Tento rok si spoločnosť Lenovo pripomína dve dekády úspešného pôsobenia na Slovensku. Jej príbeh začal v roku 2005, keď presunula svoje centrum zdieľaných služieb zo Škótska do Bratislavy. Odvtedy sa spoločnosť etablovala ako líder na slovenskom trhu, kde má podiel 30 % a denne predá viac než 700 zariadení.
Cesta k úspechu
Lenovo sa na Slovensku postupne etablovalo ako silný predajca počítačov a notebookov. Spoločnosť dnes ponúka aj riešenia v oblasti hybridného cloudu a umelej inteligencie a postupne rozširuje svoj sortiment o nové technológie. Po akvizícii s IBM sa Lenovo stalo globálnou značkou, ktorá dnes spolupracuje s prestížnymi športovými podujatiami, ako je Formula 1 a pripravuje sa aj na futbalové majstrovstvá sveta.

Rozvoj tímu a zamestnancov
Dôležitým faktorom je aj silný tím. V bratislavskom centre zdieľaných služieb dnes pracuje viac než 1 100 zamestnancov, ktorí poskytujú podporu pre región EMEA. Spoločnosť si zakladá na stabilite a kvalitnej firemnej kultúre, čo sa odráža aj v nízkej miere fluktuácie zamestnancov.
"Kultúra firmy je o tom, ako sa naši zamestnanci cítia a ako môžu rásť. Je naším cieľom vytvoriť prostredie, v ktorom sa zamestnanci môžu cítiť pohodlne a zároveň prispievať k rozvoju technológií,"
hovorí Martin Páleník, HR riaditeľ Lenovo Slovensko.
Vzdelávanie a digitálna zodpovednosť
Lenovo sa tiež angažuje v projektoch, ktoré podporujú vzdelávanie v oblasti digitálnych zručností a kyberbezpečnosti. Spolupracuje s rôznymi organizáciami na vzdelávaní detí a seniorov, čím sa podieľa na rozvoji digitálnej gramotnosti v spoločnosti.

Hľadanie ďalších príležitostí
Pri príležitosti 20. výročia spoločnosť ocenila svojich dlhoročných partnerov a distribútorov, ktorí sa podieľajú na distribúcii technologických produktov naprieč rôznymi segmentmi trhu – od jednotlivcov až po veľké podniky a verejný sektor.
Mohlo by vás zaujímať:
- Fairphone 6: Modulárny dizajn, nové príslušenstvo a možno aj vymeniteľné fotoaparáty
- Google chystá pre Gemini Live kompaktnejší dizajn – pozrite sa, čo prinesie
- Android 16 je oficiálne tu. Toto sú všetky dôležité novinky, ktoré by ste mali poznať

Najväčší podiel na slovenskom trhu, čo sa týka predaja počítačov a notebookov, dosahuje práve firma Lenovo. Podľa dostupných údajov jej v súčasnosti patrí podiel približne 30 %, čo znamená, že každý deň sa predá viac než 700 zariadení. Dlhoročným konkurentom značky je najmä spoločnosť HP (Hewlett-Packard), ku ktorým sa pridáva Dell a Acer. Aj tieto značky majú silnú pozíciu v oblasti predaja počítačov a IT vybavenia.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.