MojAndroid

Poznáte tú situáciu – kúpite si aplikáciu za takmer 3€, no po nainštalovaní s ňou máte iba problémy. Neustále padá, zariadenie je spomalené, a tak sa ju rozhodnete radšej odinštalovať. Ak to stihnete do 15 minút, máte nárok na vrátenie peňazí. Aplikáciu ale treba odinštalovať cez Obchod Play, kde si daný nárok viete uplatniť a takmer s nulovým oneskorením vám budú peniaze vrátené na účet. Google však, podľa najnovších zistení zahraničného portálu AndroidPolice, implementoval do Obchodu Play novú politiku vracania peňazí, ktorá je zo strany nás, používateľov, viac než zaujímavou. Po novom vám totižto peniaze za aplikáciu vráti Google aj po 15 minútovej lehote, a dokonca aj po 2 dňoch. Musíte na to mať ale pádny dôvod.

Nová politika Obchodu Play v sebe zahŕňa 3 typy vrátenia peňazí. Prvý z nich sme vám opísali vyššie – ide o vrátenie peňazí do 15 minút od zakúpenia aplikácie. Vtedy sa peniaze, ktoré ste zaplatili, vrátia zo “systému” spätne ku vám bez toho, aby o tom developer vôbec vedel. Druhým typom je vrátenie peňazí v lehote od 15 minút do 48 hodín. Vtedy sú peniaze spätne odpočítané z účtu developera a vrátené používateľovi, takže o transakcii vie aj developer a je to pre neho potenciálna strata. Najzaujímavejším je ale tretí prípad, kedy žiadate vrátenie peňazí po 48 hodinovej lehote.

google-play-peniaze-1 google-play-peniaze-2

Vtedy, ak vašu žiadosť uznajú za oprávnenú (čo je zhruba 95% prípadov), vám peniaze budú pripísané späť na účet, no nie sú odpočítané z účtu developera, ale z účtu Googlu. Ten sa totižto rozhodol, že namiesto toho, aby riešil možno zdĺhavý proces medzi autorom aplikácie a nespokojným používateľom, radšej zaplatí používateľovi predmetnú čiastku a uspokojí tak obe strany. Svoje peniaze totižto bude mať používateľ, ale aj developer, ktorý vlastne ani nevie, že prebehlo vrátenie peňazí za jeho aplikáciu používateľovi. Najzaujímavejšie na tom je to, že nestrácate svoj prístup k danému (zaplatenému) obsahu a aj keď dostanete za nefunkčnú aplikáciu peniaze späť, stále si ju môžete nainštalovať a používať. Google sa zrejme držal hesla “náš zákazník – náš pán”, a tak priniesol používateľom (potichu) čo najvýhodnejšie podmienky pre kupovanie platených aplikácií a hier.

Takéto podmienky sú však v Obchode Play dostupné len pre zakúpené aplikácie a nie pre mikro-transakcie, ktoré platíte najmä v hrách za rôzne vylepšenia či nové levely. Teší nás, že chce Google za každú cenu uspokojiť svojich zákazníkov a tento krok hodnotíme rozhodne ako pozitívny. Však po dvoch dňoch bude mať svoje peniaze používateľ aj developer, pričom v tejto situácii stratí iba Google. Ten na nás ale ročne zarába desiatky eur, takže mu nejaké to euro hore-dole určite neublíži.

Zdroj: AndroidPolice

17.5.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+