Creative má vo svojom portfóliu zariadení aj niekoľko rôznych modelov slúchadiel. Niektoré z nich sme už testovali, tentokrát však na radu prichádzajú HITZ WP 380. Podobne ako mnohé produkty tejto spoločnosti, tiež podporujú bezdrôtové technológie Bluetooth a NFC. Okrem toho ponúkajú aj dobre konštrukčné spracovanie a funkcie handsfree súprav, vďaka ktorým ich okrem počúvania hudby využijete aj na telefonovanie.

OBSAH BALENIA

V balení prichádza spolu so slúchadlami Creative HITZ WP-380 aj praktické púzdro na ich prenášanie, či klasický micro USB kábel a kábel per pripojenie slúchadiel k vášmu smartfónu a prehrávaču pomocou 3,5 mm audio jacku.

Recenzia_creative-wp-380-6

KONŠTRUKCIA

HITZ WP380 svojou veľkosťou patria k menším slúchadlám, ktoré sa aj vďaka svojej hmotnosti 150g dobre nosia. Väčšina konštrukcie je vyrobená z plastu, len náhlavný most je spevnený prúžkom z kovu. Celkovo však konštrukcia nepôsobí robustne, aj keď po týždni používania sa zdá byť dostatočne pevná a kvalitne spracovaná. Otázne ostáva, ako sa zachová umelá koža a a nie príliš mäkký náhlavnik po dlhodobejšom používaní.

Recenzia_creative-wp-380-3

Na slúchadlách nič nevŕzga, a vďaka posúvnému mechanizmu sedia dobre na každej hlave. Prítlak náušnikov je tak akurát, no vzhľadom na ich veľkosť sú položené priamo na ušiach, čo sa samozrejme odrazilo aj na komforte pri používaní. Po dlhodobejšom počúvaní tak môžete pociťovať mierne nepohodlie. Na druhej strane ponúkajú pomerne dobre odhlučnenie od okolia.

Ovládacie prvky, tak ako je už zvykom, sú rozmiestnené na náušnikoch, väčšina z nich sa však nachádza na pravom meniči. Nájdete tu ovládanie pre posúvanie medzi skladbami, zvýšenie alebo zníženie hlasitosti, ale aj tlačidlo pre zodvihnutie hovoru, ktoré po dlhom podržaní slúži aj na zapnutie/vypnutie slúchadiel. Jeho dvojitým ťuknutím zistíte aktuálnu úroveň batérie – slúchadlá vás o nej informujú hlasom. Malou nevýhodou je to, že na stlačenie je nutné vynaložiť trochu viac úsilia.

Recenzia_creative-wp-380-5 Recenzia_creative-wp-380-4

Na slúchadlách sa nachádza tiež NFC, otvor pre mikrofón a notifikačná LED dióda. Naľavo nájdete už len audio jack pre pripojenie kábla a microUSB konektor pre nabíjanie.

KVALITA REPRODUKCIE

Slúchadlá ponúkajú decentný výkon a budú postačovať aj poslucháčom, ktorí majú radi veľmi hlasnú hudbu. Celkovo hodnotím kvalitu reprodukcie za veľmi dobrú. Creative HITZ WP380 ponúkajú decentné basy, ktoré nechcú z používateľa vymlátiť ušné bubienky. Veľmi dobré sú v nich zastúpené aj ostatné frekvenčné zložky a to aj bez akýchkoľvek úprav výstupu pomocou ekvalizéru. Myslím, že slúchadlá sa hodia na počúvanie širokej škály žánrov, či už na RAP, POP, RnB, ale aj na Rock, Jazz, Klasiku. Samozrejme neočakávajte super kvalitu slúchadiel za 200 a viac eur. S čitým svedomím však môžeme potvrdiť, že svojou kvalitou tieto slúchadlá predčia aj niektoré zbytočne predražené modely. Vzhľadom na cenu som bol s nimi veľmi spokojný. Výdrž batérie je výrobca deklaruje na úrovni 12 hodín. K tejto hodnote sme sa počas nášho testovania približovali aj my.

Recenzia_creative-wp-380-2

So slúchadlami môžete aj telefonovať. Kvalita a citlivosť mikrofónu však nie je na vysokej úrovni. Volaná strana sa sťažovala predovšetkým na slabšiu hlasitosť, ale aj malé skresľovanie. Taktiež prenos hlasu cez Bluetooth nebol práve najlepší a nachádza sa v ňom mierne skreslenie. Na telefonovanie teda Creative Hitz 380 nebudú úplne ideálne, ale v prípade, že budete cez ne počúvať hudbu na smartfóne, tak poslúžia dobre aj na túto činnosť.

ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE

Creative Hitz 380 sa dajú kúpiť za cenu na úrovni 80€. V tejto cene získate veľmi dobre hrajúce bezdrôtové slúchadlá, ktoré sa nedajú zahanbiť ani svojim konštrukčným spracovaním. Majú však aj niekoľko nevýhod. Volať s nimi nie je práve najkomfortnejšie, najmä z dôvodu zlého a rušeného prenosu hlasu k volanej osobe. Taktiež zloženie slúchadiel do kompaktnejších rozmerov je obmedzené ich konštrukciou. Napriek tomu, považujem slúchadlá za kvalitné a ak hľadáte niečo s menšími rozmermi, tak WP-380 budú určite stáť za zváženie.

Za zapožičanie slúchadiel ďakujeme spoločnosti Creative.

11.3.2014