4. časť: Multimédiá – zvuk, videá
  5. časť: Ultrapixel fotoaparát
  6. časť: Konektivita, batéria
  7. časť: Hodnotenie
  8. časť: Fotogaléria

Fotoaparát: Nový Ultrapixel

HTC narozdiel od väčšiny výrobcov nevsadilo pri fotoaparáte na počet megapixelov. Namiesto toho použilo snímač s menším rozlíšením, ktorý používa väčší rozmer pixelov. Vďaka tomu si HTC One dokáže lepšie poradiť so snímkami v horšom osvetlení alebo počas noci. Pre porovnanie, nová Xperia Z ponúka 1,3 mikrometra veľké pixely, pixely v zariadeniach Nokia PureView, iPhone 5, či Samsung Galaxy SIII majú 1,4 mikrometra, Nokia N8 ponúka 1,75 mikrometrové pixely a konečne sa dostávame ku HTC One, ktorého pixely majú veľkosť až 2 mikrometre. Objektív nachádzajúci sa vo vlajkovej lodi má aj veľkú svetelnosť F2.0, ohnisková vzdialenosť je 28 mm.

ultrapixels-sensor-624x318

HTC One je jedným z mála zariadení, ktoré má fotoaparát s dvojosou optickou stabilizáciou obrazu. Spoločnosť vybavila HTC One druhou generáciou softvérového vylepšenia fotoaparátu ImageSense 2, čo umožňuje v kombinácii s výkonným procesorom vytvárať HDR fotografie, HDR video vo FullHD rozlíšení a snímkovaní 60 FPS, či spomalené video. Novinkou je HTC Zoe.

HTC Zoe je špeciálny režim fotoaparátu, ktorý vytvára trojsekundové útržky – tzv. Zoes. Tieto Zoes sa potom zobrazia unikátnym spôsobom, ktorý oživí celú fotogalériu a premení tradičné úložisko nehybných obrázkov na pohyblivú galériu. Aktivovaním HTC Zoe sa vytvorí naraz 20 snímkov v plnom rozlíšení a jedno krátke 3 sekundové 1080p video. Fotoaparát v skutočnosti vytvorí 5 snímkov ešte pred stlačením spúšte a ďalších 15 po tom, ako zapnete snímanie. Mať zapnutú funkciu okamžitého odovzdania v aplikáciách Dropbox alebo Google+ pri tejto funkcií preto veľmi neodporúčame.

Vytvorené Zoes a klasické fotografie, či videá si môžete pozrieť v galérii. Táto prešla od poslednej verzie Sense výraznými zmenami a podporuje kategorizáciu multimediálneho obsahu podľa albumov, umiestnení alebo udalostí. Posledne menovaná možnosť zobrazuje živé náhľady, ktoré sú zostavené zo snímkov v danej udalosti. Jej výberom sa vám naskytne pohľad na fotografie a videá, ktoré sú navyše automaticky zostavené do 30 sekundových prezentácií, doplnených o hudbu a efekty v štyroch rôznych štýloch: Polaris, Avalon, Vega a Eifel. V udalosti môžete jednotlivé snímky pre HTC Zoe zvoliť aj podľa vlastného výberu. Takéto videá sa dajú potom jednoducho zdieľať s priateľmi napríklad prostredníctvom e-mailu alebo sociálnych sietí. Špeciálnym spôsobom zdieľania je služba HTC Zoe Share, ktorá unikátnym spôsobom umožní prehranie videa online na stránkach zoeshare.htc.com a zobrazí aj jednotlivé časti (fotografie, Zoes, videá), z ktorých bolo vytvorené.

HTC One_screen_47 HTC One_screen_49

HTC One_screen_48 HTC One_screen_50 HTC One_screen_52

HTC tiež pridalo niekoľko spôsobov, ako upraviť vytvorené fotografie a Zoes. Svoje snímky tak môžete vylepšiť pridaním rôznych efektov a rámov. Samozrejmosťou je prítomnosť nástrojov na transformáciu (otočenie, orezanie, prevrátenie, vyrovnanie) a retušovanie obrazu. Toto je zamerané predovšetkým na úpravu tvárí, pri ktorých je možné použiť nástroje pre vyhladenie pokožky, osvetlenie, zmenu obrysu tváre, zväčšenie očí, jas oka, odstránenie efektu červených očí alebo redukcia lesku pokožky. Pri HTC Zoe snímkoch môžete navyše vytvoriť fotografiu, na ktorej sa budú všetci usmievať, odstrániť rušivé objekty, ktoré sa počas snímania objavili v zábere alebo zostaviť fotografiu zloženú z niekoľkých snímkov. Napríklad ak pomocou Zoe odfotíte svojich priateľov, pomocou nástroja “Vždy sa umievať”, môžete pre každú tvár na fotografií vybrať úsmev z niektorých 20 dostupných snímkov. Pri sekvenčnom zábere ich môžete zas spojiť niekoľko do jediného záberu.

