MojAndroid

Nenačíta sa vám aplikácia, pri stiahnutí vám vypisuje neznámu chybu alebo máte problém Obchod Play vôbec spustiť? Zrejme ste natrafili na jednu z množstva chýb, ktorú má Google vo svojom centre s aplikáciami. Netreba však zúfať – na všetko existuje riešenie. Vďaka používateľovi mohamedrashad z fóra XDA Developers odteraz budete vedieť, čo v prípade nefunkčného Obchodu Play robiť. Počas niekoľkých týždňov totižto pozbieral riešenia na viac ako 20 problémov spojených so sťahovaním a spúšťaním aplikácií, a my vám všetky tieto postupy dnes prinášame v našom návode. Dúfame, že pomôžu mnohým z vás.

Error 101

Problém: Nemôžete nič nainštalovať, lebo máte príliš veľa aplikácií.

Riešenie: Odinštalujte nepotrebné aplikácie alebo vymažte dáta aplikácie Obchod Google Play, vymažte svoje Google konto a znova si ho do zariadenia pridajte.

Error 403

Problém: Nefunguje sťahovanie platených aplikácií, čo je zapríčinené kupovaním aplikácií z dvoch Google účtov na jednom zariadení.

Riešenie: Otvorte si Obchod Play so správnym Google účtom, odinštalujte aplikáciu, ktorá spôsobuje chybu, otvorte opäť Obchod Play a pokúste sa ju opätovne kúpiť.

Error 413

Problém: Sťahovanie a aktualizovanie aplikácií nefunguje (spôsobené používaním proxy)

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Potom vymažte cache vo vašom internetovom prehliadači.

Error 481

Problém: Chyba v Google konte

Riešenie: Vymažte aktuálne Google konto a skúste ho nastaviť nanovo, prípadne použite iné konto.

Error 491

Problém: Nefunguje sťahovanie a aktualizovanie aplikácií

Riešenie: Nastavenia > Účty > Google vymažte konto, s ktorým ste prihlásení v Obchode Play. Reštartujte smartfón/tablet a konto zadajte v rovnakom menu odznova. Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Google Services a stlačte Vymazať dáta Vynútiť zastavenie. Potom prejdite do Obchodu Play, ktorý by už mal fungovať.

Error 492

Problém: Chyba inštalovania aplikácie kvôli Dalvik pamäti.

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie.

Ak problém pretrváva, je potrebné vymazať Dalvik cache, čo sa robí v Recovery móde (potrebný root).

Error 495 a df-bpa-09

Problém: Sťahovanie a aktualizovanie aplikácií

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte aj aktualizácie Obchodu Play. Ak nepomôže ani to, vymažte Google konto, údaje aplikácií ako v predošlom kroku a znova konto do zariadenia po reštartovaní prihláste.

Error 498

Problém: Prerušované sťahovanie aplikácií

Riešenie: Problém spočíva v plnej cache pamäti zariadenia. Vymažte preto aplikácie, ktoré nepoužívate a ich dáta. Reštartujte smartfón do Recovery módu – stlačením tlačidiel Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania + Domov (Samsung) alebo Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania (ostatné zariadenia). Zvoľte možnosť “Wipe Cache Partition” pomocou tlačidiel ovládania hlasitosti a potvrďte tlačidlom vypínania.

Error 504

Problém: Aplikácia sa nedá stiahnuť

Riešenie:  Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte svoj Google účet, v aplikáciách Obchod Play, Google Play Services a Download Manager vynúťte zastavenie, vymažte dáta a vyrovnávaciu pamäť a opätovne pridajte Google účet do zariadenia.

Error 911

Problém: Nemožné sťahovať aplikácie

Riešenie č.1: Choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie.

Riešenie č.2: Ak používate Wi-Fi s prihlasovaním cez webstránku, limit vášho prihlásenia zrejme vypršal. Prihláste sa do siete cez prehliadač znova.

Riešenie č.3: Prihláste sa na inú Wi-Fi, problémom môže byť aktuálne pripojenie. Použiť môžete aj mobilné dáta.

Error 919

Problém: Aplikácia sa stiahne do zariadenia, ale neotvorí sa

Riešenie: Pamäť vášho zariadenia je plná. Vymažte niektoré súbory – napríklad hudbu, fotky alebo nepoužívané aplikácie. 

Error 920

Problém: Nedajú sa inštalovať aplikácie

Riešenie: Vypnite a znova zapnite Wi-Fi, problém je v pripojení. Ak nepomohlo, vymažte svoj Google účet, reštartujte zariadenie a znova ho pridajte. Ak nepomohlo ani to, choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie a vynúťte jeho zastavenie. Potom odinštalujte aktualizácie aplikácie v rovnakom menu. Nakoniec reštartujte svoje zariadenie.

