Operátor 4ka bilancuje svoje pôsobenie na slovenskom trhu. Prekonali totiž míľnik predstavujúci 500 000 klientov. Stalo sa tak po 2 rokoch a 2 mesiacoch od spustenia činnosti štvrtého operátora na Slovensku.
Ako vyzerá typický zákazník najmladšieho operátora?
Najviac zákazníkov 4ky oceňuje výhodné ceny volaní a SMS. „Vysvetlenie je jednoduché – od príchodu na trh sme nezmenili cenu za minútu volania a SMS, ktorá je stále iba 4 centy a to ako doma, tak v celej EÚ. Naopak, po tretej minúte si Štvorkári medzi sebou volajú zadarmo a kredit im nikdy neprepadne,“ vysvetľuje výhody ponuky operátora obchodný riaditeľ Ján Mrva.
„Priemerný hovor v našej sieti trvá minútu a 54 sekúnd. Štvorkári cez pracovné dni najviac telefonujú medzi štvrtou a piatou popoludní a potom ešte medzi siedmou a ôsmou hodinou večer. Cez víkend sa volá skôr večer,“ prezrádza Patrik Kollaroci, technický riaditeľ SWAN Mobile.
Zmenu zaznamenala 4ka aj v dátovaní. Už vyše 46% zákazníkov 4ky pravidelne dátuje. Najaktívnejší sú v tomto smere obyvatelia veľkých miest ako Bratislava, Košice a Prešov, ale aj obyvatelia v Senci, Poprade, Prievidzi a Martine. Medziročne sa zvyšil objem prenesených dát skoro trojnásobne, pričom v čase špičky 4kári spolu dosiahnu rýchlosť sťahovania z internetu presahujúcu 12 Gbps.
Klienti najviac dátujú večer, a to medzi 19:00 a 20:00 h. Na odbyt ide pritom najviac video obsah – tretinu prenesených dát tvorí mobilné streamovanie videa.
Aké sú obľúbené zaridenia Štvorkárov?
Najpoužívanejšie zariadenia v sieti 4ky sú od Huawei Technologies. Patria sem samozrejme smartfóny, ale aj rôzne druhy USB modemov na mobilné dátovanie. Spomedzi mobilov sú najobľúbenejšie Samsungy s najväčším počtom svojich telefónov v sieti. TOP 10 telefónov, ktoré používajú zákazníci v sieti 4ky, tvorí až 5 rôznych modelov iPhone.
„Pol milióna zákazníkov nie je len veľký úspech, ale ešte väčší záväzok. Aj preto sme sa rozhodli natrvalo znížiť cenu za prenesený megabajt dát zo 4 na 1 cent. V budúcnosti sa chceme výraznejšie zamerať práve na našich existujúcich zákazníkov a už v priebehu niekoľkých dní im predstavíme ďalšie zlepšenie našich služieb, ktoré, ako veríme, povedie k ich väčšej spokojnosti a komfortu,“ uzatvára výkonný riaditeľ SWAN Mobile Martin Mosný.
Zdroj: tlačová správa