Multimédiá

Recenzia LG Optimus L5 II    1

LG Optimus L5 II je vďaka menšiemu displeju a slabšiemu procesoru menej vhodným zariadením na prehrávanie videa. Smartfón obsahuje predinštalovanú aplikáciu Videá, ktorá však neprehrá všetky bežné formáty a preto sme z obchodu Google Play nainštalovali známu aplikáciu MX Player. V prípade prehrávania videa v rozlíšení 720p sa naša testovacia vzorka nezaobišla bez podpory dekódovania H/W+. Samotné prehrávanie bolo sprevádzané nižšou frekvenciou snímok a občasným sekaním obrazu. Vzorku s rozlíšením 1080p už zariadenie nestíhalo spracovávať a obraz, ako aj zvuk bol spomalený. Zariadenie sa tak nehodí na prehrávanie filmov, avšak videá z Youtube vo vysokom rozlíšení dokáže prehrať bez váhania.

Na prehrávanie hudby je určená aplikácia Hudba, ktorá ponúka pekne spracované a prehľadné prostredie. K dispozícii je základné rozdelenie skladieb podľa autorov, albumov či abecedy a nechýbajú ani playlisty a prehrávanie hudby z priečinkov v pamäti. Priamo z neho je možné nastaviť skladbu ako zvonenie a k dispozícii je aj tlačidlo pre rýchle vyhľadanie Youtube videa. Aplikácia vám pri prvom spustení ponúkne možnosť zapnúť malý panel prístupný z notifikačnej lišty, ktorým budete môcť ovládať prehliadač. Výborná je aj funkcia automatického vypnutia hudby, napríklad ak často počúvate rádio pred spaním.

Zvuk hlavného reproduktora je hlasný, no po stránke kvality neponúka verné podanie jednotlivých zložiek. Zvuk ponúka prakticky len výšky a stredy, na basy môžete rýchlo zabudnúť. Reproduktor nás však neprekvapil vzhľadom na cenovú kategóriu zariadenia. Prehrávanie hudby cez klasický 3,5 mm audio jack na externých slúchadlách je pomerne kvalitné a nemáme mu v podstate čo vytknúť. Pribalené slúchadlá síce tiež neponúkajú verné podanie, no výborne sa hodia pre príležitostné počúvanie alebo pre šport.

Fotoaparát

LG Optimus L5 II je vybavený zadným 5 Mpx fotoaparátom s AutoFocusom a nechýba ani LED dióda, ktorá slúži ako dodatočný zdroj svetla. Vytvorené snímky majú rozlíšenie 2560 x 1920 a pravdupovediac sme boli pomerne spokojní s ich kvalitou. Niekedy sa však zdá, že fotoaparát má problémy úspešne zaostriť a snímky tak niekedy pôsobia rozmazané. Prostredie fotoaparátu ponúka niekoľko zaujímavých funkcií, z ktorých sa nám osvedčilo najmä ovládanie spúšte hlasom (spúšť je možné ovládať aj tlačidlom hlasitosti). Okrem toho tu nájdeme aj bežné funkcie, ako vyváženie bielej, panorámu, nepretržitý záber, ISO, farebný efekt, časovač, zvuk spúšte a iné.

Recenzia LG Optimus L5 II  Recenzia LG Optimus L5 II  Recenzia LG Optimus L5 II

->>fotografie v plnom rozlíšení<<-

Video natáčané zadnou kamerou má rozlíšenie VGA, teda 640×480 pixelov, no stačí na príležitostné vytváranie video záberov. Nižšie si môžete pozrieť ukážku videa z LG Optimus L5 II.