MojAndroid

Čínskym firmám, ktoré sa po vzore celosvetovej siete eBay začínajú viac a viac presadzovať, sa darí. Príkladom je nedávny rekord, ktorý sa podarilo stanoviť jednému z týchto predajcov, čínskej firme Alibaba.

eBay, AliExpress, Alibaba

Kedysi bola u nás v podstate jediná celosvetová možnosť, ako nakupovať cez internet mimo Slovenska. eBay a ich obchod, ktorý má rôzne mutácie (napr. nemeckú alebo anglickú), poznal každý, kto pred dvadsiatimi rokmi kupoval týmto spôsobom. A nákup z Číny už v tej dobe bola skvelá možnosť, lacnejšia ako u nás a s dopravou vo väčšine prípadov zdarma.

Aby sa v tej dobe dostali čínski predajcovia k nám, využívali tak eBay ako jedinú svoju cestu. Dnes však na trh nastúpilo viacero hráčov priamo z Číny, ktorí stanovujú nové rekordy aj v oblasti predaja a najmä tržieb. Aj keď u nás je viac známy AliExpress, nezabúdajme ani na Alibabu. Tej sa darí výnimočne dobre.

Singles day – Alibaba vs Amazon

Alibaba stanovila s hodinovou tržbou 13 miliárd dolárov nový rekord, čím prekonala aj Amazon a jej Prime Day (najväčší výpredaj, ktorý Amazon robil v lete 2019). Alibaba, podobne ako to robí aj Amazon, mala v pondelok svoju akciu s názvom Single Day. Tá sa koná vždy 11. novembra a je to práve Alibaba, ktorá drží rekord v hodinovej tržbe. Ak sa v roku 2018 tejto čínskej stránke podarilo dosiahnuť tržby za prvú hodinu vo výške 10 miliárd amerických dolárov, tento rok je to nárast až na 13 miliárd dolárov.

Pre porovnanie, Amazon sa počas Single Day dostal na hodnotu 7,16 miliárd, čo pri porovnaní s Alibabou je o polovicu menej. Tržby, ktoré Alibaba prekonáva sú dokonca vyššie, ako by plynuli z kombinácie Black Friday (tento rok bude 29. novembra) a Cyber Monday (prvý pondelok po Black Friday), myslí si čínska spoločnosť. A jej odhad je správny, ak sa urobí porovnanie s rokom 2018.

Prvenstvo Alibaby

Napriek tomu, že sa Amazon dostal na svoj rekord a oproti ročníku 2018, kedy dosiahol tržby o málo vyššie ako 4 miliardy dolárov, si tento rok opäť výrazne polepšil, na čínsku konkurenciu proste ani nesiaha. Inak za celý deň (Singles Day, 11. novembra) zaznamenala Alibaba tržby vo výške 38,3 miliardy dolárov. Čo bude aj tento rok stačiť podľa analytikov na to, aby bola v rebríčku prvá, aj po tohtoročnom Black Friday a nadväzujúcom Cyber Monday. Tie, napriek veľkej popularite v USA a určitej modifikovanej podobe v Európe, nedokážu prekonať rekord, ktorý stanovila Alibaba.

Analýza robí porovnanie s rokom 2018, kedy sa počas dvoch dní nakupovania (Black Friday a Cyber Monday) urobili tržby za 14,2 miliardy dolárov. Tento rok je odhad o dosť vyšší. Keď sa predpokladá, že oba dni dokážu vyšplhať tržby na 20 miliárd. Aj tak to ani zďaleka na Alibabu nestačí. Tá si jasne upevnila svoje prvenstvo v online nakupovaní, a to naprieč celosvetovému porovnaniu.

Budúcnosť je tak jasná, čínskej konkurencii proste nedokáže nikto vzdorovať, čo majú za následok najmä ich cenové politiky.

14.11.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+