MojAndroid

Operátor 4ka bilancuje svoje pôsobenie na slovenskom trhu. Prekonali totiž míľnik predstavujúci 500 000 klientov. Stalo sa tak po 2 rokoch a 2 mesiacoch od spustenia činnosti štvrtého operátora na Slovensku.

Ako vyzerá typický zákazník najmladšieho operátora?

Najviac zákazníkov 4ky oceňuje výhodné ceny volaní a SMS. „Vysvetlenie je jednoduché – od príchodu na trh sme nezmenili cenu za minútu volania a SMS, ktorá je stále iba 4 centy a to ako doma, tak v celej EÚ. Naopak, po tretej minúte si Štvorkári medzi sebou volajú zadarmo a kredit im nikdy neprepadne,“ vysvetľuje výhody ponuky operátora obchodný riaditeľ Ján Mrva.

„Priemerný hovor v našej sieti trvá minútu a 54 sekúnd. Štvorkári cez pracovné dni najviac telefonujú medzi štvrtou a piatou popoludní a potom ešte medzi siedmou a ôsmou hodinou večer. Cez víkend sa volá skôr večer,“ prezrádza Patrik Kollaroci, technický riaditeľ SWAN Mobile.

Zmenu zaznamenala 4ka aj v dátovaní. Už vyše 46% zákazníkov 4ky pravidelne dátuje. Najaktívnejší sú v tomto smere obyvatelia veľkých miest ako Bratislava, Košice a Prešov, ale aj obyvatelia v Senci, Poprade, Prievidzi a Martine. Medziročne sa zvyšil objem prenesených dát skoro trojnásobne, pričom v čase špičky 4kári spolu dosiahnu rýchlosť sťahovania z internetu presahujúcu 12 Gbps.

Klienti najviac dátujú večer, a to medzi 19:00 a 20:00 h. Na odbyt ide pritom najviac video obsah – tretinu prenesených dát tvorí mobilné streamovanie videa.

Náš tip
Silvestrovské štatistiky operátorov – zákazníci sa neobmedzovali v hovoroch ani dátach

Aké sú obľúbené zaridenia Štvorkárov?

Najpoužívanejšie zariadenia v sieti 4ky sú od Huawei Technologies. Patria sem samozrejme smartfóny, ale aj rôzne druhy USB modemov na mobilné dátovanie. Spomedzi mobilov sú najobľúbenejšie Samsungy s najväčším počtom svojich telefónov v sieti.  TOP 10 telefónov, ktoré používajú zákazníci v sieti 4ky, tvorí až 5 rôznych modelov iPhone.

„Pol milióna zákazníkov nie je len veľký úspech, ale ešte väčší záväzok. Aj preto sme sa rozhodli natrvalo znížiť cenu za prenesený megabajt dát zo 4 na 1 cent. V budúcnosti sa chceme výraznejšie zamerať práve na našich existujúcich zákazníkov a už v priebehu niekoľkých dní im predstavíme ďalšie zlepšenie našich služieb, ktoré, ako veríme, povedie k ich väčšej spokojnosti a komfortu,“ uzatvára výkonný riaditeľ SWAN Mobile Martin Mosný.

Zdroj: tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+