MojAndroid

Dá sa povedať, že z nováčika na trhu sa za uplynulé obdobie stal plnohodnotný hráč, ktorý má medzi veľkými značkami čo povedať. Dôkazom toho bol aj nárast zákazníckej bázy 4ky, ktorá sa zo 100-tisícovej hranice rozrástla na 300-tisíc – presne toľko, koľko si mobilný operátor zaumienil začiatkom minulého roka. 4ka nezaháľala a svoju konkurenciu zahanbila najmä ponukou dátových balíkov TO. Tie pre zákazníkov priniesli bezkonkurenčnú nádielku dát, ale aj zaujímavý počet voľných minút či SMS správ. Aké plány má však 4ka pre tento rok a na čo sa môžeme tešiť? Na naše otázky odpovedal riaditeľom divízie obchodu a marketingu SWAN Mobile, a. s., Peter Helexa.

Peter-Helexa-2_3

Ako hodnotíte uplynulý rok? Podarilo sa vám naplniť všetky vaše ciele, ktoré ste si dali na začiatku roka?

Minulý rok považujeme za mimoriadne úspešný. Podarilo sa nám nielen dosiahnuť plánované počty zákazníkov či záväzky v oblasti pokrytia, ale najmä sme naštartovali „dobu dátovú“. Na slovenský trh sme uviedli nové datacentrické produkty, respektíve paušály TO., ktoré si okamžite našli vďaka svojej výhodnej cene tisícky fanúšikov medzi tými, ktorí sa nechcú v dátovaní obmedzovať. Ako prví a zatiaľ jediní ponúkame nelimitovaný paušál TO.∞ s neobmedzenými minútami, SMS a dátami po celom Slovensku. Určitou satisfakciou a pobavení je pre nás aj fakt, že práve uvedenie našich revolučných noviniek rozhýbalo dovtedy takmer nečinnú konkurenciu, ktorá sa cítila neohrozene a nedokázala alebo skôr sa nechcela prispôsobovať trendu zo zahraničia. Napríklad tomu, že dáta sú budúcnosťou, ktorá už nastala. Bohužiaľ pre zákazníkov konkurencie sme im tú budúcnosť ukázali až my a teraz sa krvopotne snažia zachytiť už rozbehnutý vlak. Za ďalšie historické prvenstvo považujeme aj to, že sme ako prvý operátor na Slovensku spustili komerčne technológiu VoLTE.

Minulý rok ste začínali so 100 tisíc zákazníkmi, ktorých počet sa počas roka rozrástol na viac ako 300-tisíc. Aký nárast zákazníckej bázy očakávate tento rok?

Tešíme sa každému novému zákazníkovi. Predpokladáme, že rodina Štvorkárov by do konca roka mohla mať viac ako 500-tisíc členov.

Dá sa povedať, že 4ka minulý rok dospela a v druhej polovici roka sprístupnila viacero kľúčových služieb. Plánujete pokračovať v nasadenom rýchlom tempe už od začiatku nového roka?

Neplánujeme poľaviť na začiatku a ani na konci roka. Už čoskoro predstavíme minimálne jedno veľké prekvapenie.

Dáta sa stali jedným z najväčších lákadiel, ktoré ako mobilný operátor ponúkate. Neraz sú aj dôvodom prechodu od konkurencie. Plánujete ponuku dátových balíkov a programov TO. aj naďalej rozširovať alebo tento rok ostanete pri aktuálnej ponuke?

V 4ke máme jednu zásadu – vždy pozorne načúvať potrebám zákazníka a následne sa snažíme im čo najviac vyhovieť. Už viackrát sme sa nechali inšpirovať nápadmi Štvorkárov. To do veľkej miery určuje aj našu produktovú politiku. Určite však nezaspíme na vavrínoch a aj naďalej budeme bojovať za lacné hovory a dáta, ako sme to v minulosti sľúbili.

Aké je správanie bežného “4kárskeho” zákazníka? Ľudia u vás viac telefonujú, posielajú správy alebo dátujú?

Štvorkári stále viac telefonujú, najsilnejšia hlasová prevádzka je počas pracovných dní medzi 14-tou a 20-tou hodinou. Čo nás ale teší, je neustály nárast dátujúcich zákazníkov. Dnes už dátuje 38% našich zákazníkov. Štvorkára nájdete najčastejšie online ráno od 7-mej do 9-tej hodiny, počas obeda a večer od 17-tej do 22-hej hodiny. Rovnako od uvedenia značky 4ka a spustenia predaja predplatenej služby Moja 4ka každý mesiac evidujeme kontinuálny nárast dátovej spotreby u našich zákazníkov. Napríklad v auguste 2016 zákazníci 4ky predátovali vyše 400 terabajtov (TB), no už počas januára 2017 sa mesačná spotreba zvýšila nad úroveň 700 terabajtov (TB). Ak sa pozrieme na priemernú dennú spotrebu: Štvorkári v súčasnosti denne predátujú 23 až 24 TB.

mobilecloud

Viete nám povedať, v ktorom kraji Slovenska má 4ka najviac zákazníkov?

