Jeden z najočakávanejších herných titulov tohto roku je už dostupný v Obchode Play. Modern Combat 5: Blackout bol už dlhšiu dobu avizovaný ako najlepšia akčná hra, aká bola doposiaľ vydaná pre mobilné zariadenia. Niekoľko screenshotov a trailerov sľubovalo parádnu akciu a konzolovú grafiku, s akou sme ešte nemali na smartfónoch a tabletoch dočinenia. My vám teraz prinášame podrobnú recenziu spolu s našimi dojmami z tejto hernej novinky.

Herné princípy

Modern Combat 5: Blackout sa herne pokračuje tam, kde prechádzajúci diel tejto série skončil. Ak ste už mali dočinenia s podobnou FPS hrou, určite nebude pre vás prekvapením, ako hra funguje. Čo vás ale možno prekvapí je úroveň, na akej sa hra nachádza. Hrateľnosťou, ovládaním a možnosťami sa hra naozaj približuje titulom, ktoré poznáme z herných konzol a počítačov. V hre sa ocitnete v roli vojaka Phoenixa, ktorý bude bojovať za spravodlivosť a bezpečie nevinných ľudí. Vašou hlavnou úlohou bude prestrieľať sa cez hordy nepriateľov. Nemusíte sa však obávať jednotvárnosti súbojov či misií. Hneď v úvode sa ocitnete pod vodnou hladinou v Benátkach, cestu si vydobyjete v akomsi chráme a misiu dokončíte z vysokorýchlostného člnu v uliciach mesta. Postupom času budete odomykať nové zbrane, no to nie je všetko.

Screenshot_2014-07-24-09-33-03 Screenshot_2014-07-24-09-32-10

Odomykať budete aj časti jednotlivých zbraní, ako pažba, tlmič či zameriavač. Vďaka týmto súčiastkam sa zlepší vaša efektivita v boji. Vylepšovať pritom môžete automatickú zbraň, pištoľ a aj granát. Vybrať si môžete aj samotný typ vojaka, pričom každý z nich má rôzne vlastnosti a schopnosti. Vďaka tomu je zabezpečená naozaj veľká variabilita počas hrania, čo zabezpečí dlhé hodiny zábavy. Modern Combat 5: Blackout teda nie je jednotvárna strieľačka, ale hra plná možností a vylepšení, ktoré vás budú motivovať hrať ešte viac. Počas hry budete okrem klasického strieľania napríklad aj ovládať špionážnych dronov, ktorí odhalia polohu nepriateľov skrývajúcich sa za prekážkami.

Screenshot_2014-07-24-10-32-22 Screenshot_2014-07-24-10-32-34

Hra je rozdelená na niekoľko častí. V každej pritom môžete absolvovať misie z príbehu, vďaka ktorým sa posúvate ďalej. Spec Ops ponúkajú zasa jednoduché misie s úlohami, ktoré vám pomôžu odomknúť nové zbrane a vylepšenia, no netýkajú sa priamo príbehu. Veľmi dôležitou časťou hry je aj Multiplayer. Ten je prepracovaný do detailov a v prípade, že vás nebaví hrať offline misie, môžete sa zabávať s nepriateľmi celého sveta, prípadne môžete vytvoriť súkromné hry s kamarátmi. S tými si môžete vytvoriť vlastný Squad, v ktorom budete súperiť s tímami nepriateľov. Okrem štandardného multiplayeru si potom spolu môžete zahrať aj rôzne podujatia, ktoré sa konajú priebežne.

Screenshot_2014-07-24-09-53-49 Screenshot_2014-07-24-09-56-19

Grafika

Nový diel série Modern Combat má hneď niekoľko veľmi silných stránok. Grafické spracovanie patrí medzi tie najvýraznejšie. MC 5 je zrejme prvou hrou, ktorá naplno využije potenciál tých najsilnejších štvorjadrových procesorov. Vývojári pritom upozorňovali aj na to, že hra je optimalizovaná aj pre osemjadrové procesory MediaTek, a tak si majitelia najvýkonnejších zariadení budú môcť užiť extra grafiku. Aj na ostatných zariadeniach však Modern Combat 5 ponúkne naozaj krásny grafický zážitok. Množstvo efektov si užijete už v prvej misii počas jazdy na člne. Zostrelený vrtuľník či spadnutá veža budovy vyzerajú naozaj veľmi pekne a predčia všetky hry, ktoré sme doteraz mali možnosť na Android zariadeniach vyskúšať.

Screenshot_2014-07-24-09-52-21 Screenshot_2014-07-24-11-09-22

Oproti predchádzajúcej iterácii tejto hry je rozdiel značný najmä v detailoch. Verne zobrazené objekty vás naozaj dostanú. Veľmi pekne je spracované aj rozmanité prostredie a nie sú odfláknuté ani predmety, ktoré nie sú priamou súčasťou hry. Veľmi efektné je aj prebíjanie zbrane či stopy po guľkách, ktoré zostávajú v stenách. Je pravdepodobné, že pri hraní na talbete Nexus 7 2013 sme ani nevideli grafiku v najvyššej kvalite a na najvýkonnejších zariadeniach súčasnosti by grafika bola ešte lepšia. Aj na našom tablete bola ale grafika porovnateľná s niektorými titulmi z konzol Xbox 360 či Play Station 3. Úroveň grafických detailov je pritom možné vybrať si v nastaveniach. Na najvyššej úrovni sme na našom tablete spozorovali značný pokles frekvencie snímok, najmä počas strieľania. Na nižšej úrovni však bola hra dokonale hrateľná a detaily boli stále veľmi pekné.

