ktorý odmeňuje lojálnych klientov nadštandardnými benefitmi. Medzi tie patria rôzne zľavy, garancia likvidácie poistnej udalosti do 5 dní, prednostné vybavenie na pobočke či na Infolinke a ďalšie výhody.

Členom Allianz Clubu sa môže stať klient, ale i osoba, ktorá nie je momentálne klientom Allianz – SP, a to prostredníctvom registrácie na webstránke klubu club.allianzsp.sk. Po registrácii prejde člen jednoduchou identifikáciou a systém mu v prípade klientov, podľa počtu jeho poistných zmlúv, pridelí bronzovú, striebornú alebo zlatú úroveň členstva a príslušnú sadu benefitov, ktoré môže využívať. Za necelé tri mesiace od štartu má klub už takmer 7500 členov.

Kúpa poistenia online bez pár klikmi

Ešte nikdy nebolo tak jednoduché vybaviť si poistenie online, a to z počítača, tabletu alebo telefónu. „V súčasnosti majú klienti možnosť uzavrieť si online cestovné poistenie, poistenie do hôr, povinné zmluvné poistenie vozidla, poistenie majetku a poistenie zodpovednosti zamestnanca za spôsobenú škodu. Jednoznačne najviac sa cez internet nakupuje cestovné poistenie – až 30 percent cestovných zmlúv je uzatvorených práve online,“ konštatuje M. Belica.

Pri vybavovaní poistenia online pomáha aj poisťovací robot Boris Bedeker – úplná novinka, ktorá prináša interaktívnu podporu priamo vo Facebook Messengeri. Klient si takto vie uzatvoriť cestovné poistenie rýchlo a jednoducho, a to formou, ktorá bude v budúcnosti stále častejšia. Po uzatvorení zmluvy vám do Messengera pošle poistnú kartičku, ktorú tak máte vždy po ruke. „Od jeho spustenia si komunikáciu s poisťovacím chat botom Borisom Bedekerom vyskúšali stovky fanúšikov technologických vychytávok. Denne zaznamenávame v priemere 10 interakcií,“ približuje M. Belica.

Digitálna budúcnosť Allianz

V najbližšom období plánuje Allianz – SP investovať do personalizácie služieb a ďalšieho zrýchľovania a zjednodušovania procesov. „Personalizáciou služieb vďaka osobnému online kontu bude mať klient pohromade všetky poistné zmluvy, kompletný archív korešpondencie aj predvyplnené jednotlivé formuláre na základe doteraz poskytnutých údajov, čím mu ušetríme čas a sprehľadníme a zjednodušíme komunikáciu s poisťovňou. Plánujeme tiež čo najviac zautomatizovať registráciu hlásených škôd a skrátiť čas ich vybavenia. V oblasti nákupu cestovného poistenia cez internet chceme proces nákupu poistenia skrátiť na čo najmenej klikov,“ uzatvára V. Cingel.

Zdroj: Tlačová správa

23.11.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+