Creative je spoločnosť, ktorá na poli audiotechniky pôsobí už nejaký čas. Svojimi produktami sa sa snaží zaujať nielen zákazníkov, ktorí chcú dobrú a hlučnú audio zostavu vo svojich domácnostiach, ale aj mladých ľudí, ktorí sú často na cestách. Najmä pre tých je určený nový prenosný reproduktor Creative Sound Blaster Roar, ktorý prekvapí svojím pomerom veľkosti a výkonu, ale aj kvalitou reprodukcie a množstvom funkcií a nastavení. Podrobnejšie sme sa naň pozreli aj v našej recenzii.

Nie je až tak prenosný

Creative Roar je reproduktor určený na prenášanie, oproti iným zariadeniam svojho druhu je však predsa len o niečo väčší. Môžu za to najmä reproduktory, ktorých sa v tele nachádza niekoľko. Rozmery činia 57 x 202 x 115 mm a jeho hmotnosť niečo cez 1 kg (presnejšie 1,1 kg). Väčšie proporcie zariadenia sa však zaslúžili o lepší prednes zvuku s plnšími basmi a ostrejšími výškami.

Creative Sound Blaster Roar-3

Mriežky reproduktorov sú vyrobené z kovu a pokrývajú väčšiu časť povrchu. Boky slúžia ako pasívna basová ozvučnica, ktorá má slúžiť na zvýraznenie basovej zložky zvuku. Creative Roar obsahuje ale aj ďalšie zvukové meniče. Dva pre reprodukciu výšok na prednej a jeden pre stredy a basy na vrchnej strane. Po stranách reproduktoru nájdete ešte množstvo ovládacích prvkov a tlačidiel. Pri pohľade zozadu to sú napríklad USB port pre nabíjanie zariadení, 3,5 mm audio vstup, microUSB port pre pripojenie počítača, slot pre pamäťovú kartu microSD a ďalšie tlačidlá pre ovládanie záznamu zvuku, prehrávania multimédií, či spustenie alarmu.

Navrchu sú poruke tlačidlá pre párovanie a príjem hovorov cez Bluetooth, ovládanie hlasitosti a aktiváciu funkcie Roar, ktorá okamžite zvýši hlasitosť a zabezpečí plnší zvukový prednes. Nájdete tu aj tri LED diódy indikujúce úroveň batérie, či nápis REC, ktorý informuje o spustení záznamu zvuku. Ten poskytuje dostatočnú kvalitu a citlivosť do vzdialenosti približne dvoch metrov. Vpredu je aj miesto pre priloženie telefónu a spárovanie pomocou NFC, ale aj tlačidlo zapnutia, ktoré si svoje miesto našlo na pravej strane.

Creative Sound Blaster Roar-4

Celkovo hodnotím konštrukčné spracovanie zariadenia na výbornú. Telo je síce o niečo väčšie a ťažšie, no za to sa vám odvďačí pevnosťou a odolnosťou, s kovovou mriežkou reproduktorov a pogumovaným povrchom príjemným na dotyk. Tlačidlá na stlačenie reagujú ukážkovo a vďaka gumeným podložkám si môžete byť istí, že reproduktor sa po stole nebude pohybovať a nezošmykne sa z neho ani pri silnejšej hlasitosti, či náhodnom buchnutí.

Nabitý funkciami

Novinka od Creative je skutočným unikátom medzi prenosnými reproduktormi. Nielen kvalitou reprodukcie, ale aj funkciami a nastaveniami, ktoré ponúka. Tých je skutočne veľa, počínajúc tými klasickými, až po tie nezvyčajnejšie. Creative Roar môže slúžiť napríklad ako záznamník zvuku, ktorý sa bude ukladať priamo na pamäťovú kartu. Z nej dokáže, bez nutnosti pripájať ďalšie zariadenie, prehrávať aj MP3/WMA súbory. Creative SoundBlaster Roar môže po pripojení k PC fungovať aj ako čítačka pamäťových kariet.

Creative Sound Blaster Roar-2

Samozrejmosťou je podpora handsfree pre príjem telefónnych hovorov.  Volať s Creative Sound Blaster Roar je pomerne pohodlné, citlivosť mikrofónov však mohla byť predsa len o niečo vyššia. Hovory pohodlne vybavíte pri sedení za stolom s reproduktorom položeným pol metra od vás, podobne je kvalita prenosu na tom aj pri vzdialenosti do 1,5 metra od zariadenia. Za touto hranicou sa však už kvalita prenášaného hlasu znižuje. Pri telefonovaní sme boli svedkami aj občasnej ozveny, ktoré však bola len veľmi krátka.

