MojAndroid

Jednou z posledných zmien, ktoré spoločnosť Google realizovala v rozhraní Gmailu, je rozdelenie doručenej pošty na niekoľko priečinkov. Okrem najdôležitejšieho priečinku s názvom „Hlavné“ tu tak po novom prednastavene nájdeme priečinky „Sociálne siete“ a „Propagácie“. Kameňom úrazu je práve tretia kategória, v ktorej sa okrem doručenej pošty začali zobrazovať aj reklamy od Google, pôsobiace na prvý pohľad  ako bežné maily.

gmail-logo

Podľa vyjadrenia predstaviteľov Google existujú dva druhy takejto novej reklamy – prvá, ktorá obsahuje hypertextový odkaz vedúci mimo Gmailu a druhá, ktorá sa po kliknutí zobrazí priamo v schránke. Google napriek negatívnym odozvám nový spôsob umiestňovania reklamy obhajuje, pretože je vraj umiestňovaná oveľa logickejšie a adresnejšie. Hoci mnohých používateľov bude takáto reklama viac obťažovať, americký gigant zrejme ráta s tým, že sa napriek tomu vyplatí, nakoľko sa zobrazuje v priečinku, kam prichádzajú e-maily s rôznymi obchodnými ponukami a používateľ popri nich môže kliknúť aj na tieto reklamné správy. Google tak chce intenzívnejšie využiť masu 425 miliónov používateľov svojho Gmailu na adresnejšiu reklamu.

Spomínané reklamy sa  zobrazujú vo vrchnej časti priečinka „Propagácie“, pričom sú zreteľne označené ako reklama a majú inú farbu podkladu, ako bežné maily. Google zároveň tvrdí, že odteraz bude oveľa viac dbať na relevantnosť zobrazujúcich sa reklám a dôraz, aby sa ich v schránke neobjavovalo priveľa. Spoločnosť však tiež veľmi jasne deklaruje, že hoci nové reklamy pripomínajú maily, v skutočnosti nimi nie sú a reklamní partneri tak nemajú väčší prístup do vašej schránky a k vašim osobným údajom, než to bolo doteraz. Každopádne, na maily sa veľmi podobajú a mnohí, hlavne menej skúsení používatelia ich za ne môžu považovať.

Keď to teda zhrnieme, ak neplánujete v priečinku „Propagácie“ klikať na reklamné ponuky, zrejme nebudete v rozhraní Gmailu reklamami obťažovaní viac než doteraz, možno dokonca aj menej. Ak však na ne budete klikať, treba rátať s tým, že internetový gigant sa vám bude snažiť viac podsúvať práve tie témy, ktoré sa zobrazujú vo vašej komunikácii a zobrazovať ich takýmto “rafinovaným” spôsobom.

Zdroj: techcrunch.comtheverge.com

23.7.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+