Zvuk

Modern Combat 5: Blackou určite nie je hrou, ktorú by ste chceli hrať niekde v čakárni u lekára s vypnutým zvukom. Efekty pri strieľaní sú na najvyššej úrovni. Veľmi dobre sú ale nadabované aj postavy hry. Vďaka tomu sa herný zážitok ešte zvýši. Vo väčšine situácií sú vzdychy a stony vášho vojaka naozaj hodnoverné, rovnako ako výkriky nepriateľských teroristov. Okrem toho, v niektorých misiách spolupracujete s rôznymi komplicmi, s ktorými sa počas misie rozprávate. Hoci sú v hre zapnuté titulky, pokiaľ ich nečítate, budete potrebovať počúvať hlásenia, vďaka ktorým budete vedieť, čo je vašou úlohou a čo vás v misii ešte čaká. Celkovo hodnotíme zvukové spracovanie hry na výbornú a určite odporúčame hrať MC 5 s kvalitnými slúchadlami, s ktorými bude zážitok na ešte vyššej úrovni.

Ovládanie

Hra sa ovláda už tradičnými dotykovými prvkami, ktoré poznáme aj z iných FPS hier pre Android zariadenia. V ľavej časti obrazovky je joystick, ktorým sa pohybujete a políčko, ktorým sa môžete skrčiť. Napravo sa nachádza políčko pre strieľanie a zameriavanie. Vpravo hore sa nachádza zasa políčko so zbraňami, kde môžete pohybom prsta prepínať medzi automatickou zbraňou a pištoľou a pod nimi prvok, ktorým hádžete granáty. Celkovo je ovládanie na výbornej úrovni a zrejme ponúka všetko, čo môžeme čakať od akčnej hry na dotykovej obrazovke. Aktivovaný asistent pri zameriavaní nie je vôbec zlý, trochu vám pri strieľaní pomáha, no aj s ním je strieľanie pomerne náročné.

Screenshot_2014-07-24-11-10-34 Screenshot_2014-07-24-11-15-53

Počas hry sa vyskytne niekoľko okamihov, keď budete ovládanie vykonávať aj gestami. Napríklad pri boji zblízka budete musieť spraviť gesto podľa predlohy, inak vás útočník premôže. Niekedy zasa bude gesto potrebné, aby ste odkopli predmet do nepriateľov či odstránili prekážku z cesty. Aj takto je potom hra oživená a okrem klasického behania a strieľania budete potrebovať aj iné ovládacie prvky.

Hrateľnosť

Ak ste si prečítali predchádzajúce časti tejto recenzie, zrejme si sami domyslíte, aké máme názory na hrateľnosť. Tá je naozaj na veľmi vysokej úrovni a až na pár výnimiek je MC 5 jedinou FPS hrou, ktorú je naozaj možné hrať celé hodiny. Pohyb po mape je plynulý, ovládanie výborné. Krásna grafika dotvára prostredie a atmosféru hry. Veľmi dobre je vyriešená aj obtiažnosť. Niekedy sa nám zdalo, že sme až priveľmi odolní, no v iných prípadoch nás nepriatelia poranili veľmi rýchlo. Keď si už zvyknete na ovládanie, budete môcť aj viac taktizovať a až vtedy si naozaj užijete hru naplno. Tiež je potrebné vyzdvihnúť multiplayer a možnosť hrať s priateľmi v kooperatívnych bojoch. To posúva hru na ten najvyšší level a či patríte medzi herných nadšencov alebo nie, túto hru si zaiste užijete sami a aj so svojimi priateľmi.

Screenshot_2014-07-24-10-41-20 Screenshot_2014-07-24-09-54-05

Záver

Modern Combat 5: Blackout na nás zanechal naozaj výborný dojem. Kvalitný príbeh s množstvom akcie a krásnych efektov má v sebe naozaj konzolovú kvalitu. Hra v mnohých smeroch pripomína série Call of Duty či Battlefield, čo je ale určite pozitívne, keďže tieto hry si na konzolách a počítačoch získali milióny fanúšikov po celom svete. Množstvo vylepšení, zaujímavých vedľajších misií a prepracovaný multiplayer mód zabezpečia zábavu na dlhé hodiny, pričom hru si užijete sami a aj s priateľmi. V Obchode Play stojí tento titul 5,99€, čím sa MC 5 zaradil medzi tie najdrahšie dostupné hry. Subjektívne ale môžeme povedať, že táto hra za tých necelých 6€ naozaj stojí. Okrem obrovského počtu misií, vylepšení a ďalších možností táto hra ponúka skvelú grafiku a aj zvukové efekty, ktorými predčí konkurenciu. Najlepšou správou je, že v hre nenájdete žiadne ďalšie vnútroherné nákupy  a suma zaplatená pri kúpe hry je konečná.

Verzia: N/A
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: N/A