SoundBlaster Roar poteší tiež takými drobnosťami ako je párovanie pomocou NFC, či možnosť byť k reproduktoru pripojený z dvoch zariadení súčasne. V tomto prípade je možné do zariadenia streamovať zvuk z oboch zariadení bez nutnosti ďalšieho párovania. Prepínanie medzi nimi je veľmi jednoduché. Stačí ak sa reproduktor nepoužíva alebo prehrávanie z jedného z pripojených zariadení pozastavíte.

Product_SB Roar_See Through

Výborne poslúži aj vstavaná batéria s kapacitou 6000 mAh, ktorá slúži nielen na napájanie reproduktoru (výrobcom udávaných 8 hodín  môžeme z našich testov potvrdiť, výdrž sa však bude značne odlišovať podľa hlasitosti), ale aj k nabíjaniu ďalších zariadení. Využiť ju tak môžete na núdzové dobitie vášho smartfónu, ale aj tabletu. Inou zaujímavosťou je siréna, po ktorej aktivovaní zaznie hlasný a prenikavý tón, ktorý si vyslúži pozornosť publika na každej party. Priaznivcov zaspávania pri spustenej hudbe poteší zas špeciálny mód, ktorý postupne znižuje hlasitosť až sa úplne vypne (nastaviť môžete časový interval 15 alebo 30 minút).  Na výber máte aj funkciu Life-Saver, ktorá vás udržiava v bdelosti tým, že v náhodných intervaloch prehráva rôzne zvuky.

K reproduktoru ponúka výrobca aj vlastnú aplikáciu pre Mac a Windows. Táto umožňuje nastaviť niekoľko preddefinovaných režimov, ktoré sú vhodné napríklad pre film, hudbu alebo hry. Stiahnuť si ju môžete na stránkach soundblaster.com. Trochu sklamaním je, že aplikácia pre mobilné zariadenia síce Roar rozpozná, no neumožňuje nastaviť žiadne pokročilejšie nastavenia.

Hrá dobre a hlasno

Creative vytvoril reproduktor, ktorý nepochybne zaujme aj svojimi schopnosťami pri reprodukcii zvuku. Hlasitosť je dostatočná aj na ozvučenie väčšej miestnosti. Reproduktor je ideálny na sledovanie filmov, ale aj počúvanie hudby, či hranie hier. O čistý prednes sa stará dvojica zosilňovačov, ktoré si rozdelili frekvenčné pásmo tak, aby zosilnenie signálu bolo bez skreslenia. Čistota prednesu je skutočne na vysokej úrovni a na tak malé rozmery majú reproduktory výborne zastúpené aj basy. Samozrejme nečakajte, že budú tak hlboké ako v prípade reproduktorových sústav so subwooferom. Stredy a výšky hrajú veľmi dobre, čo oceníte pri sledovaní filmov a hraní hier. Počúvanie rockových skladieb je teda radosťou, na svoje si však prídu aj vyznávači klasickej hudby, či iných hudobných štýlov. Navyše, ak reproduktor pripojíte k PC, môžete hudobný prednes upraviť nastavením ekvalizéru, či aktivovaním niektorého z prednastavených režimov. Čo som si pri teste reproduktorov všimol, je to, že úroveň basov sa výrazne mení podľa umiestnenia reproduktoru v miestnosti. To však vzhľadom na charakter šírenia zvuku nie je žiadny nevídaný jav.

roar

Odradiť môže cena

Hoci Creative Sound Blaster Roar patrí medzi tie najlepšie vybavené Bluetooth reproduktory na trhu. Od jeho kúpy by vás však mohla odradiť jeho cena. Tá sa totiž pohybuje na úrovni až 200 eur. Táto je však stanovená rovnako ako u konkurencie, kde môžeme zaradiť napríklad aj  reproduktor Bose Soundlink Mini BT. Napriek vysokej cene, za ktorú si môžete kúpiť už slušnú reproduktorovú sústavu na doma, získate  v tomto prípade produkt, ktorý je prenosný, ponúka dlhú výdrž na batériu, výborný zvuk a taktiež množstvo ďalších funkcií.

Plusy

• NFC
  • Vstavaná batéria môže nabíjať iné zariadenia (smartfóny, tablety)