Spoločnosť GfK spravila anketu medzi 1000 respondentmi, ktorých sa pýtala otázky týkajúce sa moderných nositeľných zariadení. Jedným z najzaujímavejších zistení je fakt, že až tretina všetkých majiteľov týchto zariadení sa ich zbaví do pol roka od kúpy. Trh s nositeľnými zariadeniami stále rastie, no inteligentné hodinky nie sú jediným zariadením, ktoré do tejto kategórie patrí. Práve naopak, hodinky tvoria iba 11% tohto trhu.
Pomôcky na sledovanie športových aktivít a zdravia dominujú tomuto trhu s podielom 39%. Miniatúrne počítače na zápästie sledujúce ďalšie aktivity tvoria 26% a na treťom mieste sú športové kamery (napr. Go-Pro), ktoré tvoria 24% tohto trhu. S predstavením viacerých modelov inteligentných hodiniek od rôznych výrobcov sa pritom očakávalo, že záujem o tieto zariadenia výrazne narastie. Nestalo sa tak, za čo zrejme môžu vysoké ceny týchto doplnkov. Až 29% opýtaných pritom uvádza, že práve cena je pre nich rozhodujúcim faktorom pri kúpe nositeľného zariadenia.
Na trhu sú ale stále zariadenia, ktoré zožali u zákazníkov úspech. Patria medzi ne aj hodinky Pebble, ktorých sa predalo už viac ako 400 000. Podľa Erica Micigovskeho, CEO spoločnosti Pebble, sa užívatelia v prvých týždňoch po kúpe inteligentných hodiniek zameriavajú na základné funkcie zariadenia. Medzi ne patrí správa upozornení a vymieňanie pozadí hodiniek. Mnohí až neskôr prídu na to, že pomocou týchto hodiniek je možné napríklad ovládať termostat v domácnosti a vykonávať mnohé ďalšie aktivity.
Podľa Micigovskeho je trh s inteligentnými hodinkami stále vo veľmi skorých fázach a nie je možné ho porovnávať s trhom smartfónov, ktorý explodoval pred niekoľkými rokmi. Micigovsky tiež uvádza, že množstvo nových zariadení na trhu neovplyvnilo predaje hodiniek Pebble, čo dosvedčujú aj trhové výsledky. Zaujímavá štúdia ďalej uvádza, že až 33% ľudí by preferovalo nosenie inteligentného zariadenia v podobe náramku a 26% opýtaných by si zasa obulo inteligentné topánky. Predajom inteligentných hodiniek by mohli pomôcť aj hodinky Apple Watch, ktoré sa na trh dostanú ale až v budúcom roku. Podľa prieskumu sa až 42% ľudí v USA zameriava skôr na technologickú stránku inteligentných hodiniek, ako na estetickú, resp. dekoratívnu. V Južnej Kórei je toto číslo na úrovni až 69%, preto je otázne, aké úspešné budú Apple Watch, ktorým sekundárnym zámerom je skrášľovať zápästie užívateľov.
Zdroj: TheGuardian via PhoneArena
strasne radi hovoria o tom, ako trh s tymito vecami je este v plienkach a ako sa to rozbehne, ale nepride mi to tak, ze by to ludia nejako chceli … myslim, ze nikoho nelaka prospekt nabijat si kazdy den nove zariadenie navyse… pricom hodinky bud mnohi uz ani nemaju, ze netreba, alebo ak aj maju, tak nemusia vobec riesit baterku
ani sa nedivím, vôbec ma tieto “smart” hodinky neoslovujú. Možno o pár rokov budú zaujímavejšie keď budú na vyššej úrovni, pravdaže, ak dovtedy tento segment nezanikne…
A hodinky pokladám hlavne za šperk, ktorý má nejakú pridanú funkciu(zobrazovanie času). Čiže ešte veľa vody pretečie, že by som mal vymeniť omegy za toto smartčudo, ktoré vyzerajú často ako čínske hodinky z trhu. Veď by som sa s tým hanbil ísť do spoločnosti :D