Rád by som vám predstavil nie až tak starú, možno pre niekoho novú hru Riptide GP2, ktorá vyšla pre Android platformu 23. júla 2013. Riptide GP2 je nástupcom minuloročnej hry Riptide GP – pre tých, ktorým tento názov nič nevraví, Riptide GP je pretekárska hra a to nie obyčajná. Ponúkne vám jedno z najlepších prevedení zábavy na vodnom skútri, aké ste kedy mohli vidieť na vašich Android zariadeniach, kde sa môžete vyblázniť na rôznych rampách, na ktorých predvediete kaskadérske kúsky. Poďme sa teda pozrieť, čím je táto hra taká atraktívna.

1

2

Hrateľnosť

Hra ponúkne 2 možnosti, a to hrať Career (budovať svoju kariéru od obyčajného jazdca na vodnom skútri až po veterána) a Online play (kde môžete hrať online s vašimi priateľmi alebo úplne cudzími ľuďmi). V hre, ako som naznačil, jazdíte na vodných skútroch na tratiach, cez ktoré cirkuluje tečúca voda. Pri pretekaní na týchto tratiach máte možnosť naraziť na rampy, ktoré vám pomôžu skákať do výšky a dokázať tak vytvoriť tie najrôznejšie kúsky, vďaka čomu sa vám naplní boost meter, ktorý po aktivovaní dočasne zvýši výkon vášho skútru. V tejto hre platí, že čím ťažší kúsok, tým lepšia odmena, čo pri bežnej trati a najťažšom kúsku znamená plné navýšenie boost metru.

3

Hra vám poskytuje až 25 odlišných kaskadérskych trikov. Niektoré máte už zo začiatku, iné si vyberiete keď budete mať dostatočný počet „skill pointov“, teda bodov, ktoré získate po každom prekročení svojej úrovne. Triky vykonávate pomocou dvoch palcov. Ide o vertikálne alebo horizontálne pohyby. Pre každý kúsok je potrebný pohyb oboch prstov a pri niektorých kúskoch musíte posunúť prsty proti sebe. Niektoré triky sú fakt náročné a preto bude pre vás možno na začiatku zložité spraviť nich. Ja osobne som si vyberal radšej tie ľahšie, ale na konci ma to dohnalo, keďže pre vylepšenie tých najdokonalejších trikov som si musel aktivovať tie, z ktorých sa ten posledný kúsok akoby vyvinul.

4

Ďalšou možnosťou je vylepšovať svoje vodné skútre. Na začiatku dostanete, samozrejme, najslabší vodný skúter, ktorý vám zo začiatku stačí, ale keď budete možno na tretej etape pretekov, tak zistíte, že nech sa snažíte ako chcete, súperov nedoženiete. Ja sám som musel niektoré ľahšie preteky hrať aj niekoľkokrát, aby som si zarobil na skúter, ktorý som si vyhliadol. Na týchto skútroch ďalej môžete vylepšovať ich jazdné vlastnosti či už je to Acceleration (Lepšie zrýchlenie), TopSpeed (Vyššiu maximálnu rýchlosť), Handling (Zlepšená citlivosť pri pohyboch, najmä zákrutách) alebo Boost (Vyššia rýchlosť pri dočasnom zvýšení výkonu).

5

6 7
8 9

Pri hre Online – výrobcovia na nič nezabudli – ani vzhľad vášho skútru a jazdca nemusí byť rovnaký. Paleta ponúkne na výber 21 farieb, pričom si môžete meniť farbu na troch rôznych častiach skútru a aj vášho šoféra, čo prináša množstvo jedinečných kombinácií.

Hrať proti ľuďom je síce oveľa väčšia zábava, ale niekedy je to tiež lacná výhra, pretože ak už ste skoro prešli celú hru, máte „nadupaný“ skúter, môže vám byť vybraný súper, ktorý len začína s touto hrou a preto výkon vášho skútru bude neporovnateľne silnejší oproti jeho. Hra využíva osvedčený Game Center, ktorý zahŕňa hru pre viac hráčov, rôzne formy ocenení a online rebríček.

10

Grafika a zvuk

Pri prvom pohľade uvidíte, že hra ponúka vysoký štandard grafickej úrovne. Hra obsahuje vysoké rozlíšenie textúr, komplexné shadery, dynamické osvetlenie a tiene v reálnom čase. Ak však máte pocit, že vaše zariadenie nestíha na túto hru môžete si jednoducho znížiť detaily hry tak, aby ste dosiahli rovnováhu medzi vizuálnou kvalitou hry a výkonom. Najlepšiu grafickú úroveň dosiahnete na GPU Nvidia Tegra 4.

Čo sa týka zvuku, Riptide GP2 ani tu nesklamal. Počas hry vás budú sprevádzať dubstep skladby, ktoré vás prinútia si hru zamilovať, alebo znenávidieť. Ja sám osobne nepočúvam tento hudobný štýl, ale pri tejto hre mi to dotváralo potrebnú atmosféru. V pozadí počas vašich pretekov budete tiež počuť povzbudzovanie fanúšikov.

Zhodnotenie

Táto hra ma naozaj bavila a baví doteraz. Riptide GP2 pre vás ponúka množstvo nastavení a množstvo prispôsobení. Hru len tak rýchlo neprejdete a ani vás tak rýchlo neomrzí, pretože ak ju aj prejdete celú, čo vám zaberie dosť veľa času, stále máte možnosť hrať s náhodnými hráčmi alebo vašimi priateľmi. Preto hodnotím túto hru ako vhodnú investíciu, ktorá rozhodne stojí za 2,99 €.

Hodnotenie: 9/10

Klady:

• vynikajúca hrateľnosť,