Najviac zákazníkov máme na východe a severe SR, veľmi dynamicky však v poslednej dobe rastie aj počet zákazníkov na západnom Slovensku. Najviac dátujúcich zákazníkov máme v Bratislave, Prešove a Košiciach.

Tento rok má Európska únia zrušiť roaming. Ako to vlastne bude vyzerať z pohľadu zákazníka, čo sa zmení a aké budú ceny 4ky pri volaniach a dátovaní v zahraničí?

Pozorne sledujeme a analyzujeme rozhodnutia Európskej komisie i regulátorov ako na európskej, tak na národnej úrovni. Máme za to, že regulácia sa nijako nedotkne našej ceny 4 centy za minútu hovoru, SMS či MB dát, ktorú sme už pri štarte predaja predplatenej služby Moja 4ka nastavili jednotne doma i v celej EÚ.

4ka v minulom roku pokryla vlastnou sieťou 66% obyvateľov Slovenska. Aké plány máte pri rozširovaní 4G/LTE internetu tento rok? Zameriate sa aj na iné lokality ako mestá a obce – teda napríklad na diaľnice, rýchlostné cesty, železničné trate z Košíc do Bratislavy, či lyžiarske strediská?

Sústredíme sa na náš sľub pokryť do konca roka 80% populácie Slovenskej republiky našou modernou 4G sieťou. Naše 2G služby sú však dostupné pre 99 % populácie Slovenska.

4ka_nové mestá

Minulý rok ste vo svojej sieti ako prví na Slovensku spustili technológiu VoLTE. Zatiaľ je však počet podporovaných zariadení veľmi malý, plánujete rozšíriť podporu aj na ďalšie smartfóny?

Neustále rokujeme s výrobcami mobilných telefónov. Podľa našich informácií už čoskoro na slovenskom trhu pribudnú ďalšie telefóny podporujúce túto technológiu. Je veľká škoda, že výrobcovia trestajú Slovákov za to, že žijú v krajine, ktorá nepatrí k veľkým trhom.  

V súčasnosti pre telefónne hovory a SMS správy využívate národný roaming, plánujete do najbližších rokov výstavbu vlastnej siete na volania alebo sa do budúcnosti spoliehate na rozšírenie technológie VoLTE?

Dnes už pokrývame našou vlastnou 2G a 4G sieťou viac ako 66% populácie, cez ktorú zabezpečujeme ako dátové služby (2G/4G), tak hlasové volania či SMS (2G). Ako bolo spomenuté neustále rozširujeme aj pokrytie 4G služby, ktoré by malo do konca roka dosiahnuť úroveň 80%.

Náš tip
VoLTE je budúcnosť telefonovania. Otestovali sme ho

volte

Čoraz častejšie sa do ponuky konkurencie dostávajú rôzne mixy balíkov služieb. Tie rozširujú ponuku mobilných služieb napríklad o televíziu, pevný internet a podobne. Neplánujete v spolupráci so SWANom spustiť podobný mix aj vy?

Dnes ponúka SWAN svojim zákazníkom v spolupráci so 4kou paušály TO. za ešte lepšie ceny ako obvykle. Nevylučujeme, že v budúcnosti dostanú aj Štvorkári možnosť získať niektoré produkty SWANu za výhodnejších podmienok. Napokon SWAN aj SWAN Mobile sú sesterské spoločnosti, ktoré k sebe vždy mali blízko.

Plánujete tento rok rozšíriť ponuku smartfónov, prípadne ich začať aj dotovať?

Operátori, ktorí ponúkajú dotované telefóny, zároveň zákazníkov viažu často nevýhodnými podmienkami a cenu zariadenia premietajú do cien hovorov či dát. Pri výhodných cenách, s ktorými prichádza 4ka, zákazník omnoho viac ušetrí, ak si telefón kúpi v hotovosti alebo na splátky a radšej bude viac volať a dátovať bez strachu, že ho to zruinuje. To, že sa dá balík služby a zariadenia spraviť aj inak, dokazuje napríklad balík TO.naRok, ktorý obsahuje ročný internet a šikovný ultraprenosný WiFi router. Po týchto balíkoch sa na našich predajných miestach i na webe doslova „zaprášilo“ a ešte stále „práši“, keďže tieto „vianočné“ balíky predávame ešte do konca apríla. Ponuku smartfónov určite tento rok rozšírime a v spolupráci s finančnými inštitúciami chceme prísť aj s ponukou ich financovania.

Keby ste mali svojim zákazníkom odkázať, na čo sa môžu tešiť tento rok najviac, čo by to bolo?

Naši zákazníci sa môžu tešiť na všetko to, na čo sú v 4ke zvyknutí. Na inovatívne produkty, na výhodné ceny a moderný i netradičný prístup.

17.2.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+