Operačný systém

Druhá generácia cenovo dostupného smartfónu LG Optimus L5 prichádza s predinštalovaným Androidom vo verzii 4.1.2 Jelly Bean. Spoločnosť LG je známa zmenou používateľského prostredia a namiesto natívneho Androidu prichádza s nadstavbou, ktorú nazýva LG UI. Na uzamknutej obrazovke sa v spodnej časti nachádza štvorica preddefinovaných tlačidiel pre rýchly prístup k fotoaparátu, telefónu, správam alebo e-mailu. Odomknutie obrazovky je riešené potiahnutím prsta do strán, pričom v kruhu sa postupne odhaľuje domovská obrazovka.

Domovská obrazovka ponúka 5 plôch, čo môže byť pre niektorých používateľov obmedzujúce najmä v prípade využitia veľkých widgetov. Na každej obrazovke je priestor zmenšený kvôli panelu pre vyhľadávanie Google v hornej časti obrazovky. Naopak zaujímavý prístup je zvolený pre funkcie ako zmena pozadia, pridávanie widgetov alebo ikon aplikácií. Všetky tieto funkcie sú totižto dostupné v jednej ponuke, ktorá sa objaví dlhým podržaním prsta na domovskej obrazovke. V hornej časti nového pohľadu je možné prepínať jednotlivé plochy a v spodnej je možné vyberať z obsahu.

Recenzia LG Optimus L5 Recenzia LG Optimus L5 Recenzia LG Optimus L5

Menu s aplikáciami alebo tzv. App Drawer je  oproti čistému Androidu taktiež zmenené a vo vrchnej časti ponúka záložky “Aplikácie”, “Na sťahovanie”, “Widgety” alebo malé tlačidlo s ikonou ozubeného kolesa. Jeho stlačením sa používateľ dostane možnosť usporiadania ikon aplikácií a nad kažkou sa zobrazí malý červený kruh s ikonou “x”, podobne ako na konkurenčných zariadeniach so systémom iOS. Stlačením kruhu máte možnosť odinštalovať aplikáciu. Takúto funkcionalitu by sme privítali aj na ostatných zariadeniach, nakoľko šetrí čas pri odinštalovaní a je prehľadnejšia.

Recenzia LG Optimus L5 II   Recenzia LG Optimus L5 II   Recenzia LG Optimus L5 II

Notifikačná lišta tradične ponúka rýchly prístup k bezdrôtovým technológiám, ako je Wi-Fi, Bluetooth, NFC, mobilné dáta, GPS, Wi-Fi tethering a pod. Pod nimi sa nachádza veľký posuvník pre nastavenie hodnoty jasu obrazovky a ešte nižšie je tenký panel s dnečným dátumom, tlačidlom pre vymazanie notifikácií a drobné tlačidlo s prístupom k nastaveniam zariadenia.

Vzhľad používateľského prostredia sa dá pomerne rýchlo zmeniť témou, ktoré nájdete v nastaveniach. Inou zaujímavosťou sú rýchle poznámky QuickMemo, pre ktoré nájdeme aj dedikované hardvérové tlačidlo (možnosť zmeniť v nastaveniach). Stlačením sa vytvorí schreenshot obrazovky, na ktorú môžete písať prstom.Pozadie sa dá prepnúť aj na klasický žltý poznámkový papier alebo si môžete spustiť prekrývanie. Svoju poznámku tak budete vidieť neustále.

Recenzia LG Optimus L5 II  Recenzia LG Optimus L5 II  Recenzia LG Optimus L5 II

LG do telefónu predinštaloval aj niekoľko aplikácií, ktoré sa môžu začínajúcim používateľom hodiť.

• Aktualizácia softvéru – aplikácia, v ktorej môžete kontrolovať a aktualizovať najnovšie verzie vášho softvéru,
  • Hlasový záznamník – jednoduchý diktafón, ktorý vám však dobre poslúži v akejkoľvek situácii,
  • Kalendár – natívne predinštalovaný kalendár so základnými funkciami,
  • Poznámka – jednoduchá aplikácia slúžiaca na zaznamenávanie krátkych poznámok, myšlienok či postrehov,
  • Remote Call Service – služba spoločnosti LG, ktorá umožňuje operátorovi na diaľku diagnostikovať softvérovú chybu vo vašom zariadení, pokiaľ niekedy nastane,
  • Smart World – vlastný obchod s aplikáciami a hrami,
  • Správca aplikácií – miesto, kde môžete odinštalovať alebo inak pracovať s vašimi aplikáciami,
  • Správca súborov – jednoduchý správca súborov, ktorým môžete upravovať zložky a súbory v pamäti zariadenia,
  • Úlohy – Jednoduchá aplikácia pre vytváranie zoznamu úloh, ktoré máte vykonať,
  • Videá – jednoduchý prehrávač videa,
  • Safety Care – Služba, ktorá umožňuje zvoleným osobám dozvedieť sa o vašej núdzovej situácií. Napríklad ak zavoláte na 112, informácia o vašej situácii a polohe bude zaslaná na vopred vybrané kontakty. Tieto informácie môžu byť zdieľané aj v prípade dlhodobého nepoužívania telefónu alebo na vyžiadanie, napríklad rodičom.
  • Polaris Office 4 – správca dokumentov, ktorý prichádza predinštalovaný a umožňuje nielen prezeranie, ale aj úpravu takmer každého typu používaného dokumentu
19.6.2013