Error 921

Problém: Nefunguje sťahovanie aplikácií

Riešenie:  Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Obchod Google Play a stlačte Vymazať vyrovnávaciu pamäť. Ak to nepomôže, vymažte aj dáta aplikácie. Ak nepomôže ani to, vymažte Google konto, reštartujte zariadenie a znova ho zadajte.

Error 923

Problém: Nefunguje sťahovanie aplikácií, chyba v synchronizácii Google konta alebo v cache pamäti

Riešenie: Vymažte svoj účet Google aj všetky nepoužívané aplikácie zo zariadenia. Reštartujte smartfón do Recovery módu – stlačením tlačidiel Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania + Domov (Samsung) alebo Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania (ostatné zariadenia). Zvoľte možnosť “Wipe Cache Partition” pomocou tlačidiel ovládania hlasitosti a potvrďte tlačidlom vypínania. Zapnite svoje zariadenie a nastavte si nanovo svoj Google účet.

Error 941

Problém: Nedajú sa aktualizovať aplikácie

Riešenie: Choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie. Rovnako nájdite titul Download Manager, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie. Otvorte Obchod Play a aktualizujte aplikáciu. Ak opätovne zobrazí chybu, vymažte aktualizácie Obchodu Play v nastaveniach zariadenia.

Error 972

Problém: Nemožné sťahovať aplikácie, lebo sa aktualizuje Obchod Play

Riešenie: Počkajte niekoľko minút a aplikáciu skúste opätovne stiahnuť. Ak chyba pretrváva, choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie.

Error rh01 a rpc:s-5:aec-0

Problém: Chyba pri získavaní údajov zo servera

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte Google konto, údaje aplikácií ako v predošlom kroku a znova konto do zariadenia po reštartovaní prihláste.

Error -24

Problém: Problém, ktorý sa objavuje sa na zariadeniach s Androidom 4.4 KitKat

Riešenie: Nainštalujte si aplikáciu CleanMaster a odstráňte cache súbory (odškrtnite tie dôležité). Ak to nepomôže, zálohujte si všetky svoje dáta, aplikácie a multimédiá, obnovte vaše zariadenie do továrenských nastavení a importujte späť svoje zálohované dáta.

Riešenie (root): V správcovi súborov prejdite do android/data/com.whatsapp, vymažte zložku com.whatsapp… a znova nainštalujte WhatsApp.

Package file invalid

Problém: Chyba v Obchode Play

Riešenie: Ak máte problém s aktualizáciou konkrétnej aplikácie, prejdite do jej nastavení v menu Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Daná aplikácia a vymažte dočasné súbory a dáta aplikácie. Potom ju skúste opätovne aktualizovať v Obchode Play. Ak máte problém s inštalovaním aplikácie na smartfóne/tablete, tak vyskúšajte jej inštalovanie cez webový Obchod Play. Ak to nepomôže, tak otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky a v tituloch Obchod Google Play a Google Play Services stlačte Vymazať vyrovnávaciu pamäť a vymažte aj dáta aplikácie. Potom vymažte Google konto, reštartujte zariadenie a znova ho zadajte.

Installation unssuccesful error

Problém: Neúspešné nainštalovanie aplikácie

Riešenia:

  • odinštalujte a znova nainštalujte aplikáciu
  • vymažte súbory vyrovnávacej pamäte v Nastavenia > Aplikácie > Obchod Google Play
  • odinštalujte aktualizácie Obchodu Play v rovnakom menu ako v predošlom kroku
  • vyberte zo zariadenia pamäťovú kartu a nainštalujte aplikáciu
  • (root) – vymažte zložku  .android_secure

Download unsuccessful error

Problém: Neúspešné stiahnutie aplikácie

Riešenie:  Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky a v tituloch Obchod Google Play Google Play Services vymažte dáta aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte zastavenie. Otvorte Obchod Play, prihláste sa a stiahnite aplikáciu.

No connection

Problém: Strata pripojenia aj keď je dostupný internet.

Riešenie: Vymažte cache súbory cez aplikáciu CleanMaster. Skontrolujte, či máte v zariadení správne nastavený dátum a či ste prihlásený do správneho Google konta.

Ak ste sa stretli s iným problémom v Obchode Play a našli ste jeho riešenie, neváhajte nás kontaktovať v komentároch pod týmto článkom.

Zdroj: XDA

4.5.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+