V galérii môžete zobraziť aj albumy zo služieb Facebook, Flickr, Twitter, Dropbox alebo Google+. Tie, ktoré nevyužívate alebo nechcete aby boli viditeľné priamo z galérie, môžete jednoduchým spôsobom skryť.

HTC One_screen_56 HTC One_screen_55

HTC One_screen_54 HTC One_screen_53

Poďme sa však pozrieť na aplikáciu samotného fotoaparátu. Tá je prehľadná a ponúka niekoľko nastavení. Okrem toho, že môžete nastaviť kvalitu fotografií a videa, je k dispozícii aj niekoľko režimov snímania a možnosť manuálne nastaviť ISO, expozíciu, kontrast, nasýtenie, ostrosť a vyváženie bielej. Fotoaparát podporuje funkcie ako samospúšť, samospúšť pri detekcii úsmevu, zisťovanie tvári, geoznačkovanie alebo zablokovanie preostrovania pri natáčaní videa. K dispozícii je aj HDR režim, ktorý je možné zapnúť ako pri fotografiách, tak aj pri videu. Navyše môžete vytvárať aj spomalené videá alebo HD videá pri snímkovacej frekvencii 60 FPS. Samozrejmosťou je podpora súvislého snímania a fotografovania počas natáčania videa.

HTC One_screen_58 HTC One_screen_57

HTC One_screen_62 HTC One_screen_61

HTC One je vybavený aj prednou 2,1 Mpix kamerou so širokým záberom, ktorá dokáže natáčať video vo Full HD rozlíšení 1080p. Jej kvalita je na tom prekvapujúco veľmi dobre a pre videohovory je priam ideálna. Medzi hlavnou a prednou kamerou sa prepína jednoduchým posunom prsta po obrazovke.

HTC One_predna_1 HTC One_predna_2

Povedzme sme si však niečo o samotnej kvalite fotoaparáta a vytváraných fotografií, či videí. Novinku sme poriadne otestovali a porovnali sme ju aj s konkurenciou. Nižšie uvádzame niekoľko fotografií vytvorených HTC One, ktoré sú bok po boku so snímkami vytvorených Xperiou Z. Kvalita fotografií je na tom veľmi dobre, je porovnateľná aj s týmto telefónom a v niektorých ohľadoch sa nám zdala ešte lepšia. Samozrejme HTC One sa nemôže porovnávať veľkosťou rozlíšenia, ktoré má v tomto prípade 4 Mpix. Napriek tomu musíme povedať, že pokiaľ svoje fotografie nepribližujete, tak takéto rozlíšenie maximálne postačuje a má dokonca aj svoje výhody. Vďaka menšiemu rozlíšeniu majú fotografie častokrát ani nie polovičnú veľkosť 13 Mpix snímkov. To umožní do vnútornej pamäte telefónu uložiť väčšie množstvo fotografií a videí, čo poskytne lepšie možnosti zdieľania.

HTC One_foto_2 HTC One_foto_6

HTC One_foto_10 HTC One_foto_5

HTC s Ultrapixelovým fotoaparátom má však excelovať najmä v tmavých scénach, čo môžeme potvrdiť. Zábery vytvorené vo večerných hodinách zachytávajú viac detailov, sú ostrejšie a nie je na nich badateľný tak veľký šum. Kvalita videí je na tom tiež veľmi dobre, čo je určite aj zásluhou optickej stabilizácie. Na trhu patrí taktiež k tomu najlepšiemu, čo môžete momentálne získať. Posúdiť to však môžete aj sami na testovacích snímkoch, ktoré prikladáme nižšie.Súbory v plnom rozlíšení si môžete stiahnuť na tomto odkaze. (porovnanie s Xperiou Z bolo vytvorené na predprodukčnej vzorke HTC One s chybným fotoaparátom (môžete si všimnúť rozmazanie na ľavej strane), ostatné fotografie boli vytvorené už s novým modelom bez chyby)

Porovnanie 6 porovnanie7

Porovnanie fotografií HTC One navrchu, Sony Xperia Z naspodu

porovnanie4 porovnanie3